handel towary konsumpcyjne media/marketing/reklama
Perfekcyjnie słodki rok, czyli podsumowanie 2018 wg Perfetti Van Melle
Nowe produkty, szukanie nietradycyjnych sposobów promocji, otwarcie na nową grupę docelową – miniony rok dla Perfetti Van Melle, jednego z największych producentów słodyczy w Polsce, jest dowodem na to, że innowacyjność zdecydowanie się opłaca.
2018 rok obfitował w wiele słodkich sukcesów dla firmy, która obchodziła 25 lat istnienia na polskim rynku.
Świeże pomysły
Miniony rok był przełomowy na rynku gum do żucia. Kategoria ta po latach stagnacji staje się coraz bardziej konkurencyjna. Na rynku pojawili się nowi gracze, dzięki czemu wg badań Nielsena wartość całego segmentu wzrosła o 3,9%. Na tej fali popularności skorzystało Perfetti Van Melle, które kontynuowało relaunch gum Mentos Pure Fresh. Jednakże zamiast inwestycji w reklamę telewizyjną, firma postanowiła zaryzykować i skupić się na samplingu swoich produktów. Eksperyment zdecydowanie się opłacał. - Nagły ruch w branży również wpłynął pozytywnie na nasze wyniki. Nasz udział w rynku gum do żucia z każdym miesiącem rośnie. To naprawdę powód do dumy i jasny sygnał, że konsumenci coraz chętniej sięgają po nasze produkty. Dodatkowo w kategorii gum wszystkie marki z naszego portfolio odnotowały wzrost. Takie wyniki bardzo motywują nas do dalszych działań – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska.
Sukces w każdym wymiarze
Oprócz zwiększającej się sprzedaży gum do żucia, Perfetti Van Melle odniosło sukcesy również w innych kategoriach. Na początku 2018 r. firma skupiła się na promocji nowych lizaków Chupa Chups 3D. Próba dotarcia z produktem do nastoletniej grupy docelowej spowodowała otwarcie się na nowe kanały promocji – w tym przypadku współpracę z popularnymi wśród młodzieży influencerami. Również cieszące się niesłabnącą popularnością w Polsce cukierki Fruittella były promowane w niecodzienny sposób, tj. przez przygotowanie specjalnej piosenki dla dzieci. Utwór „Owocowa paczka” w tej chwili ma na YouTubie ponad 5,5 mln wyświetleń. - Innowacje i kreatywność są wpisane w DNA naszej firmy, dlatego zawsze staramy się szukać nowego sposobu na dotarcie do konsumentów. Od dłuższego czasu inwestujemy w media społecznościowe i widzimy, że przynosi to wymierne rezultaty. Cały czas staramy się dotrzeć do nowych grup docelowych oraz oferować im ciekawe, nowe warianty słodyczy. Część naszego asortymentu dostępna jest w „zdrowszych” formatach z obniżoną zawartością cukru bądź też zupełnie go pozbawione. W zeszłym roku zaczęliśmy też promować dwie nowe marki na polskim rynku – odświeżające pastylki Fisherman’s Friend oraz czekoladowy asortyment The Belgian. Zawsze staramy się zaskakiwać naszych konsumentów, gdyż lubią oni próbować nowych smaków i produktów. A to dopiero początek zmian. Mamy już nakreślony plan rozwoju na kolejnych 5 lat! - dodaje Michał Bonecki.