Bank Pocztowy gotowy do dynamicznego rozwoju. Bankowość Pocztowa w Polsce ma już 100 lat
Bankowość Pocztowa w Polsce ma już 100 lat. W lutym 1919 r. do życia powołana została instytucja wzorowana na już istniejących wówczas w Europie bankach pocztowych, mająca gwarantować powszechny dostęp do usług finansowych. Dziś, sto lat później przedstawiciele Banku Pocztowego podkreślają, że wchodzimy w fazę dynamicznego rozwoju bankowości pocztowej w Polsce.
W lutym 1919 roku, w celu zapewnienia wszystkim obywatelom równych szans w dostępie do podstawowych usług finansowych, Naczelnik Państwa Józef Piłsudski podpisał dekret o utworzeniu Pocztowej Kasy Oszczędnościowej. Instytucja wzorowana była na funkcjonujących wówczas w Europie bankach pocztowych, które już wtedy odgrywały istotną rolę systemową w Państwach.
– Bank Pocztowy generuje lepsze wyniki niż rok temu, wzrasta akcja kredytowa, a naszym klientom zaoferowaliśmy nowoczesną mobilną bankowość EnveloBank oraz nowe rozwiązania płatności mobilnych. Co ważne, wzrasta też sprzedaż w kanale Poczty Polskiej, czyli naszego naturalnego partnera, poprzez sieć liczącą 4,7 tys. placówek. Wykonana w ostatnim czasie praca oraz widoczna już poprawa wyników to dobry prognostyk w perspektywie długoterminowej jeśli chodzi o rozwój Banku Pocztowego w ciągu kilku najbliższych lat – mówi Robert Kuraszkiewicz, Prezes Banku Pocztowego.
Z okazji setnej rocznicy uruchomienia Pocztowej Kasy Oszczędnościowej zorganizowana została konferencja „100 lat Bankowości Pocztowej”, będąca okazją do dyskusji na temat roli bankowości pocztowej na krajowym rynku finansowym.
– Historia i przykłady wielu krajów wskazują wyraźnie, że bankowość pocztowa może odgrywać istotną rolę w budowie nowoczesnego sektora usług finansowych. Korzyści z synergii instytucji pocztowej i finansowej są nie do przecenienia, a harmonijna współpraca krajowych spółek dla lepszego wykorzystania ich potencjału gospodarczego, z poczuciem i zrozumieniem nadrzędności interesu publicznego jest obecnie kluczowa – podkreśla Robert Kuraszkiewicz.
Organizatorem konferencji „100 lat Bankowości Pocztowej” był Bank Pocztowy, a Partnerami wydarzenia: Poczta Polska, Mastercard oraz MoneyGram.
kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
b.trzcinski@pocztowy.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
b.trzcinski@pocztowy.pl