nowe produkty/usługi środowisko naturalne/ekologia technologie towary konsumpcyjne media/marketing/reklama transport ekonomia/biznes/finanse
Mitsubishi Outlander PHEV 2020 już w polskiej ofercie
W polskich salonach Mitsubishi Motors można już składać zamówienia na najnowszy model Mitsubishi Outlander PHEV 2020 - pierwszy i obecnie najpopularniejszy na świecie i w Europie samochód SUV z elektrycznym napędem hybrydowym i zasilaniem z gniazdka (plug-in).
Tak cenione przez klientów cechy, które dają Outlanderowi PHEV przewagę nad konkurencją to przede wszystkim praktyczność dużego SUV-a w połączeniu z dynamicznym, elektrycznym napędem na 4 koła, znakomicie wyciszone wnętrze wysokiej jakości, duży zasięg I łatwe ładowanie baterii (także z gniazdka 230 V) w połączeniu z rekordowo niską emisją CO2 na poziomie 46 g/km mierzoną w systemie WLTP. Warto podkreślić wyjątkową wszechstronność Outlandera PHEV – kiedy chcemy, pojazd jest napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi – np. w strefie bezemisyjnej zaś napęd hybrydowy umożliwi nam dłuższą podróż.
Opracowany na bazie pojazdu w pełni elektrycznego Mitsubishi Outlander PHEV, dysponuje wyjątkowym, nie wymagającym skrzyni biegów, zespołem napędowym, składającym się z silnika elektrycznego napędzającego przednią oś i silnika elektrycznego dla osi tylnej. Takie rozwiązanie gwarantuje energetyczną wydajność, płynność jazdy i oszczędność paliwa. Mitsubishi Outlander PHEV 2020 wykorzystuje innowacyjny, usprawniony mechanicznie układ napędowy o mocy 224 KM, wspierany przez nowy, wysokowydajny silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra. Inne ulepszenia obejmują między innymi akumulator o zwiększonej o 15% pojemności i o 10% większej mocy, wzmocniony o 17% tylny silnik, co skutkuje lepszą dynamiką jazdy. Samochód otrzymał również dwa dodatkowe tryby jazdy: sportowy i jazdy po śniegu. Najnowszy model Mitsubishi Outlander PHEV to jedyny pojazd PHEV w klasie SUV, który może być ładowany ze stacji szybkiego ładowania. To także jedyny samochód PHEV na rynku, który oferuje gniazdo 1500W, dające możliwość podłączenia dowolnego odbiornika energii o napięciu 230 V. Wydajność instalacji samochodu jest wystarczająca, aby wykorzystać go do zasilania typowego gospodarstwa domowego przez 10 dni - szczególny atut, którego wartość docenili mieszkańcy pozbawieni dostępu do prądu podczas klęsk żywiołowych.
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2020 jest dostępne w 3 wersjach a na liście wyposażenia znalazły się między innymi światła mijania i drogowe LED, system kamer 360 stopni z kamerą cofania, skórzana tapicerka z ozdobnymi przeszyciami, podgrzewana kierownica I szyba czołowa, elektryczne ogrzewanie kabiny, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, system łączności Mitsubishi Remote Control, stacja multimedialna SDA z 8-calowym ekranem dotykowym I interfejsem Android Auto/Apple Car Play, nagłośnienie Mitsubishi Power Sound System, przyłącze do szybkiego ładowania oraz pakiet najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa – BSW, RCTA, FCM, LDW z tempomatem adaptacyjnym ACC.
Nabywcy modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2020 otrzymują od producenta aż 8 lat gwarancji (do przebiegu 160 000 km) na elektryczny układ napędowy wraz z akumulatorami. Cały pojazd jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem pakietem Mitsubishi Assistance Package.
Miesięczne raty przy zakupie nowego modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2020 startują już od 1 908 zł netto w przypadku leasingu i 1 996 zł brutto dla kredytu. Więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.mitsubishi.pl/samochody/outlander-phev
Oto filmy do publikacji: https://press.mitsubishi.pl/wideo/kategoria/13823
HISTORIA MODELU MITSUBISHI OUTLANDER PHEV
o |
Październik 2009:
|
Pierwsza prezentacja jako Mitsubishi Concept-PX MiEV podczas Tokyo Motor Show |
o |
Listopad 2011: |
Druga prezentacja jako Mitsubishi Concept-PX MiEV II podczas Tokyo Motor Show |
o |
Wrzesień 2012: |
Światowa premiera podczas Paris Motor Show |
o |
Styczeń 2013 |
Wprowadzenie na rynek japoński |
o |
Październik 2013: |
Wprowadzenie na rynek europejski |
o |
Listopad 2013: |
Nagroda Technologia Roku 2014 RJC – przyznana przez japońską konferencję naukowców i dziennikarzy motoryzacyjnych (RJC). |
o |
Listopad 2013: |
Japońskie Auto Roku JCOTY 2013-2014 w kategorii Innowacja |
o |
Wrzesień 2015: |
Ważny etap udoskonaleń i lifting prezentowany na Frankfurt Motor Show |
o |
Październik 2015: |
Start w wyścigu Baja Portalegre 500 (Portugalia) |
o |
Grudzień 2017: |
Wprowadzenie na rynek północnoamerykański |
o
o |
Styczeń 2018.:
Marzec 2018: |
100 000 Outlanderów PHEV sprzedanych w Europie
150 000 Outlanderów PHEV sprzedanych na świecie |
o
|
Marzec 2018: |
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2019 debiutuje na Geneva Motor Show
|
o |
Grudzień 2019 |
236 000 Outlanderów PHEV sprzedanych na świecie |
SUKCESY RYNKOWE OUTLANDERA PHEV
o Najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy typu plug-in w Europie
(we wszystkich segmentach) od 2015 roku *
o Najlepiej sprzedający się na świecie hybrydowy SUV typu plug-in od 2015 roku. *
*Dane IHS Markit/Jato Dynamics Limited (z maja 2019)
o Globalna wielkość sprzedaży (dane MMC za lata fiskalne):
FY |
2012 '* 1 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 '*2 |
Razem |
Razem |
4302 |
19662 |
35180 |
42353 |
23836 |
28296 |
47 237 |
35 446 |
236 312 |
Japonia: |
4302 |
8968 |
8627 |
11833 |
3616 |
5105 |
6779 |
3683 |
52 913 |
Europa |
|
10624 |
25354 |
29551 |
19825 |
20459 |
29966 |
25133 |
160 912 |
Pozostałe |
0 |
70 |
1199 |
969 |
395 |
2732 |
10492 |
6630 |
22 487 |
*1 Sprzedaż rozpoczęła się w styczniu 2013.
*2 Dane MMC z okresu 1.04.2019-31.12.2019
o Pierwsze pięć wyników Outlandera PHEV w Europie
(MME rok fiskalny – sprzedaż skumulowana):
FY |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 '* 2 |
Razem |
Wielka Brytania: |
12 |
10 037 |
11 015 |
7 569 |
7 694 |
8 276 |
4 408 |
49011 |
Holandia |
9 393 |
7 441 |
7 026 |
1 440 |
189 |
1 779 |
1 175 |
28443 |
Norwegia: |
442 |
1 403 |
3717 |
4 695 |
3 939 |
5 239 |
3 152 |
18870 |
Szwecja: |
344 |
2 471 |
3 001 |
2 245 |
2423 |
3 893 |
3 122 |
15076 |
Niemcy |
4 |
1 430 |
2 032 |
1 777 |
1 784 |
3 428 |
6 023 |
16478 |
Razem |
10 195 |
22 782 |
23 074 |
17 726 |
13 606 |
22 615 |
17 880 |
127878 |
*2 Dane MME z okresu 1.04.2019-31.12.2019
ZMIANY W MODELU 2020
o Zmodernizowany układ napędowy “PHEV 2.0”:
- Nowy silnik benzynowy 2,4-litra, pracujący w obiegu Atkinsona
- Wyższa o 10% moc generatora
- Moc tylnego silnika zwiększona o 10% do 70 kW (95 KM)
- Pojemność akumulatora napędowego podniesiona o 15% do 13,8 kWh
- Moc wyjściowa akumulatora wzrosła o 10%
- Zaktualizowany system operacyjny PHEV
o Zmodernizowany układ jezdny
- System dystrybucji napędu „Super-All Wheel Control” (S-AWC) z Lancera Evolution z dwoma nowymi trybami jazdy: „SPORT” i „SNOW”
- Większa sztywność nadwozia dzięki zastosowaniu spoiwa strukturalnego
- Nowe zestrojenie zawieszenia
- Szybciej reagujący układ kierowniczy
- Zwiększona średnica tarcz hamulcowych (dla wersji z 18-calowymi obręczami kół)
o Nowa stylistyka:
- Nowa osłona chłodnicy, zderzak, system oświetlenia,
- Nowy tylny spoiler, przedłużenie zderzaka…
- Nowe, 18-calowe wieloramienne felgi aluminiowe
- Nowe przeprofilowane przednie fotele
- Nowa skórzana pikowana tapicerka wysokiej jakości
(dostępna z najwyższą opcją wykończenia) - Nowe materiały
o Nowe wyposażenie
- Poprawione parametry redukcji drgań i hałasu
- Zmieniony wybierak biegów (nowy przełącznik trybu jazdy)
- Nowy panel zegarów
- Tylne nawiewy klimatyzacji
- Większa kompatybilność z zewnętrznymi gniazdami zasilania
1500 W (230 V)
- Zestawienie danych modelu 2018 z modelem 2019 i 2020:
Dane dla wersji europejskiej |
Outlander PHEV 2018 |
Nowy Outlander PHEV 2019/2020 |
Moc maksymalna (kW/KM) |
89/121 przy 4500 obr./min. |
99/135 przy 4500 obr./min. |
Maks. moment obr. (Nm) |
190 przy 4500 obr./min. |
211 przy 4500 obr./min. |
Moc tylnego silnika (kW/KM) Moment obrotowy tylnego silnika (Nm) |
60/82
195 |
70 (95)
195 |
Pojemność akumulatora napędowego (kWh) |
12,0 |
13,8 |
Prędkość maksymalna* |
170 km/h |
170 km/h |
0 – 100 km/h* |
10,8 sek. |
10,5 sek. |
Przyspieszenie* (40-60 km/h) (80-100 km/h) |
2,8 sek. 4,3 sek. |
2,5 sek. 3,7 sek. |
Prędkość maksymalna* |
125 km/h |
135 km/h |
Zasięg maksymalny w trybie EV |
54 km |
57 km |
Zużycie paliwa (w cyklu mieszanym)
|
1,7 l / 100 km |
2,0 l / 100 km |
Emisja CO2 (g/km)* (w cyklu mieszanym) |
41 |
46 |
Całkowita moc (silnik spalinowy + silnik elektryczny przedni + silnik elektryczny tylny + generator) może być uważana tylko za wartość orientacyjną, ponieważ takie zestawienie napędów nigdy nie występuje w rzeczywistej jeździe, system PHEV zawsze bierze pod uwagę najbardziej zrównoważoną kombinację układu napędowego i trybów jazdy, z uwzględnieniem możliwości napędu elektrycznego - prowadzenia samochodu i ładowania - oraz niskiego poziomu emisji)
*tam, gdzie jest dozwolona
MITSUBISHI MOTORS – PIONIER ELEKTROMOBILNOŚCI
Flagowa technologia
W ciągu ostatnich lat globalny przemysł samochodowy zaczął wykorzystywać elektromobilność jako wkład w walkę ze zmianami klimatycznymi, opracowując samochody koncepcyjne i tworząc sojusze, by przyspieszyć prace, jakich wymaga osiągnięcie postępu, zarówno w zakresie akumulatorów, komponentów układu napędowego, jak i elektroniki.
