nowe produkty/usługi ekonomia/biznes/finanse

Włącz ALERTY BIK – ostrzeżenie przed wyłudzeniem

18.06.2019 | Grupa BIK

18 czerwca 2019 r. rozpoczęła się kampania reklamowa Biura Informacji Kredytowej, której celem jest zwrócenie uwagi na problem ochrony tożsamości oraz przybliżenie Polakom korzyści z Alertów BIK - usługi, która ostrzega przed wyłudzeniem.

Wobec coraz częściej opisywanych w mediach przypadków wyłudzeń i historii kradzieży danych, BIK postanowił przypomnieć o usłudze, która pozwala działać prewencyjnie. Alerty BIK to ostrzeżenia sms lub email o każdej próbie wyłudzenia jako możliwej, bolesnej konsekwencji utraty danych osobowych.

AlertyBIK reklama 2019

Jeden Alert, wiele korzyści

Alerty BIK to w pełni zautomatyzowana ochrona przez cały rok, działają 24/h, 7 dni w tygodniu. Mechanizm jest prosty, jeśli klient jest w trakcie pozyskania nowego kredytu lub pożyczki, wówczas powiadomienie sms lub e-mail jest potwierdzeniem, że instytucja finansowa analizuje jego wniosek. Jednak, gdy klient nie wnioskuje o nowe finansowanie, wówczas Alert może świadczyć o próbie wyłudzenia na jego dane osobowe. Dzięki informacji z Alertu można szybko zareagować i zapobiec wyłudzeniu kredytu lub pożyczki.

Alert powiadomi również, kiedy w BIK pojawi się nowe zobowiązanie lub wpis do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor z powodu np.: zaległości w opłacaniu abonamentu telefonicznego, czy czynszu. Powiadomienie z BIK zadziała również w sytuacji, kiedy zostanie złożone zapytanie o dane klienta w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor. Dzięki temu klient dowie się, np. że ktoś chce wyłudzić abonament komórkowy lub w jego imieniu zawiera umowę na dostawę gazu.

W Alercie podana jest data zdarzenia, nazwa instytucji, w której złożono wniosek na dane klienta oraz numer infolinii BIK - na wypadek, gdyby potrzebne było wsparcie w wyjaśnieniu sprawy. W przypadku stwierdzenia próby wyłudzenia, BIK natychmiast przekazuje do instytucji finansowej informację o zablokowaniu zapytania i zobowiązania. Konsultanci BIK pomagają także w kontaktach klienta z policją czy prokuraturą.

Prewencyjne działanie jest najlepszym rozwiązaniem we wszystkich sytuacjach, w których niepokoimy się o bezpieczeństwo naszych danych osobowych.

Kampania Alerty

BIK od lat angażuje się w działania mające na celu podnoszenie świadomości konsumentów w obszarze ochrony przed wyłudzeniem. Wobec tak społecznie ważnego problemu, Biuro realizuje kolejną kampanię informacyjną. Bohaterką kampanii BIK jest młoda kobieta, która właśnie dowiedziała się o wyłudzeniu kredytu lub pożyczki na jej dane. Uosabia ona bezradność wobec sytuacji, która może przytrafić się każdemu, kto nigdy nie myślał o ochronie swoich danych, nie działał prewencyjnie.

W odpowiedzi na tak zilustrowaną sytuację, BIK wskazuje rozwiązanie, jakim jest włączenie ostrzeżeń przed wyłudzeniami.

Przekaz medialny kampanii widoczny będzie w okresie od 18.06. do 30.07. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Trójmieście na tyłach autobusów komunikacji miejskiej, na billboardach przy lotniskach, wzdłuż autostrad od Gdańska po Tatry oraz na obwodnicy Wrocławia.

- Dobraliśmy media tak, aby zwrócić uwagę przede wszystkim mieszkańców dużych miast i podróżujących popularnymi trasami Polski na wakacyjny wypoczynek. Dotrzemy do ponad 2 mln Polaków - mówi Paweł Szarkowski, Dyrektor Marketingu i PR Biura Informacji Kredytowej.  Dzięki kampanii chcemy uświadamiać  konieczność działania prewencyjnego. Liczymy, że większość osób, która zazwyczaj nie rozstaje się ze smartfonem z dostępem do internetu, skieruje uwagę na nasz przekaz reklamowy i aktywuje Alerty na stronie bik.pl - wyjaśnia Dyrektor Marketingu i PR w BIK.

 

***

Za strategię komunikacji odpowiada Agencja Reklamowa S4, a za zakup mediów Dom Mediowy Starcom.

 

kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
Menedżer ds. Relacji z mediami, Biuro Informacji Kredytowej
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz

aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl

tel: +48 22 348 4131

tel: + 48 512 164 131

Małgorzata Bielińska
Dyrektor ds. Edukacji Grupy BIK, Biuro Informacji Kredytowej
Małgorzata Bielińska

malgorzata.bielinska@bik.pl

tel: +48 22 348 41 03

tel: +48 512 164 103

Diana Borowiecka
Główny Specjalista Departament Marketingu i PR, BIG InfoMonitor
Diana Borowiecka

diana.borowiecka@big.pl

tel: +48 22 486 56 46

tel: +48 607 146 583

Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor, BIG InfoMonitor
Halina Kochalska

halina.kochalska@big.pl

tel: +48 22 486 56 16

tel: +48 602 601 010

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
Menedżer ds. Relacji z mediami, Biuro Informacji Kredytowej
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz

aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl

tel: +48 22 348 4131

tel: + 48 512 164 131

Małgorzata Bielińska
Dyrektor ds. Edukacji Grupy BIK, Biuro Informacji Kredytowej
Małgorzata Bielińska

malgorzata.bielinska@bik.pl

tel: +48 22 348 41 03

tel: +48 512 164 103

Diana Borowiecka
Główny Specjalista Departament Marketingu i PR, BIG InfoMonitor
Diana Borowiecka

diana.borowiecka@big.pl

tel: +48 22 486 56 46

tel: +48 607 146 583

Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor, BIG InfoMonitor
Halina Kochalska

halina.kochalska@big.pl

tel: +48 22 486 56 16

tel: +48 602 601 010

informacje o firmie