styl życia internet

Bożonarodzeniowa kolacja: co piąta osoba rezerwuje stolik online

„Międzynarodowe Badanie Własnych Biznesów” potwierdza, że obecność restauratorów online jest ważnym kryterium wyboru restauracji przez klientów. W przypadku posiłku podczas okresu świątecznego, respondenci wybierają chętniej lokale zarządzane przez właścicieli niż sieciowy catering, przy czym jednak mniejszym restauracjom często brakuje rozpoznawalności w sieci. Reprezentatywne badanie wykonane przez METRO po raz trzeci z okazji „Dnia Własnego Biznesu” ukazuje postawy do niezależnych przedsiębiorstw w Polsce i dziewięciu innych krajach. Podkreśla ono także, co klienci myślą o małych i średnich firmach. W badaniu METRO udział wzięło 10,000 osób na całym świecie, w tym 1,500 właścicieli firm.

 

Ponad połowa Polaków (51%) wybiera lokalne restauracje zarządzane przez właścicieli, gdy decydują się na lokalizację pod kątem kolacji podczas okresu świątecznego. Możliwość odwiedzenia strony internetowej lokalu i zarezerwowania stolika online są ważnymi kryteriami przy wyborze restauracji dla wielu klientów: co piąty respondent nie poszedłby do restauracji w okresie świątecznym przy braku możliwości złożenia rezerwacji online. Jest to szczególnie widoczne w grupie respondentów poniżej 34 roku życia.

 

Obecność online jest istotna przy wyborze restauracji podczas okresu świątecznego. Jedynie około 1/3 restauratorów posiada stronę internetową, co oznacza duże braki w obecności online. Większość właścicieli biznesów (71% w Polsce) jest świadoma tego wymogu. Natomiast w praktyce 1/5 wszystkich ankietowanych polskich restauratorów wciąż jest na etapie rozważania założenia strony. Cyfrowe rozwiązania, do których wiele małych i średnich firm wciąż nie ma dostępu, są do tego niezbędne. Dlatego METRO oferuje restauratorom możliwość założenia darmowej strony internetowej, która gwarantuje więcej rezerwacji i większą widoczność w Internecie. Usługa ta jest dostępna przez platformę DISH, dzięki czemu restauratorzy mają możliwość współpracy networkingowej i efektywnego wykorzystywania digitalowych narzędzi – np. grafików zmian pracowników i fakturowania. – Oferujemy digitalowe rozwiązania i usługi, które wychodzą daleko poza nasz oryginalny model biznesu. Wzmacniają one solidnie konkurencyjność naszych klientów – mówi Olaf Koch, Dyrektor Generalny METRO AG.

 

Więcej wyników badań dostępnych jest na stronie: www.metro-cc.com/own-business-study.

 

Raport przygotowano na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego w sierpniu 2019 r. przez APCO Insight, grupę badawczą APCO Worldwide, metodą CAWI (bezpośredni wywiad prowadzony drogą internetową wspomagany komputerowo) na próbie 10,000 panelistów - konsumentów, w tym 1,500 przedsiębiorców.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie