handel

Poczta Polska: ponad dwa razy więcej paczek do odbioru na stacjach PKN Orlen

12.12.2019 | Poczta Polska

W porównaniu do danych z zeszłego roku, w 2019 dwa razy więcej paczek trafiło do sieci Odbiór w Punkcie, którą tworzą: placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, sklepy Żabka oraz kioski i saloniki prasowe RUCH-u. Dzięki usłudze Poczty Polskiej paczkę można odebrać w jednym z ponad 12 tys. punktów na terenie całego kraju. 

 W tym roku liczba paczek, które trafiły do punktów odbioru, podwoiła się. Systematycznie wzrasta popularność stacji paliw Orlen  jako miejsca odbioru przesyłki, z dynamiką blisko 240% w stosunku do roku ubiegłego. – Poczta Polska już w 2015 roku rozpoczęła proces dostosowania sieci punktów odbioru do oczekiwań klientów. Jako pierwsze dołączyły do nas stacje paliw Orlen, następnie kioski/saloniki RUCH-u oraz sklepy Żabka. Przyjęta strategia okazała się skuteczna. Klienci coraz częściej zamawiają paczki do sieci click&collect Poczty Polskiej – mówi Rafał Makowski, menedżer ds. rozwoju sieci punktów nadawczo-odbiorczych w Poczcie Polskiej.

Przy tworzeniu największej sieci odbioru w Polsce kierujemy się przede wszystkim komfortem naszych klientów. Dostosowujemy usługi do stylu życia kupujących online, stąd wybór strategicznego partnera PKN ORLEN. Główną zaletą odbioru przesyłek na stacjach paliw Orlen jest ich całodobowa dostępność oraz możliwość zaspokojenia dwóch potrzeb klienta, np. tankowania samochodu i odbioru swoich zamówień online  – podkreśla Rafał Makowski. 

Na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl można obejrzeć aktualną mapę ze wszystkimi punktami. Opcja ta jest także udostępniana przez e-sklepy.  Dzięki temu klienci mogą wskazać, do jakiego punktu mają być dostarczone ich zakupy. Klient ma 7 dni na odbiór przesyłki lub 2 dni w przypadku automatu. Po dostarczeniu przesyłki do punktu odbioru, Poczta Polska wysyła do klienta SMS i e-mail.

W lipcu Poczta Polska uruchomiła pierwsze automaty paczkowe, które stanęły w pocztowych placówkach oraz w sklepach Biedronka. Obecnie klienci mogą zamawiać zakupy do 200 tego typu maszyn na terenie całej Polski.

Z usługi Odbiór w Punkcie można skorzystać w ramach programu Allegro Smart oraz programu Empik Premium.

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie