nowe produkty/usługi handel towary konsumpcyjne
Nestlé ogłasza poparcie dla systemu Nutri-Score w Europie kontynentalnej
Firma Nestlé ogłosiła, że do końca 2019 roku oznaczenie Nutri-Score zacznie pojawiać się na opakowaniach jej produktów. Wdrożenie będzie dotyczyło tych krajów, które wspierają już ten system znakowania FOP (Front-of-Pack), czyli z przodu opakowania.
Nestlé ogłosiło poparcie dla Nutri-Score jako preferowanego systemu oznakowania wartością odżywczą opakowań produktów spożywczych oraz napojów w Europie kontynentalnej. Nutri-Score to dobrowolne rozwiązanie funkcjonujące w ramach znakowania FOP (z przodu opakowania), które klasyfikuje żywność ze względu na jej profil żywieniowy. System wykorzystuje oznaczenie kolorami w skali od A (zdrowszy wybór) do E (mniej zdrowy wybór). Wprowadzenie go na opakowaniach produktów Nestlé odzwierciedla dążenie firmy do promowania korzystniejszych pod względem zdrowotnym i bardziej świadomych wyborów konsumenckich. Poprzez te działania Nestlé pragnie także okazać poparcie dla działań europejskich i krajowych instytucji zdrowia publicznego.
Już w marcu 2017 r. Nestlé zadeklarowało pełne poparcie dla opracowania jednolitego, europejskiego systemu oznaczania wartością odżywczą na opakowaniach produktów z użyciem czytelnego schematu kolorów. Firma, wraz z innymi przedstawicielami branży oraz instytucjami publicznymi zaangażowała się w prace nad przeanalizowaniem różnych opcji. Resorty zdrowia we Francji Belgii i Szwajcarii zaleciły stosowanie w tych krajach systemu Nutri-Score. Wiele innych krajów wyraziło również zamiar pójścia w ich ślady. Według Nestlé nadszedł czas, by przyspieszyć działania na rzecz wprowadzenia systemu Nutri-Score w innych krajach Europy kontynentalnej.
„Poparcie dla Nutri-Score odzwierciedla nasze zaangażowanie w promowanie prawidłowego odżywiania i świadomych wyborów. To także kwestia transparentności. Wśród Europejczyków wzrasta potrzeba wiedzy o tym, co zawierają spożywane przez nich produkty i napoje. Pragniemy jak najszybciej udostępnić im łatwą do zrozumienia informację na temat składników odżywczych w wybieranych przez nich produktach. Badania naukowe[1] i rosnące poparcie konsumentów pokazuje, że Nutri-Score jest rozwiązaniem, które sprawdza się w Europie kontynentalnej” – podkreśla Marco Settembri, Prezes Nestlé na Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.
Nestlé rozpocznie wprowadzanie Nutri-Score w krajach, które już popierają ten system. W przypadku pozostałych firma nadal będzie angażować się w prace umożliwiające osiągnięcie najlepszego możliwego rozwiązania dla wszystkich Europejczyków. Pod koniec br. Nestlé poda więcej szczegółów na temat postępów wdrażania Nutri-Score.
„Przewaga Nutri-Score nad dotychczasowymi inicjatywami polega na niewątpliwej prostocie, co doceniają konsumenci i reprezentujące ich organizacje. We wdrażaniu pomaga także promocja ze strony rządów ważnych członków UE: władze Francji i Belgii oficjalnie popierają Nutri-Score, a kolejne państwa członkowskie są nim poważnie zainteresowane. Poparcie wyraziła także Szwajcaria. Nie jest natomiast jasne, czy system może już być stosowany w państwach UE, które nie wypowiedziały się za jego wdrożeniem, poprzez zgłoszenie Komisji Europejskiej odpowiedniego krajowego przepisu (notyfikację). Stosowanie Nutri-Score w Polsce przez Nestle oraz inne potencjalnie zainteresowane firmy z pewnością mogłoby nastąpić szybciej, gdyby polskie władze poparły tę inicjatywę lub przynajmniej wyraziły brak zastrzeżeń” – zaznacza Jacek Czarnecki, szef działu ds. przepisów prawa żywnościowego Nestlé Polska S.A.
Oprócz podawania na opakowaniach przejrzystych informacji dotyczących profilu żywieniowego produktów, Nestlé zadeklarowało również dalsze ulepszanie wartości odżywczej swojej żywności i napojów. Firma zobowiązała się do reformulacji produktów tj. np.: dalszego zmniejszania zawartości cukrów o 5%, sodu o 10% i tłuszczów nasyconych o 10% do 2020 r. W ramach inicjatywy „Nestlé for Healthier Kids” firma również wprowadza na rynek więcej produktów naturalnych i organicznych dla dzieci i rodzin. Cechują się one m.in. większą zawartością warzyw, białek pochodzenia roślinnego i pełnego ziarna.
„Od niemal 20 lat dążymy do poprawy profilu żywieniowego naszych produktów. Redukujemy w nich cukry, sód, tłuszcze nasycone, a także proponujemy warianty o lepszej wartości odżywczej. W 2018 roku wprowadziliśmy 750 produktów korzystniejszych zdrowotnie dla dzieci i rodzin w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Chcemy ułatwić naszym konsumentom dokonywanie zdrowszych wyborów” – zaznacza Marco Settembri.
[1] Badania konsumenckie pokazują, że Nutri-Score jest czytelny dla konsumentów. Ułatwia podejmowanie decyzji zakupowych, może wpłynąć na ich preferencje i zachęcić do wyboru zdrowszych produktów (patrz kolejna strona).
Etiquetage nutritionnel simplifié: Rapport du comité de pilotage de l’évaluation en conditions réelles d’achat, 25 avril 2017, https://solidarites-sante.gouv.fr/IMG/pdf/20170425_rapport_etiquetage_nutritionnel.pdf
Objective Understanding of Front-of-Package Nutrition Labels: An International Comparative Experimental Study across 12 Countries, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6213801/
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.