handel praca towary konsumpcyjne nauka/edukacja/szkolenia
Nestlé rozszerza Novel Food Service Training Program, czyli program szkoleń z zakresu nowych usług gastronomicznych, na młodzież na całym świecie
12 sierpnia, podczas Międzynarodowego Dnia Młodzieży, Nestlé wzmacnia wysiłki na rzecz młodzieży, wprowadzając i wdrażając na całym świecie program Młodych Talentów Kulinarnych (YOCUTA) przy zaangażowaniu Nestlé Professional.
W ramach globalnej inicjatywy Nestlé Needs YOUth, mającej na celu pomoc 10 milionom młodych ludzi w wykorzystaniu możliwości ekonomicznych na całym świecie, zainicjowany został globalny program YOCUTA (Young Culinary Talents), który ma na celu rozwój młodych talentów kulinarnych, wzmocnienie ich umiejętności teoretycznych i praktycznych oraz przygotowanie ich do kariery zawodowej jednocześnie wspierając branżę gastronomiczną w przeciwdziałaniu niedoborowi wykwalifikowanych pracowników kulinarnych na całym świecie. Jest to możliwe dzięki partnerstwu ze szkołami kulinarnymi, stowarzyszeniami Foodservice i partnerami branżowymi – gwarantując brak opłat dla studentów. Program, zainaugurowany w 2015 roku w Ameryce Łacińskiej, pomógł już ponad 2000 studentów sztuki kulinarnej. Wraz z rozwojem tego programu na całym świecie, Nestlé chce zwiększyć swoje wsparcie dla tysięcy młodych ludzi na rynkach, na których działa.
„Od 2013 roku, dzięki naszej inicjatywie Nestlé needs YOUth, wsparliśmy setki tysięcy ludzi w trudnym starcie na rynku pracy. Chcemy, aby młodzi ludzie stali się kreatywnymi innowatorami, odnoszącymi sukcesy przedsiębiorcami, także z sektora rolnego, i liderami, niezależnie od dziedziny, którą się zajmują lub poziomu eksperckości. Tradycyjna edukacja nie zapewnia już młodym ludziom niezbędnych umiejętności, które są potrzebne w dzisiejszym miejscu pracy”, zaznacza Laurent Freixe, Szef rynków Nestlé Ameryki Północnej i Południowej, inicjator i lider programu Nestlé Global Youth Initiative. Dodaje: „Program YOCUTA może pomóc przygotować młodzież do znalezienia nie tylko pracy, ale także satysfakcjonującego zawodu na całe życie, takiego, z potencjałem udanej kariery w branży usług gastronomicznych, a także szansą na stworzenie własnego biznesu”.
Wiele czynników wskazuje na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów kulinarnych w branży gastronomicznej na całym świecie. Oferty pracy i obroty pozostają wysokie, a liczba dostępnych obecnie wykwalifikowanych pracowników jest niewystarczająca, aby zaspokoić potrzeby. Zapewniając połączenie nauczania w klasie, praktycznych warsztatów i instrukcji oraz ustawicznego kształcenia, YOCUTA może pomóc w zdobyciu nowego źródła talentów i dać prawdziwe wsparcie branży gastronomicznej.
YOCUTA jest adaptowana i implementowana również w Polsce i wspiera rodzimych adeptów sztuki kulinarnej. Już drugą edycję programu NESTLÉ Professional z Klasą zorganizowała dywizja Nestlé Professional, która oferuje innowacyjne rozwiązania kulinarne i kawowe. Program został stworzony dla uczniów szkół średnich o profilu gastronomicznym. Jest to pierwszy tego typu projekt, który poprzez praktyczną naukę zawodu i kulinarne współzawodnictwo wyławia przyszłe talenty i wyłuskuje młodych ludzi z dużą pasją i zaangażowaniem do gotowania. Tegoroczna edycja konkursu przeprowadzona została w formule Black Box, oznacza to, że zawodnicy nie mogli przygotować wcześniej przepisu ani receptury, które przygotują, ponieważ główny składnik dania nie był znany do momentu startu zawodów, ukryty był bowiem w czarnym pudełku. Konkurs Black Box był kolejnym etapem programu – tuż po dwudniowym warsztacie kulinarnym, na którym zwycięska klasa zdobyła umiejętności i wiedzę z zakresu gastronomii. Zwycięzcy zawodów uczestniczyli w lunchu, zorganizowanym w restauracji z gwiazdą Michelin, zaś najlepsza uczennica odbędzie we wrześniu 2019 roku praktyki w biurze Nestlé pod okiem Korporacyjnego Doradcy Kulinarnego pana Jerzego Pasikowskiego. „Program ‘Nestlé Professional z klasą” jest ogromną szansą na szerzenie wiedzy zawodowej wśród uczniów szkół gastronomicznych i przygotowanie ich do wykonywania zawodu kucharza z pasją i zaangażowaniem, a przede wszystkim na odpowiednio wysokim poziomie” podsumowuje Pasikowski.
YOCUTA jest programem dostępnym dla każdego ucznia w wieku od 16 do 30 lat, który w kraju swojego zamieszkania osiągnie wiek pozwalający mu na podjęcie legalnej pracy. Do skorzystania z programu Nestlé zachęca uczniów z różnych środowisk i grup demograficznych, które potrzebują wsparcia w zakresie zdolności do zatrudnienia, a wcześniejsze doświadczenie w branży gastronomicznej nie jest wymagane.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.