handel media/marketing/reklama

OPONEO.PL: 1,5 mln sprzedanych opon i 398 mln przychodów w I półroczu 2019 roku

14.08.2019 | Oponeo

W I półroczu 2019 roku Grupa OPONEO.PL uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 398 mln zł, wyższe o 13% od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie poprzedniego roku. Sprzedaż opon w pierwszej połowie br. wzrosła o 9,2% .


Przychody z zamówień krajowych wyniosły 306,3 mln zł i wzrosły o 12% w relacji do sześciu pierwszych miesięcy 2018 roku. Ich udział w przychodach ogółem wyniósł 77%. Przychody ze sprzedaży zagranicznej przychody wzrosły o 16,3% i wyniosły 91,7 mln zł i stanowiły 23% przychodów ogółem.


Głównym elementem przychodów były przychody ze sprzedaży opon, które wzrosły o 12,7% w stosunku do I półrocza 2018 roku. Wyniosły one 359,8 mln zł i przedstawiały 90,4% całości przychodów ze sprzedaży Grupy. W I półroczu 2019 roku Grupa OPONEO.PL sprzedała 1,5 mln opon, tj. o 9,2% więcej niż rok wcześniej.


- Wzrost ten został zrealizowany mimo 3,7% spadku sprzedaży na całym rynku opon osobowych w Europie – podsumowuje Dariusz Topolewski, Prezes Zarządu OPONEO.PL S.A.


Odnotowano także wzrost w zakresie sprzedaży felg. W I półroczu 2019 roku Grupa OPONEO.PL sprzedała 50 tys. felg (zarówno aluminiowych jak i stalowych), czyli o 16,2% więcej niż w I półroczu 2018 roku.


W I półroczu 2019 roku skonsolidowany wynik netto w wysokości 8,9 mln zł i był o 22,5% wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku
Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 82,8 mln zł, czyli wzrósł o 13,2% w relacji do I półrocza 2018 roku. Tym samym wskaźnik rentowności sprzedaży brutto ukształtował się na poziomie 20,8% w I półroczu 2019 roku.
Od 01 stycznia do 30 czerwca 2019 roku Grupa Kapitałowa OPONEO.PL wypracowała zysk brutto w wysokości 13 mln zł wobec 9,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

ynamiczny wzrost sprzedaży krajowej jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2019 roku wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 50 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie.

W 2019 roku Grupa OPONEO.PL zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, tj. umacnianie pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizację sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.

kontakt dla mediów
Monika Siarkowska
Relacje Inwestorskie, OPONEO.PL S.A.
Monika Siarkowska

monika.siarkowska@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 94

informacje o firmie

OPONEO.PL S.A. od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych. Marką spółki i jej głównym portalem jest Oponeo.pl. Firma jest także właścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl. Dodatkowe informacje na stronie www.oponeo.pl.

kontakt dla mediów
Monika Siarkowska
Relacje Inwestorskie, OPONEO.PL S.A.
Monika Siarkowska

monika.siarkowska@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 94

informacje o firmie

OPONEO.PL S.A. od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych. Marką spółki i jej głównym portalem jest Oponeo.pl. Firma jest także właścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl. Dodatkowe informacje na stronie www.oponeo.pl.