budownictwo/nieruchomości ekonomia/biznes/finanse

Polisy samoodnawialne w UNIQA

  • 73 proc. Polaków mieszkających w domach deklaruje, że ma wykupione ubezpieczenie
  • Mniej, bo 58 proc. właścicieli mieszkań, zapewnia, że ma ubezpieczenie
  • Polacy wydają na ubezpieczenie domu najczęściej od 201 do 500 zł rocznie, a na ochronę mieszkania do 300 zł
  • Ponad 1/3 badanych deklaruje chęć posiadania polisy domu lub mieszkania, która odnawia się automatycznie każdego roku
  • UNIQA wprowadza umowy samoodnawialne do ubezpieczenia domu lub mieszkania Twój Dom Plus

 

Ponad połowa badanych Polaków przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska deklaruje, że interesuje ich roczne ubezpieczenie domu lub mieszkania. Aż 37 proc. byłaby także zainteresowana polisą samoodnawialną, czyli trwającą tak długo, aż się z niej nie zrezygnuje. Taką nowość do ubezpieczenia domu lub mieszkania Twój Dom Plus wprowadza właśnie UNIQA. Klient nie musi już martwić się wznowieniem umowy. Ubezpieczyciel zrobi to za niego.

Ubezpieczenia nie pomoże uniknąć wypadków losowych, np. pożaru, ani włamania, jednak zdecydowanie złagodzi konsekwencje finansowe niespodziewanych zdarzeń. Szczególnie że nieruchomość jest często naszym najcenniejszym majątkiem. Z badań* przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska, wynika, że o ubezpieczenie domu lub mieszkania zadbało odpowiednio 73 i 58 proc. badanych. Co jednak ciekawe to niższy odsetek niż w podobnym badaniu zrealizowanym dla UNIQA Polska 3 lata temu. Wówczas 76 proc. Polaków mieszkających w domach i 66 proc. właścicieli mieszkań deklarowało, że ma wykupione ubezpieczenie.

Czy masz ubezpieczony dom lub mieszkanie

54 proc. badanych przez ARC Rynek i Opinia wskazuje, że na polisę chroniącą dom wydało w ostatnim czasie między 201 a 500 zł. Z kolei na ubezpieczenie mieszkania 42 proc. ankietowanych przeznaczyło do 200 zł, a kolejne 25 proc. między 201 a 300 zł. Podobnie badani deklarowali trzy lata temu.

- Klienci coraz bardziej świadomie wybierają ochronę ubezpieczeniową. Chcą płacić za to, czego naprawdę potrzebują – mówi Adam Łoziak, wiceprezes UNIQA.

Ile wydałeś na ostatnią polisę domu lub  mieszkania

Znaczący odsetek badanych nie wie, ile byliby gotowi wydać na zabezpieczenie swojego majątku. To prawie 50 proc. mieszkających w domach czy mieszkaniach, czyli znacznie więcej niż trzy lata temu. 30 proc. osób mieszkających w domach, chciałoby wydawać na ubezpieczenie do 200 zł, kolejne 20 proc. do 300 zł. Z kolei 40 proc. mieszkających w mieszkaniach do 200 zł.

- Może to być sygnał, że Polacy mniej zaczęli patrzeć na cenę, a bardziej na zakres ubezpieczenia. Nie potrafią tylko przeliczyć tego na konkretną składkę – mówi Adam Łoziak - Cena to tylko jeden z wielu elementów. Najlepszym rozwiązaniem jest przestudiowanie zakresu ochrony. Nasze ogólne warunki ubezpieczeń piszemy prostym językiem, zrozumiałym dla każdego. Warto zatem zajrzeć do OWU.

Wśród najczęstszych szkód, do których dochodzi w mieszkaniach i domach, są zalania, uderzenie pioruna i inne przepięcia w sieciach elektrycznych, które prowadzą np. do uszkodzenia sprzętu elektronicznego. W zależności od regionu, ryzykiem może być powódź lub podtopienie spowodowane ulewnymi deszczami czy topniejącym śniegiem.

Ile jesteś gotów wydać na ubezpieczenie

53 proc. badanych przez ARC Rynek i Opinia deklaruje, że interesuje ich roczne ubezpieczenie domu lub mieszkania. Aż 37 proc. byłaby także zainteresowana polisą samoodnawialną, czyli trwającą tak długo, aż się z niej nie zrezygnuje.

