handel

Motoryzacja: milion dwunastolatków

10.01.2020 | Puls Biznesu

W 2019 r. w Polsce zarejestrowano ponad 1,6 mln aut osobowych i dostawczych. Milion to nastoletnie auta z zagranicy. 

Zainteresowanie używanymi samochodami z zagranicy nie słabnie. Miniony rok był kolejnym, w którym do kraju przywieziono ich ponad 1 mln, osobowych i dostawczych (o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t) – informuje „Puls Biznesu”. 

51 proc. kupowanych przez Polaków aut jest napędzanych silnikami diesla. 

Najpopularniejszym źródłem pozyskiwania używanych aut elektrycznych są Stany Zjednoczone. Na nieco ponad 1 tys. zarejestrowanych w 2019 r. aż 321 pochodziło zza oceanu. W pozostałych przypadkach najczęściej sprowadzano auta z Niemiec — pochodziło stamtąd ponad 582,7 tys. używanych aut. Kolejnymi popularnymi źródłami zakupu są: Francja (98,6 tys.) i Belgia (70,3 tys.). 

Średni wiek kupionego za granicą i zarejestrowanego w Polsce auta używanego wynosił 11 lat i 11 miesięcy. Z informacji „Pulsu Biznesu” wynika, że najczęściej (86,5 tys. razy) rejestrowano auta z 2008 r. Liderem na liście ulubionych używanych marek jest Volkswagen. W 2019 r. aut z logo tego producenta przybyło 118,3 tys. Najczęściej rejestrowanym modelem jest audi A4 — wydano tablice dla ponad 35,3 tys. sztuk. Dla porównania: w 2019 r. zarejestrowano w Polsce 13,8 tys. wszystkich nowych modeli tej marki.

W których regionach zarejestorano najwięcej aut z zagranicy? Gdzie nastąpił największy spadek importu samochodów? O tym przeczytać można w artykule "Pulsu Biznesu" dostępnym >>TUTAJ

 

Zachęcamy do publikacji powyższego artykułu na ten temat na łamach Państwa medium, z powołaniem się na "Puls Biznesu", jako źródło informacji.

Jeżeli chcą Państwo otrzymywać więcej informacji prasowych z zakresu gospodarki - zachęcamy do zapisania się na newsletter (widoczny w prawym dolnym rogu).

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie