sprawy społeczne media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse
Działania edukacyjne, ekologiczne i charytatywne. Jak banki kreują swój wizerunek
Dla banków – tak jak i dla wielu innych podmiotów działających na rynku – liczy się przede wszystkim osiąganie zysków. W swojej działalności nie skupiają się jednak tylko na aspekcie finansowym. Coraz większe znaczenie mają dla nich również takie kwestie, jak potrzeby pracowników, klientów, społeczności lokalnych, wspieranie kultury, edukacji czy ochrona środowiska. Dlatego też podejmują liczne działania CSR-owe. Zobacz, w których bankach społeczna odpowiedzialność biznesu zasługuje na największe uznanie.
„Koncepcja CSR-u, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, oparta jest na założeniu, że prowadzone działania przyniosą instytucji finansowej w długim okresie więcej korzyści, niż wynoszą koszty ich realizacji. W wymiarze niefinansowym korzyścią tą może być wzrost rozpoznawalności marki, wzrost reputacji banku i zaufania do niego czy postrzeganie banku jako przyjaznego środowisku i społecznościom lokalnym” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl dr Sebastian Łukaszewski z Mojebankowanie.pl, portalu realizującego badanie Instytucja Roku. W ramach jej ostatniej edycji oceniono, które działania CSR-owe banków i ich fundacji są najlepsze.
Do konkursu zostało zgłoszonych 36 przedsięwzięć, głównie dotyczących edukacji (9), wolontariatu (8), ekologii (4) oraz imprez biegowych (4). Kapituła konkursowa w składzie prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (UEP) dr hab. Krzysztof Waliszewski, dr Anna Warchlewska z UEP i dr Sebastian Łukaszewski wyróżniła m.in. Santander Bank Polska za program Santander Universidades i Fundację Santander Bank Polska za jej program stypendialny.
„W ramach programu Santander Universidades oferujemy uczelniom m.in. wsparcie merytoryczne i finansowe konferencji, warsztatów, szkoleń, projektów naukowych i badawczych. Umożliwiamy również międzynarodową wymianę doświadczeń pomiędzy uczelniami z całego świata oraz promujemy rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności w środowisku akademickim. Młodzi ludzie dzięki programowi mogą skorzystać ze wsparcia stypendialnego dla najlepszych studentów i naukowców w Polsce oraz wyjechać na Stypendia Santander na najbardziej prestiżowe uczelnie na świecie, takie jak Yale, Georgetown czy UCLA. Wspieramy też najlepsze inicjatywy i projekty naukowo-badawcze. Dodatkowo dajemy możliwość zdobywania doświadczenia zawodowego w czasie staży i praktyk w Santander Bank Polska” – informuje Wojciech Leśniewski, dyrektor biura Santander Universidades.
Jak zauważa z kolei Marzena Atkielska, prezes Fundacji Santander Bank Polska: „Program stypendialny wspiera różne talenty […]. Mamy nadzieję, że z naszych podopiecznych w przyszłości będą wspaniali artyści, sportowcy, naukowcy. Dlatego ogłosiliśmy ten projekt i aż 20 uczestników otrzymało wsparcie w postaci rocznego stypendium na rozwój swojego talentu”.
Inne wyróżnione instytucje to PKO Bank Polski za przedsięwzięcie PKO Bieg Charytatywny (Bank wspiera imprezy biegowe i promuje zdrowy tryb życia), ING Bank Śląski i Fundacja ING Dzieciom za partnerowanie programowi Młodzi Przedsiębiorczy (instytucje angażują się w edukację finansową dzieci i młodzieży), mBank za przedsięwzięcie mBank gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy (Bank wsparł organizacyjnie i finansowo ostatni Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i stworzył program Gramy razem umożliwiający wpłacanie pieniędzy na rzecz Orkiestry przez cały rok) oraz Bank BGŻ BNP Paribas i Fundacja BGŻ BNP Paribas za strategiczne partnerstwo ze Szlachetną Paczką (instytucje zaangażowały się w pomoc dla potrzebujących, wspieranie działalności Szlachetnej Paczki i promowanie idei mądrego pomagania).