praca media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse nauka/edukacja/szkolenia

Łódź Coworking Week 2018 – podsumowanie

Cztery lokalizacje, cztery dni, dziesiątki godzin spotkań i prelekcji poświęconych nowych technologiom, przedsiębiorczości oraz idei rozwoju osobistego. Tak w skrócie można opisać Łódź Coworking Week, czyli pierwszy w Polsce tydzień otwartych pracowni działających w formule przestrzeni współdzielonej.

Wydarzenie to inicjatywa czterech największych łódzkich przestrzeni coworkingowych: Biznes Zone, CoSpot, Co\Walk HUB oraz SkyHub. Codziennie, od 13 do 16 listopada, goście wydarzenia mogli odwiedzić jedną z przestrzeni, która danego dnia funkcjonowała w formule drzwi otwartych. Przedstawiciele wolnych zawodów, freelancerzy i przedsiębiorcy rozwijający swój pomysł na biznes mieli świetną okazję, aby zapoznać się z ofertą, poczuć na własnej skórze klimat miejsca, wypróbować dostępne udogodnienia oraz samemu przekonać się, jak wygląda dzień w każdym z coworkingów. Chętnych na „jazdę próbną” nie brakowało. W ramach Łódź Coworking Week każdą z pracowni odwiedziło kilkadziesiąt osób.

Dzień I: CoSpot

Biznes lubi dobry styl i w takim właśnie tonie upłynął dzień pierwszy. Tydzień Coworkingów zainaugurowała przestrzeń CoSpot, mieszcząca się przy ul. Zachodniej 70. Gości witał charakterystyczny, odrestaurowany, czerwony Fiat 126p. Oprócz możliwości skorzystania z biurka, sal spotkań i całej reszty udogodnień, na odwiedzających czekały liczne atrakcje. Agata Matuszewska, Doradca do spraw Przedsiębiorczości w Biurze Karier Uniwersytetu Łódzkiego poprowadziła dla przedsiębiorców warsztat biznesowy na temat zarządzania swoim czasem w pracy. Na koniec uczestnicy wzięli udział w prelekcji poświęconej zakładaniu spółek komandytowych. Niespodzianką dla gości była profesjonalna degustacja wina z sommelierem.

Dzień II: Biznes Zone

W środę przyszła kolej na przestrzeń Biznes Zone, która mieści się w murach dawnej Fabryki Przyborów Tkackich Henryka Bertschingera przy ul. Wólczańskiej 125. Gospodarze tego dnia postawili na mocno interaktywne atrakcje. Goście mogli m.in. wziąć udział w grze coworkingowej, w ramach której poznali kolejne etapy biznesowe, jakie musi przejść startup. Ciekawej prelekcji udzielił Szymon Mierzwa, właściciel agencji SocialBrand i specjalista w dziedzinie kreowania wizerunku w mediach społecznościowych, który opowiedział m.in. o budowaniu marki osobistej, tworzeniu skutecznych kampanii internetowych oraz niuansach współpracy z influencerami.

Dzień III: Co\Walk HUB

Czwartek w przestrzeni Co\Walk HUB upłynął pod znakiem nowych technologii, o co zadbali członkowie funkcjonującej na OFF Piotrkowska Center, kreatywnej społeczności: łódzki, prężnie rozwijający się software house BinarApps oraz UNIT9, agencja interaktywna specjalizująca się w zastosowaniach wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Tym razem na części pierwsze rozebrano wizje przyszłości prezentowane w popularnym serialu Black Mirror. Goście, oprócz wspólnej pracy i ciekawego networkingu, przyjrzeli się przykładom wykorzystania technologii immersyjnych w tworzeniu contentu przy użyciu VR, zaletom i wadom zróżnicowanych interfejsów na linii mózg-maszyna, a także temu, jak technologia wpływa dziś na jednostkę i społeczeństwo.

Dzień IV: SkyHub

Łódź Coworking Week zakończył się w przestrzeni SkyHub, która rozpościera się na piętnastym piętrze budynku Red Tower przy ulicy Piotrkowskiej 148/150. Wyjątkowe miejsce pozwala przyjrzeć się sprawom z nieco innej perspektywy, dlatego organizatorzy zaprosili na sesję pytań i odpowiedzi z twórcami łódzkich startupów, które odniosły sukces. Twórcy marek AllPlayer, ShareHire i Terra Hexen podzielili się swoją wiedzą oraz doświadczeniem biznesowym, wyjaśniając m.in. dlaczego pivot w startupie ma znaczenie i jak skutecznie spełniać oczekiwania klientów, jak pozyskiwać nowych pracowników do firm i startupów, a także jakie szanse i zagrożenia dla dzisiejszej gospodarki niosą ze sobą systemy dronowe.

Przyszłość w barwach coworkingów

Jak podkreślają organizatorzy Łódź Coworking Week, inicjatywa miała na celu przybliżyć łodzianom specyfikę działania przestrzeni coworkingowych, a także promować ideę współpracy i przedsiębiorczości. – Życie w coworkingu to coś więcej, niż wynajem biurka na godziny. To przede wszystkim społeczność twórczych osób, które chcą rozwijać swoje pomysły i wzajemnie napędzać się do działania. Niekiedy wręcz dosłownie, jako że nasi goście chętnie wstawali od biurka, aby pobiegać na sportowej bieżni – wyjaśnia Paulina Ostrowska, kierująca projektem Co\Walk HUB na terenie OFF Piotrkowska Center.

Najlepsze pomysły rzadko kiedy rodzą się w odosobnieniu, dlatego Łódź Coworking Week było świetną okazją, aby poznać ciekawych ludzi i przy słodkim croissancie czy pysznej kawie popracować razem nad nowymi projektami w kreatywnej atmosferze OFFa. Mamy nadzieję, że dzięki naszej akcji osoby, które pracują w domu lub po prostu poszukują miejsca dla siebie, dostrzegą liczne korzyści, jakie daje uczestnictwo w przestrzeni coworkingowej – podsumowuje.

informacje o firmie
informacje o firmie