Usługi kurierskie w sklepach abc
Właściciele sklepów abc mogą wdrożyć usługę kurierską w swoich placówkach. To rozwiązanie pozwoli im m.in. na zwiększenie liczby klientów i większą sprzedaż, a konsumentom na odbieranie i wysyłanie paczek w dogodnej lokalizacji i porze.
Sieć sklepów abc jest największą siecią sklepów spożywczych w Polsce (ok. 8600 placówek na terenie całego kraju), działających głównie w mniejszych miejscowościach, których właścicielami są niezależni polscy przedsiębiorcy. Wsparcie marketingowe i organizacyjne sieci abc zapewnia Grupa Eurocash.
Nadawanie i odbieranie przesyłek w sklepach abc to wygodne dla konsumentów rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić ich czas i zapewni wygodę korzystania z usług kurierskich podczas robienia codziennych zakupów. Warto podkreślić, że zamawiając paczkę do abc konsument zyskuje możliwość jej odbioru w bardzo elastycznych godzinach. Większośc sklepów abc czynna jest do późnych godzin wieczornych. Zgodnie z zakładanymi planami rozwoju, usługa będzie umożliwiała obsługę paczek przez największe firmy kurierskie w Polsce.
– Pierwsze sklepy abc będą mogły uruchomić usługę jeszcze w listopadzie. Mamy nadzieję, że już niedługo właściciele sklepów i ich klienci odczują pierwsze korzyści z jej wdrożenia. Okres przedświąteczny to najważniejszy czas dla branży e-commerce, w którym sprzedaż online jest najwyższa w całym roku – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.
Obsługa procesów wydawania i przyjmowania przesyłek od strony technicznej będzie możliwa dzięki Polskim ePłatnościom, czyli lidera w segmencie dostawców wielofunkcyjnych terminali płatniczych.
Działania wdrożeniowe i wsparcie operacyjne w sklepach koordynuje Pointpack, integrator technologiczny usług kurierskich. Odpowiedzialny jest również za nawiązywanie i rozwijanie współpracy z firmami kurierskimi.
Właściciele sklepów abc zainteresowani wdrożeniem usługi kurierskiej „Moja Paczka” mogą to zrobić w prosty sposób wypełniając formularz zgłoszeniowy. Wystarczy jeden podpis, a terminal płatniczy Polskich ePłatności obsłuży przyjmowanie i odbieranie paczek.
Usługa kurierska będzie dostępna w punktach, które zgłoszą chęć jej wdrożenia. Z każdym miesiącem takich sklepów w Polsce będzie coraz więcej.
Operatorem usługi będzie firma DHL Parcel, dla której współpraca z Grupą Eurocash jest kolejnym krokiem ku rozszerzeniu sieci Punktów Partnerskich, liczącej obecnie niemal 8000 placówek.
– Zdecydowaliśmy się na udostępnienie usługi kurierskiej sieci sklepów abc, ponieważ takie rozwiązanie pozwoli naszym klientom – właścicielom sklepów – budować ich konkurencyjność na polskim rynku detalicznym – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash. – Możliwe, że część osób stwierdzi, że to odpowiedź na niedziele niehandlowe, jednak sklepy abc są prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców i w większości decydowali się oni na otwieranie swoich sklepów w niedziele. Wielokrotnie to podkreślaliśmy, że małe niezależne sklepy są beneficjentem wprowadzonych zmian legislacyjnych. W przypadku wdrożenia usług kurierskich, chodzi tutaj o zupełnie nowe korzyści dla przedsiębiorców. Po pierwsze, obserwujemy wzrost liczby punktów handlowych, które oferują usługi kurierskie. Aktualnie świadczą je zarówno inne sieci franczyzowe, punkty prasowe czy stacje benzynowe. To zasługa przede wszystkim dynamicznego rozwoju branży e-commerce. Coraz więcej konsumentów jest zainteresowanych tą usługą i coraz częściej o jej wprowadzenie dopytywali również nasi klienci. Po drugie, dla sklepów małoformatowych to szansa na zwiększenie liczby klientów, uzyskanie dodatkowej marży, czy w praktyce po prostu większą sprzedaż. Co ciekawe, badania pokazują, że współczynnik współkupowania wynosi przy tego typu usłudze ok. 30%. Oznacza to, że 3 na 10 konsumentów nadając lub odbierając paczkę w punkcie handlowym, zrobi przy tej okazji zakupy. Wszystkie te czynniki wpłynęły na naszą decyzję o wdrożeniu usługi „Moja Paczka” do sieci abc. Celem Grupy Eurocash jest wspieranie handlu niezależnego w Polsce i dostarczanie jego uczestnikom narzędzi i możliwości do konkurowania na tym rynku. Decyzja o tym, czy skorzystać z danego rozwiązania i poprawić konkurencyjność swojego sklepu poprzez zaoferowanie usług kurierskich lub pracę w niedzielę, zarówno wcześniej jak i teraz, jest wyłącznie po stronie właściciela sklepu – dodaje Domański.