praca ekonomia/biznes/finanse

Polacy masowo zakładają firmy

14.01.2020 | Puls Biznesu

W 2019 r. założono w Polsce ponad 48 tys. spółek. To drugi wynik w historii, bliski rekordu z 2016 r. 

Po dwuletnim spadku liczby nowych podmiotów pojawiających się w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) w ubiegłym roku nastąpiło mocne odbicie w górę. Dziennik "Puls Biznesu" przyjrzał się, co wpływa na zwiększenie entuzjazmu do zakładania przez Polaków nowych biznesów. 

- Wyraźny wzrost jest efektem wejścia w życie od 1 stycznia 2019 r. niskiego 9-procentowego podatku CIT dla nowych i małych spółek. To zaczęło przekładać się na wzrost rejestracji przedsiębiorców w KRS – mówi „Pulsowi Biznesu” Jarosław Nowrotek, prezes Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej (COIG). 

Tradycyjnie niedoścignionym liderem rejestracji w KRS jest województwo mazowieckie (15,5 tys. – o 1 tys. więcej niż w 2018 r.). Na drugim miejscu znajduje się woj. wielkopolskie (4,6 tys.), a na trzecim dolnośląskie (4,4 tys.). Najsłabiej wypadają woj.: opolskie (605), świętokrzyskie (633) i lubuskie (775). 

Wśród miast od zawsze niekwestionowanym liderem jest stolica. W tamtym roku w Warszawie dokonano 12,6 tys. rejestracji, czyli o 900 więcej niż rok wcześniej – czytamy w „Pulsie Biznesu”. Spektakularny spadek w tym rankingu notuje Wółka Kosowska, podwarszawska miejscowość będąca centrum hurtowego handlu azjatyckiego. Jeszcze niedawno każdego roku mieściła się w pierwszej „10” zakładania spółek. Z 98 rejestracjami w 2019 r. znalazła się  dopiero na 39. miejscu. Spadek może wynikać z nasilonej ostatnio penetracji tego miejsca przez policję i służby specjalne i wykrywania wielu nieprawidłowości. 

Więcej można przeczytać w >>"ARTYKULE W PULSIE BIZNESU"<< Zachęcamy do publikacji powyższego materiału na łamach Państwa medium, z powołaniem się na "Puls Biznesu", jako źródło informacji.

Jeżeli chcą Państwo otrzymywać więcej informacji prasowych z zakresu gospodarki - zachęcamy do zapisania się na newsletter (widoczny w prawym dolnym rogu).

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie