handel styl życia internet media/marketing/reklama
Ericsson publikuje 10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2019
- Konsumenci oczekują, że inteligentne głośniki będą brać udział w rodzinnych sporach tak jak członkowie rodziny
- Użytkownicy wirtualnych asystentów uważają, że urządzenia rozumiejące nasz nastrój, będą stanowiły główny nurt technologii za 3 lata
- Użytkownicy AR lub VR chcą mieć praktycznych wirtualnych wytycznych dotyczących praktycznych codziennych zadań, takich jak gotowanie czy naprawy
Ericsson (NASDAQ: ERIC) opublikował ósmą edycję raportu swojego laboratorium ConsumerLab na temat trendów w roku 2019, reprezentujących przewidywania 34 milionów osób wcześnie korzystających z nowoczesnych technologii.
Ostatnie wydanie rocznego raportu ocenia myśli i przewidywania konsumentów dotyczące technologii, jakie zaczną być wykorzystywane w najbliższej przyszłości, takich jak AI, VR, 5G i automatyka. Raport ujawnia, że technologia automatyczna i potrafiąca przewidzieć nastrój może szybko zacząć odgrywać coraz większą rolę w życiu ludzi.
Dr Michael Björn, Dyrektor Działu Badań w Ericsson Consumer & IndustryLab, oraz główny autor raportu powiedział: „Wyobraźmy sobie smartphone, który wie nie tylko co robimy, ale także kim jesteśmy. Obecnie sztuczna inteligencja może zrozumieć naszą osobowość, patrząc tylko w nasze oczy. To jasne, że osoby wcześnie przyjmujące nowoczesne technologie widzą już przyszłość, w której nasze urządzenia znają nas lepiej niż my je.”
10 najgorętszych trendów na rok 2019 i lata kolejne to:
- Możliwość posiadania świadomości
Ponad 60 procent użytkowników wirtualnych asystentów uważa, że urządzenia rozumiejące nasz nastrój, będą stanowiły główny nurt technologii za 3 lata. - Inteligentne spory
Ponad 65 procent użytkowników wirtualnych asystentów uważa, że za 3 lata inteligentne głośniki będą się spierać jak członkowie rodziny. - Aplikacje szpiegujące
Ponad 45 procent konsumentów uważa, że aplikacje gromadzą o nich dane także wtedy, gdy oni nie korzystają z tych aplikacji. - Wymuszona zgoda
Konieczność ciągłego akceptowania plików cookie gromadzących dane irytuje 51 procent użytkowników. - Internet umiejętności
Ponad 50 procent użytkowników AR lub VR chce mieć aplikacje, okulary i rękawice, jakie oferują wirtualne wytyczne dotyczące praktycznych codziennych zadań, takich jak gotowanie czy naprawy. - Bezdotykowa konsumpcja
Około połowa użytkowników wirtualnych asystentów chce mieć automatyzowane rachunki i subskrypcje, a także samouzupełniajace się zapasy w domu. - Mentalna otyłość
31 procent konsumentów przewiduje, że wkrótce będzie chodzić do „siłowni mentalnych”, by ćwiczyć myślenie, gdyż codzienne podejmowanie decyzji staje się w coraz większym stopniu zautomatyzowane - Eco ja
39 procent konsumentów chce posiadać ekologiczny zegar, który mierzy ich ślad węglowy. - Mój cyfrowy bliźniak
48 procent użytkowników AR lub VR chce mieć swoje internetowe awatary, które będą ich dokładnie naśladować, tak by mogli być w dwóch miejscach jednocześnie. - 5G automatyzuje społeczeństwo
Około 20 procent użytkowników smartphonów uważa, że 5G będzie lepsze do przyłączania urządzeń w ramach Internetu rzeczy (IoT), takich jak sprzęty gospodarstwa domowego, czy liczniki usług komunalnych.
Na pytanie, czy powinniśmy postrzegać nadchodzące w najbliższej przyszłości technologie jako zagrożenie czy możliwość, dr Pernilla Jonsson, Dyrektor Consumer & IndustryLa, odpowiedziała: „Weszliśmy już w wiek, gdy ludzie i inteligentne maszyny wchodzą ze sobą w interakcje i współpracują. Dotychczas robiliśmy małe kroki w stronę przyszłości. Większą część przyszłości bezdotykowej trzeba jeszcze wypracować i to od nas zależy, w jaki sposób tę przyszłość stworzymy”.
Spostrzeżenia w raporcie opierają się na globalnych działaniach badawczych Ericsson ConsumerLab, prowadzonych przez ponad 23 lata i wykorzystują głównie dane z badania internetowego przeprowadzonego w październiku 2018 roku pośród zaawansowanych użytkowników Internetu w 10 wpływowych miastach na świecie.
Objerzyj film 10 Trendów Konsumenckich na rok 2019. Ściągnij pełny raport.
kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
katarzyna.pak@ericsson.com
informacje o firmie
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericssonpolska
kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
katarzyna.pak@ericsson.com
informacje o firmie
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych społecznościach na całym świecie.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876 roku, ma centralę w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericssonpolska