media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Czy posiadanie stało się sensem naszego życia? Nowa kampania oszczędności ING Banku Śląskiego

20.12.2018 | ING BANK ŚLĄSKI S.A.

ING Bank Śląski w najnowszej kampanii oszczędności zachęca do rozmowy na ważny społecznie temat nadmiernej konsumpcji. Tym samym wpisuje się w trend świadomego konsumowania, w którym mniej znaczy więcej. Rozsądne kupowanie naturalnie stwarza przestrzeń dla oszczędności. Kampania rusza 25 grudnia br.

Inspiracją do kampanii były badania dotyczące konsumpcji Polaków. Wynika z nich, że nadal większość z nas kupuje pod wpływem impulsu – ponad połowa przyznaje, że kupuje rzeczy, tylko dlatego, że są w promocji lub okazyjnej cenie i aż 68% z nich zdarza się to przynajmniej raz w miesiącu1). Z drugiej strony, obserwujemy nabierający na znaczeniu trend „Mniej znaczy więcej”, w którym w modzie zaczynają być różne formy ograniczania liczby posiadanych rzeczy, na przykład na rzecz współdzielenia. Już 36,7% z nas potrafi tu i teraz odmówić sobie czegoś, żeby w dłuższej perspektywie zyskać więcej2). W taki właśnie, nabierający znaczenia, trend świadomego konsumowania chcemy wpisać markę ING - mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Sytuacja finansowa Polaków od kilku lat systematycznie się poprawia. Bezrobocie jest niskie, a wynagrodzenia rosną w relatywnie szybkim tempie ok. 7% rocznie. Mimo to, skłonność do oszczędzania Polaków pozostaje bardzo niska. Jak pokazuje Finansowy Barometr ING, aż 62% Polaków zgodziło się ze stwierdzeniem, że „pieniądze są po to, żeby je wydawać” a 44%, że „na dłuższą metę większą satysfakcję przynosi wydawanie niż oszczędzanie pieniędzy”.

To nie jest kampania przeciw kupowaniu, ale promująca odpowiedzialne i przemyślane zakupy, bo taka postawa daje wymierną korzyść – oszczędności. Liczymy, że podsumowanie spotu przez Marka Kondrata - „Czy posiadanie stało się sensem naszego życia” - skłoni Polaków do refleksji: co jest nam naprawdę potrzebne i na czym polega konsumencka odpowiedzialność – dodaje Barbara Pasterczyk.

Wsparciem kampanii są oferty specjalne na koncie oszczędnościowym - 2,5% w skali roku, przez 4 miesiące od założenia konta oszczędnościowego:

- „Bonus na start” – dla klientów rozpoczynających oszczędzanie w ING;

- „Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus” – na nowe środki, dla klientów, którzy już oszczędzają w ING.

Szczegóły kampanii:

1) Badanie przeprowadzone metodą CAWI na panelu Ariadna, na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej N=1057 osób, 30.11 – 3.12.2018 r.,

2) Karty Trendów, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii – czerwiec 2018 r.

kontakt dla mediów
Joanna Majer - Skorupa
Zastępca Rzecznika Prasowego, ING Bank Śląski S.A.
Joanna Majer - Skorupa

joanna.majer-skorupa@ing.pl

tel: +48 32 357-8184

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Joanna Majer - Skorupa
Zastępca Rzecznika Prasowego, ING Bank Śląski S.A.
Joanna Majer - Skorupa

joanna.majer-skorupa@ing.pl

tel: +48 32 357-8184

informacje o firmie