„EV + SUV”: kluczowa strategia MMC
Dla Mitsubishi Motors Corporation (MMC) elektromobilność od dawna była kierunkiem strategicznym firmy, zakorzenionym w jej filozofii badawczo-rozwojowej, czego dowodem jest rozpoczęcie prac nad pojazdami elektrycznymi (EV) już w październiku 1966 roku.
W tym samym czasie, obecna (i przewidywalna) popularność SUV-ów spowodowała, że prawie wszyscy producenci zdecydowali się poszerzać ofertę modeli o SUV-y, podczas gdy dla Mitsubishi był to segment rozwijany od bardzo dawna - samochody z napędem na 4 koła projektowano od przełomowego 1936 r.; Mitsubishi PX33 4WD był kamieniem milowym na drodze do bardziej uterenowionych (ale wciąż wszechstronnych) pojazdów na bezdroża, z pierwszą generacją Pajero/Montero/Shogun w 1982 roku.
Mitsubishi Outlander PHEV 2020, najnowszy z długiej linii pojazdów elektrycznych Mitsubishi i SUV-ów z napędem na cztery koła wpisuje się w te trendy rynkowe.
Lider rynkowy
Po światowej premierze podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2012 roku, Outlander PHEV został wprowadzony początkowo w październiku 2013 roku na kilka wybranych rynków europejskich (m.in. Holandia, Skandynawia,…).
Jako pionier zupełnie nowego typu, szybko zaznaczył swoją obecność, wprowadzając do europejskiego segmentu SUV-ów nowy pierwiastek i osiągając sprzedaż 50 000 egzemplarzy w listopadzie 2015 r., a następnie przekraczając kamień milowy 100 000 w styczniu 2018 r. i osiągając globalną sprzedaż na poziomie ponad 236 000 egzemplarzy na koniec 2019 roku. Stał się również najlepiej sprzedającym się pojazdem hybrydowym typu plug-in (w konkurencji wszystkich marek, we wszystkich segmentach) w Europie od 2015 roku* na co miała wpływ bezustanna ewolucja modelu.
Pomimo stale rosnącej konkurencji w segmencie plug-in, Outlander PHEV zachował także pierwsze miejsce wśród SUV-ów PHEV na świecie*.
* Dane IHS Markit/Jato Dynamics Limited (z maja 2019)
Ekspansja na rynki światowe
Wśród gorącej, europejskiej debaty na temat przyszłości silników Diesla i – szerszej dyskusji o roli samochodów w społeczeństwie – ten kamień milowy 236 000 sprzedanych Outlanderów PHEV potwierdza ambicje firmy Mitsubishi Motors, która przedstawia innowacyjne propozycje dla tych, którzy chcą być liderami zmian i działać tak, by je wyprzedzać.
Chociaż to na Europę przypadła większa część wolumenu tego modelu (blisko 128 000 sztuk do końca grudnia 2019 roku), historia Outlandera PHEV wykracza daleko poza nasz region...
…Zdecydowano się poszerzyć zasięg strategii produktowej MMC „EV + SUV” i w grudniu 2017 r. Outlander PHEV trafił do salonów w Ameryce Północnej (Kanada i USA).
…Aktualne trendy rynkowe to nie wszystko, Mitsubishi Motors zamierza je wyprzedzać i wspierać również wschodzące kraje w ich ambicjach do rozwoju transportu indywidualnego, ograniczając jednocześnie wpływ tego rozwoju na środowisko – stąd projekty pilotażowe zainicjowane w takich krajach jak Indonezja, Wietnam, Filipiny czy Kostaryka.
Ważny kapitał sojuszu
Outlander PHEV to nie tylko najnowszy rozdział sagi Mitsubishi, łączącej trzy trendy, która rozpoczęła się w 1936 roku (4WD), była kontynuowana w roku 1966 (EV), a następnie w 1982 (pierwsza generacja SUV-a Pajero), ale także stanowi jeden z najsilniejszych aktywów, które MMC wniosło do sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi, obok silnej pozycji na rynkach ASEAN, technologii napędu na 4 koła i know-how w segmencie pick-upów.
Od momentu przystąpienia do sojuszu, 20 października 2016 r., Mitsubishi Motors wzmocniło technologią PHEV Sojusz, który był już największym na świecie producentem pojazdów elektrycznych. Poszerzony o Mitsubishi Motors Sojusz jest dziś niekwestionowanym liderem technologii EV i PHEV.
W ciągu najbliższych lat firma planuje wprowadzić na rynek nowe pojazdy elektryczne, opracowane w ramach aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. I vice-versa, Sojusz będzie mógł wykorzystać technologię i wiedzę specjalistyczną Mitsubishi Motors w dziedzinie elektrycznych pojazdów z hybrydowym układem napędowym PHEV.
Globalne i bezemisyjne
Mitsubishi Motors, dostarczając pojazdy o bardzo niskiej emisji, takie jak Outlander PHEV, odgrywa konstruktywną rolę w zapewnianiu motoryzacji przyjaznej dla środowiska, do której decydenci z całego świata zobowiązali się dzięki inicjatywom takim jak paryskie porozumienia klimatyczne.
Wychodząc naprzeciw globalnemu trendowi produkcji modeli o niższej emisji (spełniających surowsze przepisy środowiskowe), Mitsubishi ogłosiło plan elektryfikacji napędów wszystkich podstawowych modeli.
W tym sensie dzisiejszy Outlander PHEV jest prekursorem konsekwentnej strategii MMC „EV + SUV”, a także początkiem całej gamy pojazdów łączących architekturę SUV ze zelektryfikowanym układem napędowym, czy to w pełni elektrycznym, czy też opartym na takim układzie rozwiązaniem hybrydowym z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów opracowanym przez MMC (dla większych pojazdów).
ROZWIĄZANIA TECHNICZNE
Własna ścieżka do elektryczności
Odkąd grupa Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód (Model-A w sierpniu 1917), ponad sto lat temu firma wykazała się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające granice nowoczesności.
Pełna przygód droga ku rozwojowi była kontynuowana po oficjalnym założeniu Mitsubishi Motors Corporation w 1970 roku. Najlepszym tego przykładem jest dzisiaj flagowy model – Outlander PHEV:
– Pierwszy hybrydowy elektryczny SUV z dwoma silnikami elektrycznymi, oferowany przez dużą firmę motoryzacyjną, przedstawiony w roku 2012.
- Wciąż jedyny pojazd hybrydowy typu plug-in 4x4 oparty w pełni na architekturze samochodu elektrycznego (w przeciwieństwie do modeli konkurencyjnych, gdzie po prostu jednostkę spalinową zastąpiono elektryczną).
Od wejścia na rynek europejski w 2013 r. Mitsubishi Outlander PHEV spotkał się z dobrym przyjęciem, spełniając – bardziej niż konkurenci o ugruntowanej pozycji – wymagania rosnącej liczby klientów głównego nurtu.
Podstawą zaletą produktu, która zdecydowała o pozytywnej reakcji rynku, jest jego unikalna architektura.
Unikalna ścieżka
W przeciwieństwie do rozwiązań typowych w branży, Mitsubishi Motors zrezygnowało z prostego montażu napędów elektrycznych w tradycyjnych modelach spalinowych i zdecydowało się na opracowanie własnych pojazdów hybrydowych typu plug-in.
Opierając się na 50-letnich doświadczeniach badań i rozwoju elektromobilności, inżynierowie MMC opracowali własną filozofię konstrukcyjną: pojazd elektryczny napędzany głównie dwoma silnikami elektrycznymi (jeden oś przednią, drugi tylną) uzupełniony dużym silnikiem benzynowym oraz potężny generator, który jest w stanie włączyć się automatycznie, gdy wymagają tego warunki jazdy lub stan naładowania akumulatora.
Przy tym dzięki prostocie konstrukcyjnej typowej dla pojazdów elektrycznych (brak skrzyni biegów, sterowanie układów napędowych by-wire) wspartej wysoce wyrafinowanym systemem operacyjnym PHEV opracowanym bez udziału obcych podmiotów, udało się zapewnić znaczące korzyści, zarówno pod względem nadwozia (niewielkie różnice w porównaniu z wariantem spalinowym), oszczędności masy (do 275 kg mniej niż konkurencja), jak i wydajności.
Podjęcie tej szczególnej ścieżki na drodze do elektryfikacji prowadziło do kilku interesujących zmian:
- Pojęcie „maksymalnej mocy” może być uważane tylko za wartość orientacyjną, ponieważ takie zestawienie napędów (silnik spalinowy + silnik elektryczny przedni + silnik elektryczny tylny + generator) nigdy nie występuje w rzeczywistej jeździe z maksymalną prędkością, a system PHEV zawsze bierze pod uwagę najbardziej zrównoważoną kombinację układu napędowego i trybów jazdy, z uwzględnieniem możliwości napędu elektrycznego - prowadzenia samochodu i ładowania - oraz niskiego poziomu emisji.
- Tryb EV jest trybem domyślnym zaraz po uruchomieniu i zapewnia zasięg jazdy bezemisyjnej do 57 km (wg cyklu pomiarowego WLTP), który nigdy nie oznacza zasięgu tego trybu w sekwencji (tj. 57 km, a potem nic…). Dlatego system PHEV będzie stale przełączał się między jazdą a ładowaniem, szczególnie podczas jazdy w trybie SAVE.
- System PHEV Mitsubishi Motors jest elektryczny w rozumieniu zasilania w pełni bateryjnego, ponieważ mapowanie systemu operacyjnego pozwala na 89 dni jazdy bezemisyjnej po ładowaniu baterii z gniazda (zasięg 45 km - w cyklu WLTP - wystarcza na codzienne dojazdy do pracy). 90 dnia zaświeci się lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej, a system operacyjny PHEV uruchomi automatycznie silnik benzynowy, aby zagwarantować bezpieczną eksploatację układu wtrysku paliwa.
- System PHEV jest w pełni automatyczny, bezproblemowy w użyciu i niezawodny.
Wybór, jakiego może dokonać kierowca, to:
o Wybór trybu EV gdziekolwiek i kiedykolwiek uzna to za stosowne
o Aktywacja trybu SAVE - preferowane rozwiązanie w celu zachowania minimalnej dawki energii z akumulatora na później (np. do jazdy w strefie zeroemisyjnej) i ładowanie akumulatora z silnika spalinowego.
o Naciśnięcie przełącznika trybu CHARGE, aby wymusić ładowanie, gdy nie jest dostępne żadne źródło zasilania. System ten będzie miał kluczowe znaczenie dla nowych przepisów w niektórych miastach, które pozwolą na wjazd do czystych stref jedynie pojazdów o zerowej emisji. Kierowca Outlandera PHEV będzie mógł jechać z przedmieścia korzystając z trybów hybrydowych, a następnie przełączyć się na elektryczny tryb bezemisyjny po wjeździe do miasta.
o Używanie łopatek przy kierownicy do wyboru poziomu hamowania odzyskowego - udało się dopracować precyzję działania systemu, który nie stwarza dziwnego odczucia mniejszej kontroli nad pedałem hamulca, występującego w większości samochodów wyposażonych w układ hamowania regeneracyjnego.
