handel transport

Poczta Polska zaleca korzystanie z usługi Odbiór w Punkcie. To wygodna i bezpieczna metoda odebrania przesyłki

30.03.2020 | Poczta Polska

Poczta Polska wspólnie z partnerami wprowadziła dodatkowe środki ochrony oraz zmiany w procesie odbioru paczek, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa pracowników oraz klientów korzystających z usługi Odbiór w Punkcie. Sieć tworzą placówki pocztowe, automaty Smartbox, sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu. W sumie to ponad 12 tys. punktów w całej Polsce.

Wprowadzone ostatnio zmiany objęły m.in.:

  • Wydzielenie specjalnych stref bezpieczeństwa w placówkach pocztowych, gwarantujących możliwość zachowania bezpiecznej odległości pomiędzy klientem a pracownikiem.
  • Montaż ochronnych barier pleksi przy kasach w punktach odbioru.
  • Ograniczenie liczby klientów przebywających w tym samym czasie w punkcie.
  • Zabezpieczenie punktów i pracowników w niezbędne środki do dezynfekcji i ochrony osobistej.
  • Zmiana procedury odbioru na bezdotykową weryfikacje tożsamości w placówkach pocztowych i na stacjach paliw Orlen – klient okazuje jedynie z bezpiecznej odległości dokument tożsamości, następnie pracownik sam spisuje cztery ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu na pokwitowaniu odbioru.
  • Odbiór bez pokwitowania w placówkach pocztowych i na stacjach Orlen – klient nie składa podpisu i odbiera przesyłkę bez pokwitowania.

W ramach usługi Odbiór w Punkcie Poczta Polska udostępnia 200 automatów Smartbox, które znajdują się w pocztowych placówkach oraz w sklepach Biedronka, z  których można samodzielnie i bezpiecznie odbierać przesyłki.

- Obecna sytuacja epidemiczna stawia przed nami nowe wyzwania związane z zapewnieniem maksymalnego bezpieczeństwa podczas odbioru przesyłek. Dbając o wspólne bezpieczeństwo i komfort pracy kurierów oraz pracowników sklepów, a tym samym naszych klientów, wdrożyliśmy nowe, uproszczone procedury, dzięki którym ograniczamy kontakt osobisty do minimum. Wiemy, jak ważne jest zapewnienie klientom stałego dostępu do tej popularnej metody odbioru przesyłek, szczególnie w okresie wzmożonych zakupów online i dlatego podejmujemy wszystkie możliwe działania mające na celu zagwarantowanie bezpiecznego korzystania z usługi – mówi Rafał Makowski menedżer ds. rozwoju sieci click&collect w Poczcie Polskiej.

- Sieć punktów odbioru działa stabilnie a w przypadku punktów, w których zmieniły się godziny otwarcia lub zostały czasowo zamknięte, aktualizujemy na bieżąco informacje prezentowane na mapie, dlatego prosimy o zwrócenie uwagi na szczegółowe opisy – dodaje Rafał Makowski.

Wszystkie aktualności dotyczące sieci punktów odbioru, godziny ich pracy oraz mapę punktów można znaleźć na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl.

Operator pocztowy wprowadził w ostatnich tygodniach wiele rozwiązań mających zapewnić bezpieczeństwo pracowników oraz klientów. Spółka przekazała pracownikom płyny dezynfekujące, maseczki i rękawiczki jednorazowe. Poczta zbiera od pracowników ankiety o stanie zdrowia i poddaje ich kontroli temperatury ciała. W obiektach Poczty Polskiej wprowadzane są procedury związane z dezynfekcją elementów infrastruktury.

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie