handel praca zdrowie

Prewencja i edukacja – działania PSH Lewiatan w czasie pandemii koronawirusa

20.03.2020 | PSH Lewiatan

W odpowiedzi na sytuację związaną z pandemią koronawirusa, Polska Sieć Handlowa Lewiatan podjęła w ostatnich tygodniach szereg działań prewencyjnych i edukacyjnych skierowanych do pracowników i klientów sieci. Regularnie prowadzone są również działania sanitarne, w tym m.in. odkażanie kas, taśm kasowych, wózków, terminali i koszyków.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan bardzo poważnie podchodzi do rekomendacji Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz WHO w związku z zagrożeniem epidemicznym wywołanym przez koronawirusa. Nowe procedury w naszych sklepach dotyczą zarówno pracowników, jak również klientów sklepów. Nasze placówki są regularnie dezynfekowane, ze szczególnym uwzględnieniem miejsc często dotykanych, takich jak klamki, poręcze, lady, terminale płatnicze. W sklepach zamontowano dodatkowe dozowniki z płynem dezynfekującym – mówi Marcin Poniatowski, członek zarządu Lewiatan Holding S.A.

Na terenie sklepów Sieci prowadzone są również działania skierowane do klientów. Jak podkreśla Marcin Poniatowski: – Poza plakatami informacyjnymi, wskazującymi właściwe zachowania prewencyjne, stała komunikacja do klientów jest prowadzona za pośrednictwem wewnętrznych kanałów informacyjnych – telewizji i radia Lewiatan. Na ekranach i poprzez głośniki rozmieszczone w sklepach emitujemy spoty, w których zachęcamy m.in. by pomagać starszym sąsiadom w robieniu zakupów, a także zwracamy uwagę na właściwe zachowania, pomagające uniknąć wirusa. Szczególnie podkreślamy konieczność używania jednorazowych rękawiczek, dostępnych na terenie sklepów, do pakowania pieczywa oraz owoców i warzyw. Zachęcamy również klientów do płatności bezstykowych, zamiast płatności gotówką.

Pracownicy sieci otrzymali pakiet niezbędnych materiałów i informacji dotyczących procedur sanitarnych, w tym zachowania bezpiecznej odległości, sposobu i częstotliwości mycia rąk oraz innych środków ostrożności. Wszelkie spotkania i wizyty na terenie sklepów, a także szkolenia, odbywające się na terenie sklepów zostały czasowo zawieszone.

informacje o firmie

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących i najbardziej rozpoznawalnych marek franczyzowych na polskim rynku. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3 200 placówek handlowych. Wśród nich jest około 455 supermarketów (powyżej 300m2), ponad 1895 dużych sklepów, blisko 800 placówek średniej wielkości oraz około 30 małych sklepów. Łączne obroty, które w 2019 roku przekroczyły 13,6 mld zł, stawiają Sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.  

 

informacje o firmie

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących i najbardziej rozpoznawalnych marek franczyzowych na polskim rynku. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3 200 placówek handlowych. Wśród nich jest około 455 supermarketów (powyżej 300m2), ponad 1895 dużych sklepów, blisko 800 placówek średniej wielkości oraz około 30 małych sklepów. Łączne obroty, które w 2019 roku przekroczyły 13,6 mld zł, stawiają Sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.