handel styl życia internet media/marketing/reklama

Ericsson publikuje 10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2019

17.12.2018 | Ericsson Sp. z o.o.
  • Konsumenci oczekują, że inteligentne głośniki będą brać udział w rodzinnych sporach tak jak członkowie rodziny
  • Użytkownicy wirtualnych asystentów uważają, że urządzenia rozumiejące nasz nastrój, będą stanowiły główny nurt technologii za 3 lata
  • Użytkownicy AR lub VR chcą mieć praktycznych wirtualnych wytycznych dotyczących praktycznych codziennych zadań, takich jak gotowanie czy naprawy

Ericsson (NASDAQ: ERIC) opublikował ósmą edycję raportu swojego laboratorium ConsumerLab na temat trendów w roku 2019, reprezentujących przewidywania 34 milionów osób wcześnie korzystających z nowoczesnych technologii.

Ostatnie wydanie rocznego raportu ocenia myśli i przewidywania konsumentów dotyczące technologii, jakie zaczną być wykorzystywane w najbliższej przyszłości, takich jak AI, VR, 5G i automatyka. Raport ujawnia, że technologia automatyczna i potrafiąca przewidzieć nastrój może szybko zacząć odgrywać coraz większą rolę w życiu ludzi.

Dr Michael Björn, Dyrektor Działu Badań w Ericsson Consumer & IndustryLab, oraz główny autor raportu powiedział: „Wyobraźmy sobie smartphone, który wie nie tylko co robimy, ale także kim jesteśmy. Obecnie sztuczna inteligencja może zrozumieć naszą osobowość, patrząc tylko w nasze oczy. To jasne, że osoby wcześnie przyjmujące nowoczesne technologie widzą już przyszłość, w której nasze urządzenia znają nas lepiej niż my je.”

10 najgorętszych trendów na rok 2019 i lata kolejne to:

  1. Możliwość posiadania świadomości
    Ponad 60 procent użytkowników wirtualnych asystentów uważa, że urządzenia rozumiejące nasz nastrój, będą stanowiły główny nurt technologii za 3 lata.
  2. Inteligentne spory
    Ponad 65 procent użytkowników wirtualnych asystentów uważa, że za 3 lata inteligentne głośniki będą się spierać jak członkowie rodziny.
  3. Aplikacje szpiegujące
    Ponad 45 procent konsumentów uważa, że aplikacje gromadzą o nich dane także wtedy, gdy oni nie korzystają z tych aplikacji.
  4. Wymuszona zgoda 
    Konieczność ciągłego akceptowania plików cookie gromadzących dane irytuje 51 procent użytkowników.
  5. Internet umiejętności
    Ponad 50 procent użytkowników AR lub VR chce mieć aplikacje, okulary i rękawice, jakie oferują wirtualne wytyczne dotyczące praktycznych codziennych zadań, takich jak gotowanie czy naprawy.
  6. Bezdotykowa konsumpcja
    Około połowa użytkowników wirtualnych asystentów chce mieć automatyzowane rachunki i subskrypcje, a także samouzupełniajace się zapasy w domu.
  7. Mentalna otyłość
    31 procent konsumentów przewiduje, że wkrótce będzie chodzić do „siłowni mentalnych”, by ćwiczyć myślenie, gdyż codzienne podejmowanie decyzji staje się w coraz większym stopniu zautomatyzowane
  8. Eco ja 
    39 procent konsumentów chce posiadać ekologiczny zegar, który mierzy ich ślad węglowy.
  9. Mój cyfrowy bliźniak
    48 procent użytkowników AR lub VR chce mieć swoje internetowe awatary, które będą ich dokładnie naśladować, tak by mogli być w dwóch miejscach jednocześnie.
  10. 5G automatyzuje społeczeństwo
    Około 20 procent użytkowników smartphonów uważa, że 5G będzie lepsze do przyłączania urządzeń w ramach Internetu rzeczy (IoT), takich jak sprzęty gospodarstwa domowego, czy liczniki usług komunalnych.

Na pytanie, czy powinniśmy postrzegać nadchodzące w najbliższej przyszłości technologie jako zagrożenie czy możliwość, dr Pernilla Jonsson, Dyrektor Consumer & IndustryLa, odpowiedziała: „Weszliśmy już w wiek, gdy ludzie i inteligentne maszyny wchodzą ze sobą w interakcje i współpracują. Dotychczas robiliśmy małe kroki w stronę przyszłości. Większą część przyszłości bezdotykowej trzeba jeszcze wypracować i to od nas zależy, w jaki sposób tę przyszłość stworzymy”. 

Spostrzeżenia w raporcie opierają się na globalnych działaniach badawczych Ericsson ConsumerLab, prowadzonych przez ponad 23 lata i wykorzystują głównie dane z badania internetowego przeprowadzonego w październiku 2018 roku pośród zaawansowanych użytkowników Internetu w 10 wpływowych miastach na świecie.

Objerzyj film 10 Trendów Konsumenckich na rok 2019. Ściągnij pełny raport.

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericssonpolska

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericssonpolska

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska