internet zdrowie sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Rekord BNP Paribas. Ponad milion klientów aktywnie korzysta z kanałów zdalnej komunikacji z bankiem
Już ponad milion klientów BNP Paribas to osoby i firmy aktywnie korzystające z bankowości internetowej GOonline, mobilnej GOmobile lub obu tych kanałów. Bank zachęca użytkowników do zdalnego korzystania ze swoich usług – nie tylko ze względu na wygodę, ale też kwestie bezpieczeństwa. Ograniczanie wychodzenia z domu i kontaktów z innymi ludźmi spowalnia rozwój pandemii Covid-19.
„Digital active” to ci, spośród klientów banku, którzy korzystają z bankowości internetowej lub mobilnej. Dane BNP Paribas wskazują, że niemal 755 tys. osób aktywnie korzysta z kanału internetowego, a blisko 426 tys. z mobilnego 221 tys. klientów banku korzysta z jego usług wyłącznie za pomocą smartfona. Bank posiada 162 tys. biznesowych użytkowników kanałów cyfrowych (wszystkie dane na koniec 2019 roku).
- Te liczby mają dla nas szczególne znaczenie, ponieważ oddają rzeczywistą liczbę osób doceniających funkcjonalność naszych rozwiązań. Przekroczenie bariery miliona aktywnych użytkowników jest dla banku ważne również dlatego, że GOonline – nowy i w pełni spójny z GOmobile system bankowości elektronicznej – uruchomiliśmy dopiero kilka miesięcy temu – tłumaczy Krzysztof Suchan, Dyrektor Departamentu Nowy Bank w Banku BNP Paribas.
W ostatnim czasie Bank BNP Paribas zachęca do korzystania z kanałów zdalnych również ze względu na rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-CoV-2.
Bank BNP Paribas podejmuje wiele działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa swoich pracowników i klientów. Kluczowe dla spowolnienia rozwoju pandemii jest ograniczenie bezpośrednich spotkań z innymi ludźmi. Funkcjonalności GOonline i GOmobile pozwalają na korzystanie z większości najważniejszych usług banku bez konieczności wizyt w oddziałach – komentuje Krzysztof Suchan, Dyrektor Departamentu Nowy Bank w Banku BNP Paribas.
Oprócz zachęcania klientów do korzystania z GOonline i GOmobile, w trosce o wspólne bezpieczeństwo i zdrowie, Bank BNP Paribas namawia też klientów do ograniczenia wizyt w oddziałach. Godziny pracy placówek zostały skrócone do przedziału 10:00-15.00. Bank zachęca też do korzystania z bankomatów i wpłatomatów oraz płacenia w sklepach i punktach usługowo-handlowych kartami zbliżeniowymi lub elektronicznymi portfelami Apple Pay i Google Pay.
Ponadto Bank wsparł polską służbę zdrowia, przekazując środki na wykonanie 1000 testów na obecność SARS-CoV-2, dzięki czemu szpitale i placówki medyczne będą mogły zlecić bezpłatnie badania do laboratorium Warsaw Genomics oraz zakupił 20 000 maseczek ochronnych dla ośrodków medycznych. Jednocześnie Grupa BNP Paribas przekazała Instytutowi Pasteura w Paryżu 1 milion euro, na wsparcie badań naukowych, które mamy nadzieję pozwolą pokonać koronawirusa.
Oddany w ręce klientów Banku jesienią 2019 r. GOonline to system bankowości elektronicznej zaprojektowany z największym naciskiem na „user experience”. Główną ideą twórców jest maksymalne upraszczanie nawigacji i dopasowywanie zestawu informacji i funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników. GOonline stopniowo zastępuje oferowany wcześniej klientom system Pl@net. Bank planuje, że od 15 maja będą z niego korzystać wszyscy użytkownicy bankowości internetowej.
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl