handel styl życia sprawy społeczne

Procter & Gamble przekazał już milion pieluszek Pampers Preemie dla wcześniaków w Polsce

15.11.2019 | P&G

Z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Wcześniaka firma Procter & Gamble wspólnie z Fundacją Wcześniak Rodzice-Rodzicom podsumowała pierwsze dwa lata funkcjonowania kampanii, której celem jest wsparcie przedwcześnie urodzonych dzieci. W jej ramach firma dotychczas bezpłatnie przekazała na oddziały neonatologiczne szpitali w całej Polsce milion pieluszek Pampers Preemie Protection stworzonych z myślą o wyjątkowych potrzebach wcześniaków.

Pieluszki Pampers Preemie Protection są trzy razy mniejsze niż tradycyjne. Pozwalają na bezszelestne zapięcie na całej powierzchni i dopasowanie pieluchy pomiędzy przewodami a sondami medycznymi. Te najmniejsze służą dzieciom o wadze mniejszej niż 800 g, często urodzonym jeszcze w II trymestrze ciąży. Dostępne są także w rozmiarach – P2 dla dzieci o masie ciała poniżej 1800 g oraz P1 dla dzieci o masie ciała mniejszej niż 2300 g.

Dotychczas firma Procter & Gamble bezpłatnie przekazała milion pieluszek Pampers Preemie Protection szpitalom z oddziałami dla wcześniaków w całej Polsce.

Jesteśmy szczęśliwi, że nasze najmniejsze pieluszki Pampers trafią dokładnie tam, gdzie są potrzebne, czyli do wcześniaków, które są pacjentami klinik neonatologicznych w całej Polsce. Wierzymy, że ten milion pieluszek wsparł neonatologów i pielęgniarki w walce o życie i zdrowie tych najmniejszych dzieci. Dla marki Pampers to niezwykle ważna kampania, która idealnie wpisuje się w naszą misję dostarczania konsumentom produktów, które poprawiają jakość życia. Nie byłoby pieluszek Pampers Preemie i tego programu bez innowacji, bez współpracy z wybitnymi ekspertami, neonatologami i pielęgniarkami, bez zaangażowania naszych partnerów z organizacji pozarządowych – powiedziała Małgorzata Mejer, manager ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.

Wcześniak to dziecko urodzone przed 37. tygodniem ciąży, o masie ciała mniejszej niż 2500 g. Według danych Instytutu Matki i Dziecka odsetek wcześniactwa w Polsce wynosi około 7%, podobne wyniki obserwowane są w krajach Unii Europejskiej. W ostatnich latach obserwuje się zwiększenie liczby przeżywających skrajnych wcześniaków.

Dysponujemy dość ścisłymi danymi, jeśli chodzi o liczbę dzieci urodzonych przedwcześnie w Polsce. Jest to co roku grupa między 5,5% a 7%. Najmniejsze wcześniaki, te o bardzo małej masie ciała, to ponad 1%, czyli około 4 tysięcy dzieci każdego roku. Dla wszystkich wcześniaków pierwsze tygodnie i miesiące życia są wielkim wyzwaniem. Oprócz troski i miłości swoich najbliższych i ogromnej wiedzy oraz zaangażowania całego personelu medycznego potrzebny jest wysoko wyspecjalizowany sprzęt, a pieluszka przystosowana wielkością, kształtem i własnościami do ich potrzeb to ważny sojusznik – mówi prof. dr hab. Ewa Helwich, Konsultant Krajowy w dziedzinie neonatologii.

Opracowując pieluszkę Pampers Preemie, producent prowadził badania we współpracy z ponad 100 pielęgniarkami z oddziałów intensywnej terapii noworodka, z USA, Kanady, Francji i Japonii. W projekt zaangażowali byli również najwybitniejsi pediatrzy i dermatolodzy dziecięcy z całego świata.

Wyjątkowa kolekcja zdjęć „Najmniejsi”

W kontekście zbliżającego się Światowego Dnia Wcześniaka przypadającego na 17 listopada marka Pampers nawiązała współpracę z uznaną fotograf – Zuzą Krajewską, która prywatnie jest także mamą wcześniaka.

W ramach wspólnego projektu powstały wyjątkowe zdjęcia pod tytułem Najmniejsi. Fotografie przedstawiają dzieci urodzone przed 36. tygodniem ciąży przebywające na oddziałach intensywnej terapii noworodka.

Autorka na fotografiach przedstawia szpitalną codzienność oraz emocje towarzyszące pierwszym momentom opieki nad noworodkami, które urodziły się przed czasem. Uwagę zwracają kontrasty – kruchość i delikatność wcześniaków w porównaniu z elementami otoczenia, takimi jak sprzęt medyczny czy dłoń lekarza.

Zdjęcia powstały przy wsparciu Instytutu Matki i Dziecka, Centrum Medycznego Żelazna oraz Klubiku Dziecięcego Pląskowo.

Kupując produkty Pampers, pomagasz

Do 7 grudnia w sieci sklepów Carrefour trwa akcja wsparcia wcześniaków. Za każdą kupioną do tego dnia paczkę pieluszek Pampers firma Procter & Gamble przekaże 1 zł na rzecz Fundacji Wcześniak Rodzicie-Rodzicom, która od 16 lat wspiera leczenie i rehabilitację dzieci przedwcześnie urodzonych.

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

załączniki

kontakt dla mediów
Account Manager, MSL
Magdalena Zlot

magdalena.zlot@mslgroup.com

tel: +48 608 392 282

informacje o firmie
P&G

O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.