- Właściciel ma do wyboru wiele możliwości ładowania baterii napędowej, m.in. jako wyposażenie standardowe:
o Regularne ładowanie: ok. 5,5-7 godzin prądem zmiennym o napięciu 230V
o natężeniu 8-10 A
o Szybkie ładowanie (standard CHAdeMO - 25 min dla ładowania do 80%*)
o Tryb CHARGE
o Hamowanie regeneracyjne (5 poziomów)
o Automatyczne „błyskawiczne ładowanie” podczas jazdy w trybie SAVE
*80% – w celu umożliwienia magazynowania energii z hamowania rekuperacyjnego o pozostałe 20%
Trzy tryby jazdy
Outlander PHEV oferuje trzy tryby jazdy, wszystkie automatycznie aktywowane przez system operacyjny PHEV i wszystkie oferujące stały elektryczny napęd na 4 koła:
o «Tryb całkowicie elektryczny» (do 135 km/h - tam, gdzie jest to dozwolone)
- Samochód napędzany przednim i tylnym silnikiem elektrycznym
- Energia pozyskiwana z akumulatora napędowego
o «Szeregowy tryb hybrydowy»
- Samochód napędzany nadal przednim i tylnym silnikiem elektrycznym
- Silnik spalinowy napędza generator, aby ładować akumulator napędowy podczas jazdy
- Tryb aktywowany automatycznie - na maks. 3-10 min - do nagłego przyspieszenia lub jazdy pod górę. Również, gdy zbyt niski jest stan naładowania akumulatora.
- System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do trybu całkowicie elektrycznego (Pure EV)
- Silnik jest również uruchamiany automatycznie w określonych odstępach, aby utrzymać w optymalnym stanie, a także po 89 dniach jazdy wyłącznie elektrycznej w celu konserwacji układu paliwowego.
o «Równoległy tryb hybrydowy»
- Silnik napędza przednie koła
- Przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego + tylny silnik elektryczny napędza tylne koła
- Tryb aktywowany automatycznie przy dużej prędkości (tam, gdzie jest to dozwolone)
- System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do szeregowego trybu hybrydowego (lub trybu całkowicie elektrycznego poniżej 135 km/h)
- Silnik spalinowy, wykorzystując nadwyżkę momentu obrotowego, używany jest także do ładowania akumulatora napędowego przez generator
Na postoju, w garażu
Architektura Mitsubishi Outlandera PHEV, oparta na konstrukcji pojazdu elektrycznego, zapewnia kilka znaczących dodatkowych korzyści, związanych z zarządzaniem energią:
- W zależności od wersji specyfikacji Outlander PHEV może być wyposażony w dwa gniazda elektryczne o mocy 1500 W (jedno za konsolą środkową, dostępne dla pasażerów z tyłu, a drugie w bagażniku) do podłączenia dowolnego odbiornika energii o napięciu 230 V, jeśli nie ma dostępu do sieci elektrycznej.
- Wydajność energetyczna instalacji samochodu jest wystarczająca, aby wykorzystać go do zasilania typowego gospodarstwa domowego przez maksymalnie 10 dni, pod warunkiem, że akumulator jest w pełni naładowany, a zbiornik paliwa jest pełny - szczególny atut, którego wartość docenili mieszkańcy pozbawieni dostępu do prądu podczas klęsk żywiołowych w Japonii.
- Jednym z atutów technologii PHEV opracowanej przez MMC jest możliwość wykorzystywania akumulatorów pojazdów do uzupełniania energii w postaci prądu stałego w domu, firmach, czy przekazywania jej do sieci energetycznej. Otwiera to drzwi do zupełnie nowej epoki, w której możliwe będzie bardziej wydajne zarządzanie energią.
Przełomowy Dendo Drive House (system dostępny na razie w Japonii)
Wyjątkowy w swoim segmencie, Outlander PHEV jest już kompatybilny z inteligentną siecią, a Mitsubishi Motors oferuje już w Japonii DENDO DRIVE HOUSE (DDH) - domowy system Vehicle-To-House (V2H). DDH to kompleksowy system składający się z bateryjnego pojazdu elektrycznego Mitsubishi (EV) lub pojazdu hybrydowego ładowanego z gniazdka (PHEV), dwukierunkowej ładowarki, paneli słonecznych i domowego akumulatora energii elektrycznej* 2. System jest zaprojektowany tak, aby po łatwym montażu stawał się integralną częścią domowej instalacji elektrycznej.
Mitsubishi DDH pozwoli klientowi naładować swój samochód EV/PHEV w domu z wykorzystaniem energii słonecznej i dostarczyć energię elektryczną z samochodu EV/PHEV do zasilania domowej instalacji elektrycznej. Dostarcza klientom realne korzyści, które obejmują oszczędności w kosztach energii elektrycznej i zapewnienie awaryjnego źródła zasilania.
Jest on pomyślany jako usługa do kompleksowego zakupu dostępna w salonach MMC, która obejmie sprzedaż, instalację i przeglądy serwisowe*3 składników systemu.
Korzyści, jakie niesie DENDO Drive House (DDH):
- Pakiet DDH może przyczynić się do stworzenia społeczności niskoemisyjnej, wykorzystując energię wytwarzaną przez panele słoneczne do zasilania urządzeń gospodarstwa domowego lub do zapewnienia mocy wymaganej do korzystania z pojazdów EV/PHEV.
- DDH zapewnia awaryjne źródło zasilania, które może wykorzystać energię z akumulatora samochodu w pełni elektrycznego (BEV) lub ładowanej z gniazdka hybrydy (PHEV) lub z akumulatora domowego do zasilania domowych odbiorników energii elektrycznej.
- DDH będzie oferowany jako kompletny pakiet w salonach dealerskich Mitsubishi, co ułatwi klientowi zakup wszystkich kompatybilnych komponentów systemu.
