styl życia praca sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse nauka/edukacja/szkolenia
Spory pomiędzy pracownikami mogą przynieść firmie wiele korzyści
Czy spieranie się między pracownikami firmy jest oznaką, że dzieje się w niej coś złego? Niekoniecznie. Jeśli tylko obie strony używają rzeczowych argumentów i są gotowe się porozumieć, skutki sporu mogą być korzystne.
Jak mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Tomasz Kalko, właściciel marki szkoleniowo-doradczej TomaszKalko.pl: „Spór jest wielką wartością. Bo jeżeli są dwie osoby, które mają inne zdanie i którym zależy, to znaczy, że w tej organizacji czy rodzinie dzieje się coś ważnego, można w ogóle rozmawiać i są jakieś dwie wizje. Jest tylko jedna bardzo istotna rzecz: trzeba umieć rozmawiać nie o tym, czego się chce, lecz – dlaczego się tego chce”.
Jeśli dyskutanci wytłumaczą sobie, czemu stoją na danych stanowiskach, spór może okazać się cenny. Dzięki niemu obie strony mają bowiem szansę się zrozumieć i zacząć się lepiej dogadywać.