#StopMowieNienawiści – nowa kampania WP
„Dorżniemy watahę”, „Skłamał jak bura suka”, „Musimy walić przeciwnika”. Naganne wypowiedzi osób publicznych, w kampanii Wirtualnej Polski, są powtarzane przez dzieci. W ten sposób WP zwraca uwagę na język debaty publicznej i chce wpłynąć na jego zmianę. Wirtualna Polska tworzy też własny system moderacji komentarzy publikowanych w serwisach, oparty na sztucznej inteligencji.
Wirtualna Polska przygotowała kampanię społeczną #StopMowieNienawiści. W spocie kilkuletnie dzieci czytają na głos kontrowersyjne i nieetyczne wypowiedzi osób publicznych, w tym także ze sceny politycznej, jakie padły w ostatnich latach. W ten sposób WP chce wpłynąć na zmianę języka w przestrzeni publicznej, skłonić odbiorców do refleksji, a samym cytowanym zwrócić uwagę, że ich słowa słyszą wszyscy, także najmłodsi. Dlatego spot kończy hasło: „Dzieci widzą i słyszą. #StopMowieNienawiści”. Podczas nagrywania wszystkie dzieci były pod opieką psychologa.
– W czasie narastającego sporu politycznego przed wyborami parlamentarnymi chcemy zwrócić uwagę, jak ważny jest dobór słów w dyskursie publicznym. Z hejtem mierzymy się na co dzień, a dzieci są na niego najbardziej narażone. To najlepszy czas na refleksję i podjęcie działań – mówi Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.
Kampanię i wszystkie działania opracował zespół Wirtualnej Polski we własnym zakresie. Wystartują one 6 września i potrwają kilka tygodni. Spot będzie można zobaczyć w wybranych sieciach kin w całej Polsce (Helios, Multikino, CinemaCity) oraz internecie.
Zespół WP zaplanował szeroką promocję w swoich serwisach. Spot będzie pojawiał się przy każdej informacji, która dotyczy polityki i mowy nienawiści. Hasło kampanii będzie automatycznie wpisane w pole komentarzy w serwisach należących do WP. Redakcje opublikują również cykl artykułów nt. mowy nienawiści, w tym reportaże i wywiady. Zespół Wirtualnej Polski rozpoczął jednocześnie pracę nad własnym systemem moderacji opartym na sztucznej inteligencji. Będzie to autorski, najnowocześniejszy system w Polsce, a jego wdrożenie planowane jest na 2020 rok.
– WP to przestrzeń do swobodnej wypowiedzi dla każdego. Nie chcemy po prostu wyłączać możliwości komentowania, co czasami ma miejsce przy najtragiczniejszych informacjach np. o śmierci. W sierpniu nasi moderatorzy usunęli 40% zamieszczonych komentarzy, to te, które nawoływały do nienawiści, szkalowały inne osoby lub naruszały prawo. Kampania to również zapowiedź naszych własnych działań w tym zakresie – mówi Tomasz Machała.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP. Prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne i rozrywkowe, w tym m.in. money.pl, WP SportoweFakty i dobreprogramy.pl. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w lipcu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 20,9 mln realnych użytkowników. Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie CANAL+, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze WP Pilot.
kontakt dla mediów
Michał Siegieda
michal.siegieda@grupawp.pl
Agata Chaber
agata.chaber@grupawp.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Michał Siegieda
michal.siegieda@grupawp.pl
Agata Chaber
agata.chaber@grupawp.pl