technologie ekonomia/biznes/finanse
Jak banki mogą konkurować z fintechami
Na rynek finansowy cały czas wchodzą nowe firmy technologiczne, które zyskują sporą popularność wśród konsumentów, w dużym stopniu ludzi młodych. Przedsiębiorstwa te stanowią coraz poważniejszą konkurencję dla podmiotów tradycyjnego sektora bankowego. Dlatego banki, jeśli chcą być atrakcyjne dla klientów, nie mogą stać w miejscu: powinny ciągle uczestniczyć w wyścigu technologicznym.
Dla banków podstawą jest wysoka rentowność. Muszą mieć one dobre wyniki – zyski, dzięki którym mają możliwość finansowania innych instytucji oraz inwestowania w technologię i własny rozwój. Ważne jest, żeby nieustannie podążały za nowościami.
Istotne znaczenie mają również warunki, na których jest prowadzona konkurencja na rynku. „W tej chwili tradycyjny sektor bankowy jest atakowany ze wszech stron przez firmy technologiczne, które próbują dostać się na ten ciekawy rynek. I te firmy technologiczne często chciałyby mieć lepsze warunki gry, niż ma tradycyjny sektor bankowy […]. Warunki tego wyścigu, tej gry powinny być równe” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Jan Krzysztof Bielecki, przewodniczący rady programowej Europejskiego Kongresu Finansowego.
Plusem banków jest na pewno to, że są one instytucjami zaufania publicznego. Dla konsumentów, także tych młodych, stabilność i przewidywalność są bardzo ważne.