handel środowisko naturalne/ekologia

Cel osiągnięty – w Polsce wszystkie fabryki Nestlé są „zero waste”

31.10.2019 | Nestlé Polska S.A.

W Polsce wszystkie fabryki Nestlé są w pełni „zero waste”. W całej Europie jest to aż 80% zakładów produkcyjnych firmy. Nestlé zakłada, że już w 2020 roku osiągnie cel „zero waste” we wszystkich swoich lokalizacjach.

Zobowiązanie „zero waste” oznacza, że żadne z odpadów* powstających w zakładach Nestlé nie trafia ani nie zalega na składowiskach. Nie są też poddane procesom spalania bez odzysku energii. We wszystkich lokalizacjach Nestlé w Polsce ogranicza się ilości odpadów. Zgromadzone oddaje się firmom zapewniającym ich recykling lub odzysk, co potwierdza zarówno stosowna dokumentacja, jak i audyty.

Nestlé zobowiązało się do realizacji celu „zero waste” w 2013 roku. Strategia firmy w zakresie gospodarki odpadami miała się koncentrować na zapobieganiu powstawania odpadów we wszystkich fabrykach.

Właściwe gospodarowanie odpadami to takie, dzięki któremu mogą one być ponownie wykorzystane. W fabrykach powstają różnorodne odpady jak np. opakowaniowe, produkty, surowce, które nie spełniają rygorów jakościowych. Są też odpady związane z funkcjonowaniem samej fabryki, jej infrastruktury technicznej. Różnorodność powstających odpadów wskazuje, jak ogromnym i złożonym wyzwaniem jest realizacja celu „zero waste.” Przekazany odpad może być poddany recyklingowi lub odzyskowi. Firmy, z którymi współpracuje Nestlé w zakresie gospodarki odpadami, stosują różne systemy w zależności od rodzaju i właściwości odpadów.

Świadomość ekologiczna w obecnych czasach jest ważna jak nigdy wcześniej. Sposób zarządzania organizacją, jak i nasze prywatne, codzienne wybory powinny wpisywać się w ramy gospodarki obiegu zamkniętego. A generowanie nadmiernych ilości odpadów i niewłaściwe obchodzenie się z nimi jest bardzo dużym obciążeniem dla środowiska naturalnego.” - podsumowuje Tomasz Tarnawski, Corporate SHE Manager w Nestlé.

„Zero odpadów” to jedno z wielu globalnych zobowiązań firmy mających na celu realny wpływ na poprawę środowiska. We wrześniu Nestlé ogłosiło, że do 2050 roku zamierza osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych. Zobowiązanie to obejmuje najważniejszy cel Porozumienia paryskiego - aby ograniczyć wzrost temperatury maksymalnie do 1,5°C. Aby do 2050 roku osiągnąć wyznaczony cel, firma podejmie następujące kroki: przyspieszenie transformacji portfolio produktów zgodnie z trendami konsumenckimi, zwiększenie liczby inicjatyw zaadresowanych do farmerów w celu absorpcji większej ilości węgla, wykorzystanie 100% odnawialnej energii elektrycznej w fabrykach, magazynach, logistyce i biurach Nestlé. Firma uruchomiła również Instytut Badań nad Opakowaniami (ang. Nestlé Institute of Packaging Sciences), którego celem jest przyspieszenie działań firmy na rzecz wprowadzenia funkcjonalnych, bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska opakowań oraz sprostanie globalnym wyzwaniom związanym z odpadami z tworzyw sztucznych.

 

* za wyjątkiem tych odpadów, których odbiorca jest wskazany prawnie np. odpady komunalne

 

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.