sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

P&G niesie pomoc najbardziej dotkniętym kryzysem oraz tym, którzy im pomagają

30.04.2020 | P&G

Procter & Gamble w dobie pandemii COVID-19 wzmacnia działania pomocowe. Firma, której produkty znajdują się w miliardach domów na całym świecie, intensyfikuje działania w duchu swojej kluczowej misji:  poprawy jakości codziennego życia. Obecnie, w dobie walki z pandemią koronawirusa, oznacza to przede wszystkim niesienie pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują, a także wspieranie ludzi i organizacji, którzy taką pomoc niosą.

  • Łączna wartość pomocy w Polsce to ponad półtora miliona złotych – przekazana w formie produktów oraz wsparcia finansowego
  • By skutecznie dotrzeć do najbardziej potrzebujących, P&G współpracuje ze swoim długoletnim partnerem – Polskim Czerwonym Krzyżem. W ramach tej współpracy firma przekazuje np. produkty marek Gillette i Head & Shoulders dla ratowników medycznych
  • Należąca do koncernu marka Always wspiera Naczelną Radę Pielęgniarek i Położnych – finansując linię ze wsparciem psychologicznym dla pielęgniarek i położnych. Przekazano także środki na zakup sprzętu ochrony osobistej
  • Łączna wartość wsparcia przekazanego globalnie przez P&G wynosi ponad 15 mln USD

 

P&G od lat wspiera i prowadzi akcje pomocowe dla ofiar klęsk żywiołowych i kryzysów humanitarnych. Międzynarodowy koncern działa zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej. W Polsce firma włącza się w walkę z kryzysem na wielu frontach: przekazuje swoje produkty oraz darowizny pieniężne współpracując z organizacjami dobroczynnymi - przede wszystkim Polskim Czerwonym Krzyżem, wspiera też służbę zdrowia i lokalne społeczności.

- Niesienie pomocy to kwestia filozofii firmy i systemowego podejścia. Trzeba być ze społecznościami, których jest się częścią, na dobre i na złe. Prawdziwe więzi buduje się przez lata i teraz, kiedy te społeczności potrzebują naszego wsparcia, musimy zrobić wszystko, żeby go udzielić – mówi Małgorzata Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Środkowej. - P&G dziś tak naprawdę robi to samo, co zawsze podczas kryzysów humanitarnych. Nasz cel pozostaje niezmieniony - nasze marki niosą pomoc ludziom najbardziej dotkniętym kryzysem oraz tym, którzy im pomagają – dodaje.

Chcąc możliwie skutecznie realizować postawiony sobie cel i jak najlepiej służyć tym, którzy znaleźli się w potrzebie, koncern stawia na współpracę z wieloletnimi organizacjami partnerskimi. W Polsce taką organizacją jest PCK.

- Procter & Gamble to jeden z długoletnich partnerów Polskiego Czerwonego Krzyża. Od kilku lat prowadzimy wspólnie akcje pomocowe, w ramach których wspieramy najbardziej potrzebujące dzieci i rodziny. P&G włącza się również w pomoc ofiarom kataklizmów, przekazując swoje produkty poszkodowanym. Tak jest i tym razem, kiedy firma od razu zareagowała na sytuację związaną z epidemią koronawirusa w Polsce. Cieszymy się, że zawsze możemy liczyć na Procter & Gamble i nieść wspólnie pomockomentuje Małgorzata Szukała, kierownik działu promocji i pozyskiwania dochodów w Polskim Czerwonym Krzyżu.

Wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem firma przekazuje swoje produkty potrzebującym osobom i instytucjom w całym kraju. Środki czystości i higieny osobistej od P&G trafiają m.in. do podopiecznych domów pomocy społecznej, noclegowni dla osób bezdomnych, domów samotnej matki i innych instytucji pomocowych w wielu miastach. Otrzymało je także kilka tysięcy sióstr PCK i osoby znajdujące się pod ich opieką – seniorzy, osoby niepełnosprawne i chore. Darowizny przekazywane są też szpitalom i innym placówkom medycznym. Przedsiębiorstwo podarowało już za pośrednictwem PCK m.in. szczoteczki do zębów Oral-B i pasty Blend-a-med, szampony Head & Shoulders, podpaski Always, pieluszki Pampers, płyny do naczyń Fairy, produkty do golenia Gillette oraz proszki i kapsułki do prania Ariel.  W ramach współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem Procter & Gamble sfinansuje również zakup wyposażenia do jednego ze szpitali tymczasowych przygotowywanych przez PCK.

Procter & Gamble od lat współpracuje także z Naczelną Radą Pielęgniarek i Położnych. W trosce o kondycję personelu medycznego, marka Always przekazała NRPiP środki, które umożliwiły funkcjonowanie linii wsparcia psychologicznego dla pielęgniarek i położnych. Przy telefonie od poniedziałku do piątku dyżurują doświadczeni psycholodzy. Marka przekazała również środki na zakup sprzętu ochrony osobistej dla pielęgniarek i położnych, które przeprowadzają wizyty patronażowe - np. przed i po porodzie. Firma wspiera ponadto ratowników medycznych w całym kraju, którzy w obliczu obecnego kryzysu znajdują się w cięższej sytuacji niż kiedykolwiek. Za pośrednictwem PCK koncern przekazuje im produkty higieny osobistej marek Old Spice, Head & Shoulders czy Gillette.

W Polsce znajdują się trzy fabryki Procter & Gamble, m.in. w Łodzi oraz Aleksandrowie Łódzkim. Firma kieruje swoje działania także do społeczności z tego regionu. Przedsiębiorstwo przekazuje Wojewódzkiemu Szpitalowi Specjalistycznemu im. Marii Skłodowskiej-Curie w Zgierzu zapas płynu odkażającego. Podobną pomoc otrzymały także inne instytucje w regionie. Płyn został wyprodukowany w jednym z zakładów Procter & Gamble.

W skali globalnej przedsiębiorstwo przeznaczyło dotąd 15 mln dolarów na pomoc w walce z pandemią i jej skutkami. Na rzecz Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC) oraz krajowych stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca w Europie spółka przeznaczyła 1 mln dolarów. Więcej informacji o działaniach Procter & Gamble w odpowiedzi na kryzys spowodowany COVID-19 można znaleźć pod adresem https://us.pg.com/covid19/.

 

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

załączniki

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.