Mitsubishi Motors pracuje nad tym, by elektryfikację pojazdów wykorzystać do uczynienia życia społeczności klientów bardziej komfortowym i wygodnym. Dzięki DDH pojazdy elektryczne wybierane są jako niosący realne korzyści środek transportu, z uwzględnieniem jazdy oraz parkowania, i mogą być bezproblemowo zintegrowane z domem. DDH jest propozycją wnoszącą nową wartość dodaną do postępującej elektryfikacji pojazdów.
*1 ... Vehicle to Home: system zasilania domów energią elektryczną przechowywaną w akumulatorach samochodów EV/PHEV.
*2… Bateria domowa nie jest uwzględniona w tej limitowanej ofercie sprzedaży.
*3… W niektórych krajach i regionach instalacja i konserwacja będą wykonywane przez wybrane firmy zewnętrzne.
Firma przewiduje w bieżącym roku wprowadzenie tego systemu w Europie a w nadchodzących latach na innych rynkach i angażuje się w programy demonstracyjne w różnych krajach.
Mitsubishi Outlander PHEV
Umocnienie pozycji
236 000 Outlanderów PHEV sprzedanych na całym świecie od 2013 roku z pewnością zbudowało silną pozycję Mitsubishi Motors na rynku w zupełnie nowym segmencie i wzmocniło wizerunek marki specjalizującej się w SUV-ach.Siedem lat po wprowadzeniu na rynek i ważnej modernizacji rocznika 2019, Outlander PHEV stał się nowym flagowym produktem MMC - odnoszącym kolejne sukcesy, umacniającym pozycję lidera, spełniającym potrzeby klientów oraz najnowsze normy ochrony środowiska.
Siedem lat po wprowadzeniu na rynek i ważnej modernizacji rocznika 2019, Outlander PHEV stał się nowym flagowym produktem MMC - odnoszącym kolejne sukcesy, umacniającym pozycję lidera, spełniającym potrzeby klientów oraz najnowsze normy ochrony środowiska.
Opinie klientów
Od czasu premiery modelu, MMC stworzył bogatą bazę klientów, jakiej nie posiada żaden z konkurentów. Pozwoliło to na wymianę opinii z kierowcami PHEV, eksploatującymi pojazd na co dzień, prywatnie lub w korporacjach, dzięki czemu można było przeprowadzić wiele konkretnych udoskonaleń od premiery. Pozwoliło to również na zebranie cennych danych, które wpłyną na dalszy rozwój modelu.
Bezcenne informacje zwrotne od klientów europejskich można podsumować w następujący sposób:
- Płynna jazda, w tym nieodczuwalne (automatyczne) przejście między trybami jazdy
- Niskie koszty eksploatacji, w tym bardzo niskie zużycie paliwa
- Przestronność/pakowność i bezpieczeństwo
- Wszechstronność (dostępny stały napęd na 4 koła, masa przyczepy holowanej 1500 kg, duży zasięg, przestrzeń ładunkowa,…), dzięki której nadaje się zarówno do użytku prywatnego, jak i służbowego
- StylistykaZ drugiej strony europejscy kierowcy Outlandera PHEV życzyli sobie poprawienia:
- Osiągów i kultury pracy poprzedniego silnika benzynowego o pojemności 2,0 litrów
- Zwiększenia parametrów jazdy w trybie EV (bezemisyjnym)
- Większej dynamiki i jednocześnie wyższego komfortu jazdy
- Większej wszechstronność napędu na 4 koła
Nowy Outlander PHEV 2019 i 2020 to efekt dialogu firmy z europejskimi klientami i skorzystania z zebranych od nich danych.
Układ napędowy „PHEV 2.0”
Cały zespół napędowy PHEV, zachowując swój podstawowy układ, przeszedł kompleksową aktualizację „2.0”, aby spełnić oczekiwania klientów - niektóre z nich dość radykalne:
- Nowy silnik benzynowy 2,4-litra, pracujący w obiegu Atkinsona
o Rzadko stosowany w branży samochodowej - głównie w pojazdach hybrydowych lub hybrydowych typu plug-in - cykl Atkinsona (suw pracy dłuższy niż suw sprężania) ma zasadniczo lepszą wydajność i sprawność energetyczną, niż tradycyjne silniki spalinowe z wewnętrznym spalaniem w cyklu Otto.
o Zwiększenie pojemności skokowej w nowym Outlanderze PHEV (MY19 MY20) z 2,0 l do 2,4 l daje możliwość ogólnego obniżenia przebiegu krzywej mocy, gdzie cykl Atkinsona można zastosować z systemem zmiennych faz MIVEC, de facto zwiększając osiągi silnika.
o Efektem wyższej pojemności skokowej silnika benzynowego 2,4 jest wyższy moment obrotowy (szczególnie w niskim zakresie obrotów), niższe parametry drgań i hałasu, lepsze przyspieszenie (szczególnie przy niskich i średnich prędkościach) oraz ogólnie niższe zużycie paliwa i niższa emisja CO2:
Dane dla wersji europejskiej |
Outlander PHEV 2018 |
Outlander PHEV 2020 |
Moc maksymalna (kW/KM) |
89 / 121 przy 4500 obr./min. |
99 / 135 przy 4500 obr./min. |
Maks. moment obr. (Nm) |
190 przy 4500 obr./min. |
211 przy 4500 obr./min. |
- Zredukowane szumy i drgania
o Równolegle z wprowadzeniem nowej jednostki o pojemności 2,4-litra, pracującej w cyklu Atkinsona z wyższą kulturą, postarano się o zmniejszenie hałasu silnika, stosując dwuwarstwowy katalizator, filtr powietrza o nowej konstrukcji i dodatkową izolację akustyczną układu wydechowego.
