handel technologie

Internet Zmysłów - Ericsson publikuje 10 najważniejszych trendów konsumenkich do roku 2030

10.12.2019 | Ericsson Sp. z o.o.
  • Pionierzy technologiczni przewidują, że do roku 2030 działać będzie Internet Zmysłów, który będzie czynnikiem stymulującym nowy model gospodarki opartej na usługach wykorzystujących cyfrowe doznania sensoryczne
  • Rolę interfejsu użytkownika będzie pełnił ludzki mózg, zaś urządzenia będą reagować na myśli, tworząc nowy paradygmat interaktywności
  • Większość konsumentów jest przekonana, że Internet Zmysłów zapewni bardziej zrównoważony rozwój społeczeństw

Konsumenci oczekują, że nowoczesne technologie sieciowe współpracujące z naszymi zmysłami wzroku, słuchu, smaku, zapachu i dotyku będą w roku 2030 w powszechnym użytku, oraz że zaoferują im one wiele nieznanych dotąd możliwości. Oczekiwania konsumentów dotyczące Internetu Zmysłów stanowią jeden z elementów dziewiątej edycji badania ConsumerLab Hot Consumer Trends przeprowadzonego przez firmę Ericsson (NASDAQ: ERIC).

Internet Zmysłów stanie się rzeczywistością dzięki takim technologiom jak sztuczna inteligencja (AI), wirtualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR), 5G oraz automatyzacja. Konsumenci przewidują, że do roku 2030 interakcje oparte na obrazach z ekranów będą w coraz większym stopniu konkurować z doświadczeniami multisensorycznymi, które będą niemal niemożliwe do odróżnienia od rzeczywistości.

Opierając się na wynikach kompleksowych badań, autorzy raportu „Consumer Lab Hot Consumer Trends 2030 przedstawiają oczekiwania i przewidywania 46 milionów interesujących się technicznymi nowinkami konsumentów.

Wirtualna rozrywka, zakupy online, kryzys klimatyczny oraz intensyfikacja starań na rzecz minimalizowania niekorzystnego wpływu na środowiska to główne czynniki, które będą stymulować rozwój Internetu Zmysłów.

Dr Pernilla Jonsson, Szefowa Ericsson Consumer & IndustryLab i współautorka raportu zauważa: „Mówimy tu o odejściu od współczesnego internetu opartego na korzystaniu ze smartfonów oraz przejściu na bardziej głębokie doświadczenia generowane, dzięki podłączeniu do sieci naszych zmysłów. Nasz raport stara się odpowiedzieć na pytanie jak będzie wyglądał świat, do którego konsumenci będą wchodzić, dzięki okularom obsługującym technologię rozszerzonej rzeczywistości. Nie spodziewaliśmy się, że nasi respondenci oczekują tak szybkich i gruntownych zmian w swoim codziennym życiu. Zmian, które podłączą ich zmysły do sieci dzięki sztucznej inteligencji (AI), rzeczywistości wirtualnej (VR), rozszerzonej rzeczywistości (AR), 5G oraz automatyzacji.”

Dr Michael Björn, szef ds. tematyki badań w Ericsson Consumer & IndustryLab oraz współautor raportu, dodaje: „Często wyobrażamy sobie przyszłość jako liniową zmianę tego, co znamy dzisiaj. Musimy jednak zastanowić się nad szansami i wyzwaniami, jakie przyniesie świat, w którym wszystkie ludzkie zmysły zostaną zdigitalizowane.Takie nowe technologie mogą na przykład odegrać znaczącą rolę w działaniach klimatycznych i zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla. Wiele wykonywanych przez nas czynności zostanie zmienionych na formę cyfrową, ograniczając tym samym negatywny wpływ na środowisko. Będziemy mogli pójść do pracy, pojechać na wakacje i podróżować po całym świecie nie ruszając się z domu.

Konsumenci oczekują zainteresowania branży tematem prywatności w Internecie Zmysłów. Przykładem jest obawa, iż nasze zmysły mogą być zmanipulowane w taki sposób, aby przekonać nas do zakupu konkretnych towarów lub usług. Użytkownicy spodziewają się, że wprowadzone zostaną odpowiednie zabezpieczenia, które zagwarantują im ochronę przed takimi zagrożeniami.”

 10 najważniejszych trendów konsumenckich związanych z Internetem Zmysłów w perspektywie do roku 2030:

  1. Rolę interfejsu użytkownika pełni twój mózg
    59% konsumentów jest przekonanych, że będziemy mogli zobaczyć wytyczoną trasę w okularach VR, po prostu myśląc o celu podróży.
  2. Brzmi jak ja
    67% konsumentów uważa, że za pomocą mikrofonu będą mogli imitować głos dowolnej osoby na tyle skutecznie, by oszukać nawet członków jej rodziny.
  3. Każdy smak, na jaki masz ochotę
    45% przewiduje, że powstanie wkładane do ust urządzenie, które będzie cyfrowo wzmacniać smak żywności tak, aby każda potrawa smakowała jak ulubiony przysmak.
  4. Cyfrowy aromat
    Około 60% respondentów przewiduje, że będą mogli cyfrowo odwiedzać lasy lub tereny wiejskie, doświadczając przy tym wszystkich naturalnych zapachów takich miejsc.
  5. Totalny dotyk
    Ponad 60% badanych przewiduje, że powstaną smartfony z ekranami, które będą oddawać kształt i fakturę cyfrowych ikonek i przycisków wciskanych przez ich użytkowników.
  6. Połączona rzeczywistość
    70% respondentów przewiduje, że do 2030 roku świat gier VR będzie nie do odróżnienia od rzeczywistości.
  7. Weryfikacja prawdziwości
    „Fałszywe wiadomości” mogą zniknąć - połowa badanych twierdzi, że do 2030 r. popularność zyskają serwisy informacyjne, które będą pozwalały gruntownie zweryfikować prawdziwość faktów.
  8. Konsumenci, którzy nie martwią się prywatnością
    Połowa respondentów oczekuję, że kwestie prywatności zostaną w pełni rozwiązane i że będą mogli bezpiecznie czerpać korzyści ze świata opartego na danych.
  9. Zrównoważony rozwój
    6 na 10 ankietowanych twierdzi, że usługi wykorzystujące Internet Zmysłów sprawią, że społeczeństwo będzie funkcjonować w bardziej przyjazny dla środowiska sposób.
  10. Usługi oddziaływujące na zmysły
    45% procent konsumentów przewiduje, że powstaną cyfrowe centra handlowe, które podczas zakupów będą oddziaływać na wszystkie ich zmysły.

Raport Consumer Lab dostępny jest w języku polskim w załączeniu komunikatu.

Informacje zawarte w raporcie opierają się na prowadzonych od ponad 24 lat globalnych badaniach Ericsson ConsumerLab. Głównym źródłem pozyskiwanych informacji są ankiety online przeprowadzone w październiku 2019 roku wśród zaawansowanych użytkowników Internetu w 15 miastach na całym świecie, takich jak: Bangkok, Delhi, Dżakarta, Johannesburg, Londyn, Mexico City, Moskwa, Nowy Jork, San Francisco, São Paulo, Szanghaj, Singapur, Sztokholm, Sydney oraz Tokio.

Przydatne linki:
ConsumerLab – głos konsumenta
Ericsson IndustryLab: głos biznesu, przemysłu i społeczeństwa
Ericsson: 10 najważniejszych trendów konsumenckich w roku 2019

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska