handel media/marketing/reklama

Świetny rok dla Mitsubishi Motors

15.05.2019 | Mitsubishi Motors

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła wyniki finansowe za pełny rok fiskalny 2018, który kończył się 31 marca 2019 i przedstawiła wstępną prognozę na rok fiskalny 2019, kończący się 31 marca 2020 roku. Globalna wielkość sprzedaży w roku fiskalnym 2018 wzrosła o 13% w stosunku rocznym do 1 244 000 egzemplarzy, sprzedaż netto wzrosła w ujęciu rocznym o 14,7% do 2 514,6 mld jenów, a zysk operacyjny przy marży operacyjnej 4,4% wzrósł do 111,8 mld jenów z 98,2 mld uzyskanych w poprzednim roku finansowym.

1. Wyniki finansowe MMC za rok fiskalny 2018

W roku 2018 sprzedaż netto wzrosła w ujęciu rocznym o 14,7% do 2 514,6 mld jenów, a zysk operacyjny przy marży operacyjnej 4,4% wzrósł do 111,8 mld jenów z 98,2 mld uzyskanych w poprzednim roku finansowym.

2. Globalna wielkość sprzedaży

Globalna wielkość sprzedaży w roku fiskalnym 2018 wzrosła o 13% w stosunku rocznym do 1 244 000 egzemplarzy.

Sprzedaż modelu XPANDER wzrosła w regionie ASEAN o 17% do 318 000 egzemplarzy w stosunku do danych poprzedniego roku fiskalnego, co spowodowane było rozpoczęciem sprzedaży modelu na Filipinach, w Tajlandii i Wietnamie.

W Japonii rynkowe wyniki modeli Eclipse Cross, Outlandera PHEV i Delica D:5 podniosły wolumen sprzedaży o 7% do 105 000 egzemplarzy, utrzymując wzrostowy trend popytu na modele Mitsubishi. Ponadto, pod koniec FY2018 wprowadzono na rynek nowe modele typu kei-car – eK Wagon i eK Cross.
Wielkość sprzedaży wzrosła z roku na rok we wszystkich regionach, w tym na bazowych rynkach (ASEAN + Australia/Nowa Zelandia), na rynkach Oceanii i rynkach rosnących, w Ameryce Północnej i Chinach, a także w innych regionach. W ten sposób przekroczono w dużej mierze prognozę roczną sprzedaży zakładanej liczby egzemplarzy, ogłoszoną na początku roku fiskalnego 2018.

3. Prognoza dla roku fiskalnego 2019

MMC prognozuje, że globalna wielkość sprzedaży w roku fiskalnym 2019 wzrośnie o 5% rok do roku do 1 305 000 egzemplarzy.

Celem firmy jest osiągnięcie zrównoważonego wzrostu poprzez poprawę efektywności sprzedaży, czemu sprzyjać mają zwiększenie prestiżu marki i wzmocnienie sieci sprzedaży. MMC zamierza także rozszerzać sprzedaż dobrze ocenionego modelu XPANDER oraz SUV-ów - Outlandera PHEV i Eclipse Cross, które uosabiają mocne strony firmy.

Prognoza finansowa MMC na rok fiskalny 2019 jest następująca:


Przewiduje się, że sprzedaż netto wzrośnie o 3% rok do roku do 2,580 miliarda jenów.
Firma koncentruje się na zapewnieniu trwałych przychodów w coraz bardziej niepewnych warunkach rynkowych i dąży do osiągnięcia zysku operacyjnego w wysokości 90,0 mld jenów i zysku netto w wysokości 65,0 mld jenów.

O Mitsubishi Motors Corporation
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagą na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Firma w roku 2009 wprowadziła na rynek pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny – i-MiEV, a następnie w roku 2013 model OUTLANDER PHEV - lidera rynków w Japonii i Europie w segmencie hybryd ładowanych z gniazdka. Mitsubishi Motors jest podmiotem globalnym, dzięki zakładom produkcyjnym w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji, w których zatrudnia łącznie 30 000 pracowników. Modele takie jak PAJERO SPORT / MONTERO SPORT, TRITON / L200 i OUTLANDER mają ważny udział w budowaniu pozycji firmy. Globalna wielkość sprzedaży Mitsubishi Motors w roku fiskalnym 2017 wyniosła 1 101 000 egzemplarzy, a sprzedaż netto 2,19 biliona jenów. Spółka MMC jest notowana na giełdzie w Tokio.

 

 

kontakt dla mediów
Kinga Ossowska
PR/Communications Manager&Storyteller, ASTARA Poland Sp. z o.o.
Kinga Ossowska

kinga.ossowska@astara.com

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Kinga Ossowska
PR/Communications Manager&Storyteller, ASTARA Poland Sp. z o.o.
Kinga Ossowska

kinga.ossowska@astara.com

informacje o firmie