ekonomia/biznes/finanse

Bank Pocztowy gotowy do dynamicznego rozwoju. Bankowość Pocztowa w Polsce ma już 100 lat

03.12.2019 | Bank Pocztowy SA

Bankowość Pocztowa w Polsce ma już 100 lat. W lutym 1919 r. do życia powołana została instytucja wzorowana na już istniejących wówczas w Europie bankach pocztowych, mająca gwarantować powszechny dostęp do usług finansowych.  Dziś, sto lat później przedstawiciele Banku Pocztowego podkreślają, że wchodzimy w fazę dynamicznego rozwoju bankowości pocztowej w Polsce.

W lutym 1919 roku, w celu zapewnienia wszystkim obywatelom równych szans w dostępie do podstawowych usług finansowych, Naczelnik Państwa Józef Piłsudski podpisał dekret o utworzeniu Pocztowej Kasy Oszczędnościowej. Instytucja wzorowana była na funkcjonujących wówczas w Europie bankach pocztowych, które już wtedy odgrywały istotną rolę systemową w Państwach.

– Bank Pocztowy generuje lepsze wyniki niż rok temu, wzrasta akcja kredytowa, a naszym klientom zaoferowaliśmy nowoczesną mobilną bankowość EnveloBank oraz nowe rozwiązania płatności mobilnych. Co ważne, wzrasta też sprzedaż w kanale Poczty Polskiej, czyli naszego naturalnego partnera, poprzez sieć liczącą 4,7 tys. placówek. Wykonana w ostatnim czasie praca oraz widoczna już poprawa wyników to dobry prognostyk w perspektywie długoterminowej jeśli chodzi o rozwój Banku Pocztowego w ciągu kilku najbliższych latmówi Robert Kuraszkiewicz, Prezes Banku Pocztowego.

Z okazji setnej rocznicy uruchomienia Pocztowej Kasy Oszczędnościowej zorganizowana została konferencja „100 lat Bankowości Pocztowej”, będąca okazją do dyskusji na temat roli bankowości pocztowej na krajowym rynku finansowym.

– Historia i przykłady wielu krajów wskazują wyraźnie, że bankowość pocztowa może odgrywać istotną rolę w budowie nowoczesnego sektora usług finansowych. Korzyści z synergii instytucji pocztowej i finansowej są nie do przecenienia, a harmonijna współpraca krajowych spółek dla lepszego wykorzystania ich potencjału gospodarczego, z poczuciem i zrozumieniem nadrzędności interesu publicznego jest obecnie kluczowapodkreśla Robert Kuraszkiewicz.

Organizatorem konferencji „100 lat Bankowości Pocztowej” był Bank Pocztowy, a Partnerami wydarzenia: Poczta Polska, Mastercard oraz MoneyGram.

kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
Rzecznik Prasowy, Bank Pocztowy SA
Bartosz Trzciński

b.trzcinski@pocztowy.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
Rzecznik Prasowy, Bank Pocztowy SA
Bartosz Trzciński

b.trzcinski@pocztowy.pl

informacje o firmie