Jaki okres ubezpieczenia mieszkania lub domu najbardziej Cię interesuje

UNIQA wdrożyła właśnie umowy samoodnawialne w ubezpieczeniu domu lub mieszkania Twój Dom Plus. To nowość na rynku.

- Na początku kwietnia rozpoczęliśmy pilotażową sprzedaż ubezpieczenia Twój Dom Plus w wersji samoodnawialnej. Wyniki sprzedaży już pokazały, że klienci są zainteresowani takim rozwiązaniem, bo jest dla nich wygodne – mówi Katarzyna Ruman, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów UNIQA. 

Każdego roku klient otrzyma od nas e-mailem wszystkie dokumenty – w tym polisę na kolejny okres ubezpieczenia. Jeśli będzie chciał zmienić jej postanowienia – może to zrobić ze swoim agentem. Stosowne przypomnienie o wystawionej polisie wyślemy również SMS-em, a w razie braku płatności – przypomni o tym nasze call center. Wystarczy, że klient opłaci składkę za kolejny okres ochrony, aby przesłana przez nas polisa stała się aktywna.

- Umowy samoodnawialne sprawiają, że ani klient, ani agent nie będą musieli pamiętać o wznowieniu umowy w ubezpieczeniu Twój Dom Plus. To my damy znać klientowi, kiedy nadejdzie czas, aby opłacić kolejną składkę. Jednocześnie, agent ma przez cały czas kontakt z klientem. Wie, że wysłaliśmy klientowi kolejną polisę, a klient w każdym e-mailu otrzymuje aktualne dane kontaktowe do agenta – dodaje Katarzyna Ruman.

Dodatkowo, na życzenie klienta, poinformujemy bank klienta o dokonaniu cesji.

- To także rozwiązanie, które ma być wygodne dla klienta. Zdejmujemy z niego ten obowiązek. Na wskazany przez klienta adres e-mailowy banku przesyłamy wówczas potwierdzenie opłacenia składki za polisę wraz z jej kopią – mówi Katarzyna Ruman.

 

 

*Badanie Omnibus zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Próba, reprezentatywna dla populacji ogólnopolskiej w wieku 18-65 lat, wyniosła N=1017. W tym mieszkańcy domów stanowili 55 proc., a mieszkań – 45 proc. Badanie zostało zrealizowane między 25 lutego, a 4 marca 2019 roku.

kontakt dla mediów
Katarzyna Ostrowska
Rzeczniczka Prasowa, Grupa Ubezpieczeniowa UNIQA Polska
Katarzyna Ostrowska

katarzyna.ostrowska@uniqa.pl

informacje o firmie

UNIQA Polska

Spółki UNIQA w Polsce koncentrują się na trzech segmentach. Są to UNIQA dla Ciebie, czyli oferta dla klientów indywidualnych, UNIQA dla Biznesu, czyli ubezpieczenia dla dużych firm oraz UNIQA dla Mieszkalnictwa, czyli polisy dla klientów z sektora mieszkalnictwa. Dla tych trzech segmentów ma kompleksową ofertę ubezpieczeń majątkowych, komunikacyjnych i życiowych. UNIQA jest liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych w Polsce. Ubezpiecza 70 proc. spółdzielni mieszkaniowych i ponad 40 proc. wspólnot mieszkaniowych. Polisy UNIQA można kupić w około 200 placówkach wyłącznych, jak też w multiagencjach oraz u brokerów. UNIQA uzyskała tytuł Instytucji Roku nadany przez niezależny portal MojeBankowanie.pl za rok: 2015, 2016, 2017 i 2018. Pod koniec 2017 r. ubezpieczenie mienia za składką płatną miesięcznie, które dedykowane jest lokatorom spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, po raz trzeci uzyskało certyfikat „Dobra Polisa”. Z kolei w 2018 r. ubezpieczenie na życie Beztroskie Dziecko zostało wyróżnione tytułem Rodzinnej Marki Roku. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Więcej informacji: www.uniqa.pl

 

Grupa UNIQA

Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. Około 20 tys. pracowników i partnerów wyłącznych obsługuje 10,1 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii z ok. 21-proc. udziałem w rynku. W 2018 r. Grupa UNIQA zebrała 5,4 mld euro składki. Działa w 18 krajach europejskich. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej: Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji oraz na Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe w Szwajcarii i Liechtensteinie.

Więcej informacji: www.uniqagroup.com

 

załączniki

więcej z kategorii budownictwo/nieruchomości