handel środowisko naturalne/ekologia
Nestlé zwiększa wysiłki na rzecz usuwania odpadów z tworzyw sztucznych
Nestlé – wraz z partnerami biznesowymi i przedstawicielami rządów, podpisało Globalne Zobowiązanie w zakresie nowego sposobu gospodarowania odpadami z tworzyw sztucznych (Globalne Zobowiązanie).
Podpisane podczas odbywającej się na indonezyjskiej Bali Konferencji Nasze Oceany, Globalne Zobowiązanie to inicjatywa Fundacji Ellen MacArthur i przedstawicieli ONZ. Jej celem jest ponowne rozważenie przyszłości tworzyw sztucznych poprzez wdrożenie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym. W niej tworzywa sztuczne nigdy nie staną się odpadami. Globalne Zobowiązanie daje mocne podstawy do współpracy nad rozwiązaniami zwalczającymi główne przyczyny zanieczyszczenia wynikającego z nadmiaru odpadów z tworzyw sztucznych.
Mark Schneider, CEO Nestlé, powiedział – Globalne Zobowiązanie to ważny krok, niezbędny do tego, abyśmy mogli przejść od gospodarki liniowej do gospodarki w obiegu zamkniętym. Zamierzamy podejmować działania, które staną się wskazówką i dobrym przykładem dla innych. Dlatego dołożymy wszelkich starań, aby żadne z naszych opakowań – również powstałe z tworzyw sztucznych, nie trafiało do środowiska naturalnego.
Podpisane zobowiązanie jest zgodne z wcześniejszą deklaracją Nestlé, aby do 2025 r. 100% opakowań firmy nadawało się do ponownego użycia lub mogło być poddane recyklingowi. W celu jego realizacji firma rozpoczęła szereg projektów badawczo-rozwojowych. Jednym z nich jest NaturAll Bottle Alliance – projekt zmierzający do opracowania materiału PET wytworzonego w pełni ze składników pochodzenia biologicznego, który będzie można wykorzystać w produkcji wody butelkowanej.
Nestlé działa także aktywnie na rzecz rozwoju i poprawy funkcjonowania systemów zbiórki, sortowania i recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych w krajach, w których jest obecna firma.
Dowiedz się więcej o działaniach Nestlé zmierzających do optymalizacji procesów wytwarzania opakowań.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.