sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Pomagamy, bo uważamy, że to nasz obowiązek – wynika z badania „Pomaganie jest fajne!” przeprowadzonego dla Banku BGŻ BNP Paribas
70 proc. Polaków uważa, że w dzisiejszych czasach potrzebna jest empatyczna postawa – wrażliwości i gotowości do pomocy. Niemal co drugi pytany sądzi, że pomaganie innym to obowiązek każdego człowieka. To wnioski płynące z badania przeprowadzonego przez Kantar Public na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas.
Polacy najchętniej pomagają potrzebującym – zarówno bliskim, jak i nieznajomym – w sposób bezpośredni, czyli wyręczając ich w codziennych obowiązkach (takich jak na przykład sprzątanie czy zakupy), oferując wsparcie psychiczne, czy przekazując ubrania, żywność, bądź inne przedmioty. Jeśli angażujemy się w pomoc finansową, najchętniej decydujemy się na przekazanie 1% podatku lub bierzemy udział w zbiórkach finansowych.
Ponad połowa z nas wspiera innych przynajmniej kilka razy w miesiącu, z czego 16 proc. pomaga codziennie lub prawie codziennie. Z wypowiedzi ankietowanych wynika, że „Pomaganie jest fajne!” ponieważ pozwala czuć się potrzebnym, daje satysfakcję i radość. Wciąż jednak znaczny odsetek Polaków (28 proc.) nie widzi potrzeby pomagania albo nie ma wystarczających środków finansowych, by wspierać innych. Wśród respondentów pojawiły się również głosy, że w najbliższym otoczeniu nie ma osób wymagających pomocy. Mimo licznych akcji charytatywnych, 23 proc. Polaków twierdzi również, że nie wie, jak mogłoby pomóc.
- Wyniki badania „Pomaganie jest fajne!” potwierdzają, że Polacy lubią pomagać innym, jeśli tylko wiedzą, jak mogą się zaangażować. Jednocześnie widać też potrzebę promowania idei pomagania innym. Chcemy pokazywać na własnym przykładzie, że warto pomagać, bo takie działania mogą przynieść mnóstwo dobrego nie tylko osobie, która potrzebuje pomocy, ale również tej, która jej udziela - mówi Magdalena Chojnowska, ekspert ds. Badań Marketingowych w Banku BGŻ BNP Paribas.
Również pracownicy Banku BGŻ BNP Paribas w ramach wolontariatu pracowniczego, prowadzonego pod hasłem „Możesz na mnie polegać”, chętnie angażują się w pomoc na rzecz potrzebujących. W 2018 roku w pomoc innym zaangażowało się blisko 3200 pracowników Banku. W samej akcji Szlachetnej Paczki, której Bank jest partnerem strategicznym, wzięło udział 2000 pracowników-wolontariuszy. To największy poziom zaangażowania w wykonaniu pracowników jednej firmy w historii działalności Szlachetnej Paczki.
Badanie „Pomaganie jest fajne!” przeprowadzone zostało przez firmę Kantar Public na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas.
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl