handel media/marketing/reklama

OPONEO.PL: 1,5 mln sprzedanych opon i 398 mln przychodów w I półroczu 2019 roku

14.08.2019 | Oponeo

W I półroczu 2019 roku Grupa OPONEO.PL uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 398 mln zł, wyższe o 13% od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie poprzedniego roku. Sprzedaż opon w pierwszej połowie br. wzrosła o 9,2% .


Przychody z zamówień krajowych wyniosły 306,3 mln zł i wzrosły o 12% w relacji do sześciu pierwszych miesięcy 2018 roku. Ich udział w przychodach ogółem wyniósł 77%. Przychody ze sprzedaży zagranicznej przychody wzrosły o 16,3% i wyniosły 91,7 mln zł i stanowiły 23% przychodów ogółem.


Głównym elementem przychodów były przychody ze sprzedaży opon, które wzrosły o 12,7% w stosunku do I półrocza 2018 roku. Wyniosły one 359,8 mln zł i przedstawiały 90,4% całości przychodów ze sprzedaży Grupy. W I półroczu 2019 roku Grupa OPONEO.PL sprzedała 1,5 mln opon, tj. o 9,2% więcej niż rok wcześniej.


- Wzrost ten został zrealizowany mimo 3,7% spadku sprzedaży na całym rynku opon osobowych w Europie – podsumowuje Dariusz Topolewski, Prezes Zarządu OPONEO.PL S.A.


Odnotowano także wzrost w zakresie sprzedaży felg. W I półroczu 2019 roku Grupa OPONEO.PL sprzedała 50 tys. felg (zarówno aluminiowych jak i stalowych), czyli o 16,2% więcej niż w I półroczu 2018 roku.


W I półroczu 2019 roku skonsolidowany wynik netto w wysokości 8,9 mln zł i był o 22,5% wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku
Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 82,8 mln zł, czyli wzrósł o 13,2% w relacji do I półrocza 2018 roku. Tym samym wskaźnik rentowności sprzedaży brutto ukształtował się na poziomie 20,8% w I półroczu 2019 roku.
Od 01 stycznia do 30 czerwca 2019 roku Grupa Kapitałowa OPONEO.PL wypracowała zysk brutto w wysokości 13 mln zł wobec 9,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

ynamiczny wzrost sprzedaży krajowej jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2019 roku wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 50 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie.

W 2019 roku Grupa OPONEO.PL zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, tj. umacnianie pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizację sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.

kontakt dla mediów
Monika Siarkowska
PR & IR Manager, Oponeo
Monika Siarkowska

monika.siarkowska@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 94

informacje o firmie

OPONEO.PL S.A. od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych. Marką spółki i jej głównym portalem jest Oponeo.pl. Firma jest także właścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl. Dodatkowe informacje na stronie www.oponeo.pl.

więcej z kategorii handel