styl życia ekonomia/biznes/finanse nauka/edukacja/szkolenia
Polacy dorośli do oszczędzania. Tylko 4% z nas nie odkłada pieniędzy
31 października obchodzimy Światowy Dzień Oszczędzania. Z tego powodu można zadać pytanie, co myślimy o odkładaniu pieniędzy. Jak wynika z badania Barometr Providenta, prawie 90% Polaków uważa, że oszczędzać warto. Nic dziwnego, że coraz więcej z nas decyduje się to robić. Co ciekawe, z roku na rok wzrasta kwota, która – odłożona – daje nam poczucie bezpieczeństwa.
Jeszcze w 2016 r., aby czuć się bezpiecznie, potrzebowaliśmy mieć odłożone średnio 3240 zł. Dzisiaj jest to średnio 13 tys. zł. Najmniej bojaźliwi są pod tym względem ludzie młodzi. Im osoba starsza, tym odłożona kwota dająca poczucie bezpieczeństwa większa.
Warto też zwrócić uwagę, że „zmniejsza się odsetek osób, które w ogóle nie oszczędzają. Z tegorocznego badania wyszło nam, że to jest jedynie 4%” – zauważa w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Karolina Łuczak, kierownik biura prasowego i komunikacji wewnętrznej w Provident Polska.
A w jaki sposób staramy się oszczędzać? Trudno tu mówić o jakiejś jednej strategii. 32% z nas na oszczędności przeznacza co miesiąc stałą sumę pieniędzy. Niemal taki sam odsetek osób (31,9%) odkłada nieregularnie różne kwoty. 29,6% dodaje do swoich zgromadzonych oszczędności te środki, które zostaną im na koniec miesiąca. Poza tym 29,1% badanych odkłada pieniądze otrzymane ekstra (premie i nagrody).
„W oszczędzaniu przede wszystkim ważna jest systematyczność […]. Powinniśmy mieć jakąś stałą kwotę, którą zakładamy odkładać. Co miesiąc zaraz po wypłacie przelewamy ją na dodatkowe konto. Dzięki temu mamy świadomość, że tych pieniędzy już nie ma w naszym portfelu, już ich nie wydajemy, natomiast przyrastają regularnie, sukcesywnie na koncie oszczędnościowym” – stwierdza rozmówczyni.
Redakcja wideo należy do multimedialnej agencji informacyjnej infoWire.pl i specjalizuje się w tworzeniu eksperckich treści wideo w jakości TV. Redakcja realizuje setki oraz materiały z przebitkami i napisami do odtwarzania na urządzeniach mobilnych.
Redakcja wideo należy do multimedialnej agencji informacyjnej infoWire.pl i specjalizuje się w tworzeniu eksperckich treści wideo w jakości TV. Redakcja realizuje setki oraz materiały z przebitkami i napisami do odtwarzania na urządzeniach mobilnych.