wydarzenia ekonomia/biznes/finanse
Mały format w wielkiej skali: spotkanie ponad 5 tysięcy przedsiębiorców
W łódzkiej Atlas Arenie trwa Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu: ponad 5 tysięcy właścicieli i pracowników sklepów sieci franczyzowych i partnerskich organizowanych przez Grupę Eurocash bierze udział w największym spotkaniu handlu detalicznego w Polsce.
We wtorek, 25 września w Łodzi odbywa się trzecia już edycja Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu. Wydarzenie zgromadziło pięć tysięcy osób – polskich przedsiębiorców, właścicieli i pracowników sklepów detalicznych: abc, Delikatesy Centrum, Euro Sklep, Gama, Groszek oraz Lewiatan.
– Zadaniem Grupy Eurocash, jako dystrybutora i partnera niezależnego handlu w Polsce, jest tworzenie właścicielom małoformatowych sklepów detalicznych możliwości rozwoju i konkurowania na rynku. Mowa nie tylko o zapewnieniu atrakcyjnych cen towarów sprzedawanych przez producentów, ale również o nowoczesnych technologiach wykorzystywanych do zarządzania sklepem i relacjami z konsumentem, możliwościach szkoleniowych czy nowych konceptach handlowych – mówi Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash. Niezależni detaliści muszą się nieustannie rozwijać i profesjonalizować, ponieważ zachowania konsumenta od lat ewoluują. Konsument na co dzień korzysta z nowinek technologicznych i oczekuje ich również od sklepu, w którym robi zakupy. Co więcej – oczekuje, że dzięki nim oferta sklepu będzie lepiej dopasowana do jego potrzeb. Coraz częściej zauważają to lokalni przedsiębiorcy. I wiedzą jednocześnie dokładnie, z czym zmagają się, prowadząc na co dzień swoje biznesy. To właśnie dlatego tak ważna jest możliwość wymiany doświadczeń i osobistego spotkania w jednym miejscu tysięcy ludzi z sektora handlu niezależnego w ramach organizowanego co roku Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu – dodaje Luis Amaral.
Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu jest inicjatywą organizowaną w ramach Akademii Umiejętności Eurocash – największego w Polsce kompleksowego programu edukacyjnego, który wspiera niezależne sklepy detaliczne. W ramach Akademii właściciele i pracownicy sklepów mają dostęp do nowoczesnej platformy e-learningowej, warsztatów i konferencji, dzięki którym mogą poszerzać swoją wiedzę z zakresu zarządzania sklepem spożywczym czy obsługi klienta w oparciu o zmieniające się trendy konsumenckie, korzystać z nowoczesnych form i metod kształcenia oraz wymieniać doświadczenia.
- Tradycyjnie w dniu Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu uroczyście inaugurujemy nowy rok akademicki Akademii Umiejętności Eurocash. To również doskonała okazja, by podsumować dotychczasowe osiągniecia przedsiębiorców. W ubiegłym roku akademickim (2017/18) w szkoleniach, konferencjach i warsztatach wzięło udział ponad 18 tysięcy osób. Z platformy e-learningowej skorzystało natomiast ponad 14 tys. właścicieli i pracowników sklepów. Uruchomiliśmy także studia podyplomowe na SGH poświęcone zarządzaniu przedsiębiorstwem w handlu detalicznym i dziś możemy świętować zdobycie dyplomów wspólnie z 75 absolwentami – mówi Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash.
Dla uczestników tegorocznej edycji Kongresu przygotowano serię wystąpień i wykładów z udziałem ekspertów zewnętrznych, znanych osobowości świata nauki i biznesu. Prof. dr hab. Henryk Mruk (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) wskaże, jak nasze codzienne działania wpływają na klientów sklepów. O skuteczną motywację i pobudzenie energii zadba Jakub B. Bączek (trener mentalny kadry narodowej siatkarzy Stephane Antigi – złotych medalistów mistrzostw świata w 2014 r.). Aktualnym tematem dla coraz liczniejszej grupy przedsiębiorców jest ponadto sukcesja – o tym, jak przekazać prowadzony biznes opowie mecenas Małgorzata Rejmer. Sportowiec i przedsiębiorca Rafał Sonik podzieli się swoimi doświadczeniami w zakresie efektywnego łączenia pasji i biznesu. Prof. Rafał Ohme wyjaśni reguły, jakie rządzą naszymi emocjami i rozumem. Kwestią przywództwa zajmie się mówca i mentor Robert Krool. O tym, jak uczynić motywację stylem życia, opowie dr Mateusz Grzesiak. Spotkanie poprowadzą znani dziennikarze sportowi i prezenterzy telewizyjni Włodzimierz Szaranowicz oraz Przemysław Babiarz.
Niezależne małe i średnie sklepy spożywcze pozostają główną siłą polskiego handlu – odpowiadają za ponad 40%[1] rynku FMCG pod względem sprzedaży. W jaki sposób stawić czoła ekspansji dyskontów? Czym konkurować w walce o konsumentów? Na te i inne pytania odpowiada program Akademii Umiejętności Eurocash 2018/2019.
[1] Źródło: Nielsen, lipiec 2018, narastająco.
informacje o firmie
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
informacje o firmie
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.