- Wyższa wydajność komponentów elektrycznych i nowe funkcje:
o Generator: moc wyższa o 10%
o Tylny silnik: moc zwiększona o 10%, do 70 kW (95 KM)
o Akumulator napędowy: moc wyjściowa wzrosła o 10% + wyższa pojemność
- 13,8 kWh (nowe ogniwa)
o System podgrzewania akumulatora - podtrzymujący pracę akumulatora trakcyjnego w niskich temperaturach, kiedy pojazd jest podłączony do punktu ładowania. Działa również podczas jazdy
o Funkcja równoważenia napięcia ogniwa - do rozładowywania za pomocą systemu V2H („Vehicle to Home”) przez gniazdo szybkiego ładowania.
o Bezpośrednie zasilanie z punktu ładowania: klimatyzacji, akcesoriów itp. podczas ładowania akumulatora
o Nowe mapowanie logiczne systemu operacyjnego PHEV
o W trybie EV podniosła się maksymalna prędkość ze 125 km/h do 135 km/h
(tam, gdzie jest to dozwolone)
o Nowe, bardziej intuicyjne wskaźniki i zegary (moc silnika w kW, odzyskiwanie energii)
Bardziej dynamiczny
Zgodnie z misją „Quality All-Rounder”, MMC Engineering wprowadziło dalsze ulepszenia w podwoziu najnowszego Outlandera PHEV:
- Większa sztywność nadwozia, na czym zyskuje dynamika, dzięki zastosowaniu spoiwa strukturalnego (skutkuje zwiększeniem sztywności nadwozia i tym samym wpływa na poprawę precyzji prowadzenia)
- Udoskonalony Super-All Wheel Control – dwa nowe tryby jazdy: SPORT i SNOW
o Sprawdzony w WRC, wywodzący się z modelu Lancer Evolution system napędu na 4 koła Super-All Wheel Control (S-AWC) zwiększa osiągi i zapewniając jeszcze większą wszechstronność napędu na 4 koła:
- Nowy tryb SPORT: lepsza reakcja na pedał przyspieszenia i poprawa trakcji podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.
- Nowy tryb ŚNIEG: poprawia trakcję podczas ruszania z miejsca i pokonywania zakrętów na śliskich nawierzchniach
- Modernizacja układu jezdnego:
o Układ kierowniczy - zwiększenie reaktywności i poczucia kontroli:
- Zwiększono przełożenie* i dostosowano mapowanie jednostki pomiarowej dla elektrycznego wspomagania kierownicy
o Amortyzatory - nastawy dla nowych parametrów układu kierowniczego i poprawy komfortu jazdy przy zachowaniu optymalnej zdolności tłumienia:
- Lepiej dostosowana siła tłumienia amortyzatorów i tylnych kolumn
- Zwiększenie średnicy cylindra tylnych amortyzatorów, aby przy niskiej prędkości generować odpowiednie siły tłumienia
o Zmiana oprogramowania kontroli trakcji - poprawa osiągów podczas pokonywania wzniesień bez pogorszenia stabilności, dzięki zastosowaniu wystarczającego momentu obrotowego na tylną oś
* zmiana skoku zębnika przekładni kierowniczej
o Hamulce – 17-calowy układ hamulcowy zwiększa odporność na fading (wcześniej 16”)
Dojrzała stylistyka
Cztery lata po bardzo udanym liftingu rocznika modelowego 2016, który zmienił charakter Outlandera PHEV, obecna generacja podąża bardziej subtelną drogą - korzystając z dającej pewność silnej obecności na rynku, a nawet pewnego zaniżenia potencjału rynkowego, z nowej tożsamości i nowego statusu modelu uznanego za sztandarowy produkt marki
- nowy przód – przeprojektowany grill i zderzak, ramki świateł przeciwmgielnych i światła drogowe LED w estetyce „technicznej ”
- nowy tył - przeprojektowane przedłużenie tylnego zderzaka, duży spojler dachowy
- nowe 18-calowe felgi w kontrastowym dwukolorowym wzorze
- nowe przednie fotele – o wyprofilowanych kształtach ze wzmocnionymi miejscami podparcia, w wyposażeniu opcjonalnym poszyte wysokiej jakości pikowaną, czarną skórą, harmonizującą z pikowanym poszyciem paneli drzwi (wyłącznie dla najwyższej opcji wyposażeniowej).
Pomniejsze udogodnienia:
Echem opinii europejskich klientów są kolejne zmiany i dodatki wyposażeniowe w Outlanderze PHEV, które mogą poprawić codzienne podróże za kierownicą, uczynić samochód bardziej drapieżnym i sprawić, że jego jakość będzie jeszcze lepiej oceniana:
- przełącznik zmiany ustawień Super-All-Wheel-Control
- 8-calowy ekran SDA
- Nowy panel centralny ekranu i nawiewów
- przełącznik trybu sport
- przeniesiony przełącznik trybów (tryb EV, tryb Charge, tryb Save, lampki ostrzegawcze,…)
- lepsza ergonomia zegarów i wskaźników
- bardziej dogodna lokalizacja gniazd USB
- nowe sterowanie podnośnika szyb
- tylne nawiewy klimatyzacji
- większa kompatybilność z zewnętrznymi gniazdami zasilania 1500 W (230 V)
- nowe materiały
- i wiele innych,
Polska oferta – raty od 1908 zł za miesiąc
Mitsubishi Outlander PHEV 2020 jest oferowany w Polsce w 3 wersjach wyposażenia. W podstawowej opcji Intense, dostępnej z ratą leasingu w wysokości 1908 zł netto lub racie kredytowej w wysokości 1996 zł, otrzymamy między innymi światła do jazdy dziennej w technologii LED, kamerę cofania, tempomat, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy, podgrzewane przednie fotele, system dostępu bezkluczykowego a także chromowane wykończenie atrapy chłodnicy i srebrne relingi dachowe. W wersji Instyle, przy miesięcznej racie leasingu wysokości 2114 zł netto lub racie kredytu na poziomie 2212 zł brutto, znajdą się także 18-calowe obręcze kół, światła mijania i drogowe w technologii LED, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, elektryczne ogrzewanie kabiny, stacja multimedialna SDA z 8-calowym ekranem dotykowym i interfejsem Android Auto/Apple Car Play, przednie i tylne czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola w lusterkach zewnętrznych (BSW) i system monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (RCTA). Na liście wyposażenia najbogatszej wersji Instyle Plus, przy miesięcznej racie leasingowej na poziomie 2277 zł netto lub racie kredytu w wysokości 2382 zł brutto znajdziemy dodatkowo system kamer 360 stopni z kamerą cofania, czarną, skórzaną tapicerkę z ozdobnymi przeszyciami, podgrzewaną kierownicę i szybę czołową, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, system łączności „Mitsubishi Remote Control”, multimedialną stację SDA z wbudowanym systemem nawigacji a także system ograniczający skutki kolizji czołowej FCM, układ ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDW, tempomat adaptacyjny ACC i automatyczne światła drogowe AHB.
Aż 8 lat gwarancji, niski koszt eksploatacji
Koszt ładowania do pełnej pojemności całkowicie rozładowanego akumulatora wynosi około 6 złotych. Całkowite koszty eksploatacji nowego Outlandera PHEV są dodatkowo obniżone za sprawą braku skrzyni biegów i mniejszym obciążeniom części mechanicznych (szczególnie silnika spalinowego), podczas, gdy części napędu elektrycznego oraz komponenty elektroniczne są niemal bezobsługowe. Zużycie paliwa jest znacznie niższe, niż w porównywalnym samochodzie z klasycznym układem napędowym. Zalety samochodu uzupełnia poszerzona gwarancja producenta. Na wszystkie komponenty napędu elektrycznego i akumulatory MMC oferuje gwarancję aż na 8 lat do 160.000 km, jako dodatek do standardowej, 5-letniej gwarancji na wszystkie elementy, jaką Mitsubishi Motors udziela na swoje samochody.
Kilkadziesiąt nagród
W ciągu ostatnich sześciu lat Mitsubishi Outlander PHEV zdobył na całym świecie kilkadziesiąt nagród i wyróżnień, w tym m.in.: nagrodę „Najlepszy pojazd typu plug-in 2019 roku” przyznaną przez pismo „Company Car and Van” w Wielkiej Brytanii, nagrodę „Zielony SUV roku 2019” od Green Car Journal w USA i tytuł „Najbardziej Innowacyjny Samochód w Japonii w latach 2013-2014” oraz nagrodę „Technologia RJC 2014 roku” (pełna lista nagród znajduje się poniżej).
Lista światowych nagród dla modelu Mitsubishi Outlander PHEV:
Kraj |
Rok |
Nagroda |
Przyznana przez |
Japonia |
2014: |
2013 Pięć gwiazdek JNCAP |
JNCAP |
2013 |
Technologia roku 2014 RJC |
RJC | |
2013 |
JCOTY 2013-2014 w kategorii Innowacja |
Japońskie Auto Roku | |
Stany Zjednoczone |
2018 |
Ekologiczny SUV Roku 2019 |
Green Car Journal |
2018 |
Nagroda "Best 5 All-Around Performance" |
Automotive Science Group (ASG) | |
2018 |
Najlepsze Ekologiczne Auto na Zimę |
New England Motor Press Association | |
Wielka Brytania |
2019 |
Najlepszy pojazd typu plug-in 2019 |
COMPANY CAR AND VAN magazine |
2016: |
What Van? Nagrody 2017: Auto ekologiczne (Green Award) |
What Van? | |
2016: |
Najlepszy pojazd niskoemisyjny |
Fleet World Honours | |
2015: |
Auto Roku PHEV (ładowane z gniazdka) |
The Scotsman | |
2015: |
Ekologiczny SUV Roku |
Next Green Car | |
2015: |
Najlepszy pojazd niskoemisyjny |
Fleet World Honours | |
2014: |
Techies 2014: Best Green Development |
BusinessCar magazine | |
2014: |
Najlepszy samochód do ciągnięcia przyczep |
The Caravan Club | |
Niemcy |
2018 |
OFF ROAD Awards 2018: Alternatywne napędy |
OFF ROAD |
2017: |
Taksówka roku |
Taksówka roku | |
2017: |
ZIELONE AUTO MAGAZYNU AUTO TEST |
Auto Test | |
Australia |
2014: |
Ekologiczny Samochód Roku |
Nagroda Samochód Roku Australii Zachodniej 2017 |
2014: |
5 gwiazdek ANCAP |
ANCAP | |
Nowa Zelandia |
2015: |
Najlepszy Średni SUV |
NZ Company Vehicle magazine |
2014: |
Ekologiczny Samochód Roku |
National Business Review | |
Czechy |
2018 |
ECO Car 2018 |
Zlatý volant |
O MITSUBISHI MOTORS
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagę na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Odkąd grupa Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód, ponad sto lat temu, marka wykazała się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające standardy nowoczesności. Strategia marki, tkwiąca w genach Mitsubishi Motors, trafi do gustów ambitnych kierowców, gotowych rzucić wyzwanie konwencjom i zdecydować się na zmiany. Zgodnie z tą filozofią, firma Mitsubishi Motors wprowadziła w 2017 roku nową strategię marki, wyrażoną w sloganie „Drive Your Ambition” - połączenie osobistego zaangażowania z chęcią odkrywania i rozwoju oraz odzwierciedlenie stałego dialogu między marką a jej klientami. Dzisiaj Mitsubishi Motors intensywnie inwestuje w innowacyjne technologie, atrakcyjny design i rozwój produktów, dostarczając klientom na całym świecie ekscytujące pojazdy, znane z wyrazistego charakteru.
kontakt dla mediów
Kinga Ossowska
kinga.ossowska@astara.com
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Kinga Ossowska
kinga.ossowska@astara.com