ekonomia/biznes/finanse

Bank BNP Paribas wspiera klientów indywidualnych i przedsiębiorców w czasie epidemii

15.04.2020 | Bank BNP Paribas

BNP Paribas wprowadził szereg nowych rozwiązań i usprawnień, aby oferować jak najszersze wsparcie dla klientów odczuwających skutki trudnej sytuacji gospodarczej związanej z pandemią koronawirusa. BNP Paribas uczestniczy w realizacji rozwiązań rządowej tarczy antykryzysowej, a także proponuje własne udogodnienia odciążające firmy i klientów indywidualnych.

- Czujemy się odpowiedzialni zarówno za naszych pracowników, jak i klientów. Tym bardziej w czasach, gdy rozwój epidemii koronawirusa tak bardzo odmienił nasze życia prywatne i zawodowe. W tym trudnym dla wszystkich czasie, dynamicznie dostosowujemy się, by proponować rozwiązania pomocne dla naszych klientów. Kluczowe z nich dotyczą ułatwień w ubieganiu się o nowe finansowanie oraz usprawnień procesowych w obsłudze istniejących produktów. Natomiast umożliwiając zawieszenia rat kredytowych i leasingowych Bank pomaga kontynuować obsługę istniejących zobowiązań – mówi Tomasz Dymowski, Dyrektor Zarządzający Pionu Produktów Detalicznych i Biznesowych.

Usprawnienia dotyczące ubiegania się o finansowanie

Bank BNP Paribas zdecydował się przede wszystkim na wprowadzenie wielu ułatwień w zakresie ubiegania się o finansowanie bankowe.

Po pierwsze, Bank umożliwił nowym i obecnym klientom indywidualnym zdalne wnioskowanie o cały wachlarz produktów kredytowych w oparciu o skany dokumentów. Wymiana dokumentów odbywa się drogą elektroniczną. W ten sam sposób klient jest też informowany o decyzji kredytowej, a cały proces jest ograniczony tylko do jednej wizyty klienta w oddziale, podczas której ma miejsce weryfikacja tożsamości i podpisanie umowy.

Po drugie, uwzględniając obecną sytuację pandemii, Bank zdecydował, by w sposób szczególny podejść do odnowień linii kredytowych dla mikroprzedsiębiorstw. Przykład - jeśli przed epidemią firma spełniała warunki do odnowy kredytu, to obecnie także może liczyć na przedłużenie finansowania, nawet w sytuacji aktualnego spadku obrotów spowodowanego pandemią.

Możliwość zawieszenia spłaty rat kredytowych

Po trzecie, Bank BNP Paribas wprowadził dla przedsiębiorców z sektora MŚP oraz dużych firm możliwość odroczenia na trzy miesiące spłaty rat kapitałowych kredytów inwestycyjnych. Bank dopuszcza w tym zakresie także inne rozwiązania, które są zależne od indywidualnych ustaleń z kredytobiorcą.

Natomiast dla klientów indywidualnych oraz mikroprzedsiębiorców (w tym z sektora Agro), Bank wprowadził możliwość odłożenia na trzy miesiące spłaty pełnych rat kapitałowo-odsetkowych kredytu bądź karencji w spłacie samego kapitału na okres do sześciu miesięcy. Dotyczy to kredytów spłacanych w ratach, m.in. gotówkowych, samochodowych, hipotecznych i firmowych, a możliwe jest także odroczenie spłaty rat wynikających z umów pożyczkowych i leasingowych.

Dla klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorców zainteresowanych tym, jak działa usługa zawieszania spłaty rat kredytu, Bank BNP Paribas przygotował krótki film, w którym Tomasz Dymowski, Dyrektor Zarządzający Pionu Produktów Detalicznych i Biznesowych wyjaśnia kto może z takiego rozwiązania skorzystać, jak to zrobić, którą z opcji wybrać i z czym wiąże się odroczenie. Film można obejrzeć pod linkiem.

Bankowanie bez wychodzenia z domu

W trosce o zdrowie klientów i zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa BNP Paribas podjął również szereg innych, aktywnych działań.

Na klientów Banku czekają udogodnienia w postaci zdalnych form kontaktu: składania wniosków i zleceń za pośrednictwem Centrum Obsługi Biznesu (obsługa klientów korporacyjnych) i Strefy Obsługi Biznesu (obsługa klientów MŚP). W przypadku wybranych zleceń, klienci korporacyjni, z sektora MŚP oraz mikroprzedsiębiorcy mogą korzystać z rozbudowanych funkcjonalności systemu bankowości elektronicznej BiznesPl@net. A dzięki zastosowaniu w aplikacji GOmobile technologii wideoweryfikacji do potwierdzania tożsamości, możliwe jest zdalne otwarcie konta przez klientów indywidualnych. Bank wprowadził dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych, którzy korzystają z GOonline, także możliwość automatycznego wygenerowania numeru własnego rachunku podatkowego.

Dodatkowo, z uwagi na wstrzymaną obsługę interesantów w urzędach, Bank wprowadził również ułatwienia proceduralne i akceptuje dokumenty wystawione w formie elektronicznej. Procedury banku zostały dostosowane tak, aby klienci mogli zdalnie udokumentować złożenie wniosku o wpis do hipoteki, czy uzyskanie zaświadczeń z różnych urzędów. Bank honoruje dokumenty składane listem poleconym lub przesyłką kurierską. Możliwa jest również wypłata transz kredytu oraz wnioskowanie o różnego typu zaświadczenia za pośrednictwem zdalnych kanałów komunikacji, bez konieczności wizyty klienta w oddziale. Ta zmiana dotyczy klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorców.

Bezgotówkowe płatności

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Bank zachęca klientów do płacenia z użyciem bezkontaktowych form dokonywania płatności. W tym celu zwiększył limit dla płatności zbliżeniowych, w efekcie czego klienci płacący do 100 zł kartą Mastercard nie muszą już podawać numeru PIN. Jednocześnie klienci mogą korzystać z elektronicznych portfeli Apple Pay i Google Pay, płacąc z wykorzystaniem swoich smartfonów.

Bank w ramach tarczy antykryzysowej

Część z działań podejmowanych przez BNP Paribas wpisuje się w szeroki kontekst rozwiązań proponowanych przez sektor bankowy oraz rząd. Bank jest np. na liście instytucji współpracujących z BGK w ramach programu gwarancji de minimis i udziela kredytów objętych tą gwarancją. Przedsiębiorcy narażeni na negatywne skutki pandemii, mogą również skorzystać z pakietu rozwiązań oferowanych przez rząd, w ramach tarczy antykryzysowej. Zwolnienia z danin publicznych, pożyczki, poręczenia i gwarancje mają służyć ochronie miejsc pracy oraz płynności finansowej firm, a także dać im impuls inwestycyjny. Więcej informacji o rozwiązaniach proponowanych w ramach tarczy można znaleźć pod linkami: https://www.gov.pl/web/tarczaantykryzysowa oraz https://pfr.pl/tarcza.html

kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie