sport styl życia towary konsumpcyjne
Wielkie odświeżenie w małej pastylce, czyli Fisherman’s Friend
Polacy prowadzą coraz zdrowszy tryb życia. Zaczynają przestrzegać zasad odpowiedniego odżywiania, chętnie uprawiają sport oraz szukają produktów funkcjonalnych, które wywierają korzystny wpływ na organizm człowieka.
Polscy konsumenci zainteresowani podobnymi artykułami od zeszłego roku mają możliwość zapoznania się z kultowymi na zachodzie odświeżającymi pastylkami Fisherman’s Friend.
Przyjaciel w potrzebie
Fisherman’s Friend to marka z wieloletnią tradycją. Wszystko zaczęło się w 1865 roku we Fleetwood w Anglii, kiedy to młody farmaceuta James Lofthouse opracował na bazie mentolu i eukaliptusa specjalny syrop dedykowany rybakom, którzy pracując w niesprzyjających morskich warunkach często skarżyli się na bóle gardła i problemy z oddychaniem. Nazwa produktu została ukuta przez samych rybaków, którzy zwracali się do Lofthouse’a z prośbą „give us our friend” (ang. „daj nam naszego przyjaciela”). Niestety butelki w trakcie rejsów często się tłukły, co skłoniło Lofthouse’a do opracowania nowej formy produktu. Tak właśnie powstały pierwsze pastylki Fisherman’s Friend, których kształt do dziś pozostaje niemal niezmienny.
W odpowiedzi na liczne listy od turystów, którzy spędzali swoje wakacje w okolicy Fleetwood, rodzina Lofthouse zdała sobie sprawę jak wielki potencjał tkwi w ich marce. W 1967 r. rozpoczęli sprzedaż pastylek w innych okolicznych miastach. Z czasem rosnące zapotrzebowanie na produkt wymusiło na rodzinie konieczność utworzenia większego miejsca produkcyjnego. Wraz z jego stworzeniem rozpoczęła się dystrybucja do innych krajów.
Świeżo i aktywnie
Grupą docelową produktu są aktywni mężczyźni w przedziale wiekowym 18-45 lat. W dotarciu do nich pomaga obecność z samplingiem podczas różnych eventów sportowych, takich jak biegi sprawnościowe Survival Race czy Hunt Run. - Cukierki miętowe, obok gum do żucia, są postrzegane przez konsumentów jako produkty, które najskuteczniej odświeżają oddech. Konsumenci chętnie po nie sięgają, gdyż wzmacniają ich poczucie pewności siebie, dzięki czemu mogą zrobić lepsze wrażenie na innych. Dodatkowo dostępne są również bezcukrowe pastylki cytrynowo-mentolowe oraz miętowe, które działają niezwykle odświeżająco. Wszystkie warianty bazują na naturalnych składnikach – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska. - Dbamy o to, aby proponowany przez nas asortyment charakteryzował się jak największą różnorodnością. Dlatego oprócz produktów skierowanych stricte do dzieci bądź młodzieży zdecydowaliśmy się na dystrybucję marki, która byłaby interesująca dla aktywnych mężczyzn. Uznaliśmy, że Fisherman’s Friend idealnie spełnia te warunki i otwiera nas na nową grupę docelową.
Pastylki dostępne są w trzech smakach: mentolowo-eukaliptusowy ORIGINAL, cytrynowo-mentolowy LEMON (bez cukru) oraz miętowy MINT (bez cukru). Masa netto: 12 g. Dostępne również w aptekach.