zdrowie prawo ekonomia/biznes/finanse

Miliony e-recept dziennie

16.01.2020 | Puls Biznesu

Po tygodniu od wprowadzenia obowiązku, codziennie wystawia się 2 mln e-recept. To jeszcze nie wszystkie, ale Ministerstwo Zdrowia już liczy korzyści - donosi w dzisiejszym wydaniu “Puls Biznesu”.

Lata 20. XXI wieku w polskiej ochronie zdrowia zaczęły się od rewolucji, polegającej na tym, że aptekarze nie muszą już odszyfrowywać wypisanych przez lekarzy recept. Od 8 stycznia wszyscy lekarze mają obowiązek wystawiać recepty w formie elektronicznej.

– Liczymy, że w połowie lutego przekroczymy poziom 90 proc. recept w postaci elektronicznej, a recepty papierowe będą już wystawiane tylko w wyjątkowych przypadkach – mówi “Pulsowi Biznesu” Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.

Obecnie wystawia się ponad 2 mln e-recept dziennie, a system działa stabilnie. 

- To bardzo ważne m.in. dlatego, że system zasili wiele nowych i przydatnych dla lekarzy informacji. Do tej pory mieliśmy oczywiście wiedzę na temat leków refundowanych i tego, jakie recepty są refundowane, ale teraz wiemy dodatkowo to, które recepty nie są realizowane, czy pacjenci kupują tańsze zamienniki, będziemy też mogli lepiej interpretować interakcje między lekami. Z punktu widzenia zdrowia obywateli to cenna wiedza – mówi Janusz Cieszyński.

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy 2019 r. resort zdrowia we współpracy z NFZ intensywnie promował e-receptę, informując o niej m. in. w spotach telewizyjnych i radiowych. Pacjenci mogą otrzymać ją w postaci wydruku informacyjnego, mogą też – o ile mają Internetowe Konto Pacjenta (IKP) – dostać esemesa lub e-maila, którego wystarczy okazać w aptece (w przypadku esemesa wraz z numerem PESEL), by dostać lek. 

E-recepty to element tzw. projektu e-zdrowie (P1), czyli współfinansowanego przez Unię Europejską programu stworzenia elektronicznej platformy gromadzenia, analizy i udostępniania danych. Program oficjalnie wystartował w 2007 r., ale widoczne dla pacjentów efekty pojawiły się dopiero niedawno. Kolejnym krokiem po e-receptach mają być elektroniczne skierowania. Więcej czasu będzie potrzebne na wdrożenie elektronicznej dokumentacji medycznej.

Więcej można przeczytać w >>"ARTYKULE W PULSIE BIZNESU"<< Zachęcamy do publikacji powyższego materiału na łamach Państwa medium, z powołaniem się na "Puls Biznesu", jako źródło informacji.

Jeżeli chcą Państwo otrzymywać więcej informacji prasowych z zakresu gospodarki - zachęcamy do zapisania się na newsletter (widoczny w prawym dolnym rogu).

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie