Nestlé S.A. ogłasza wyniki finansowe za I półrocze 2018
Pierwsze półrocze 2018 roku Nestlé S.A. zamyka z 2,8% wzrostu organicznego oraz 2,5% rzeczywistego wzrostu wewnętrznego.
Półroczny raport wyników Nestlé za 2018 rok:
- Dalszy wzrost w procesie tworzenia wartości firmy Nestlé i potwierdzona perspektywa osiągnięcia celów rocznych m.in. dzięki poprawie koniunktury w Stanach Zjednoczonych i Chinach, a także w segmencie odżywek dla niemowląt.
- Organiczny wzrost o 2,8%, przy rzeczywistym wzroście wewnętrznym 2,5% (RIG) i pozytywnym wpływie zmian cen 0,3%.
- Całkowita sprzedaż wzrosła o 2,3% do 43,9 mld CHF (6M-2017: 42,9 mld CHF). Neutralny wpływ na sprzedaż akwizycji i restrukturyzacji portfolio. Zmiany kursów walutowych zmniejszyły zaraportowaną sprzedaż o 0,5%.
- Zysk operacyjny bazowy (bez uwzględnienia czynników jednorazowych) na poziomie 16,1%, co oznacza wzrost o 20 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego.
- Marża zysku operacyjnego wyniosła 14,6%, co oznacza spadek o 50 punktów bazowych z uwagi na wyższe koszty restrukturyzacji i inne pozycje kosztowe netto.
- Zaraportowany zysk na akcję wzrósł o 21,4% do poziomu 1,92 CHF. Bazowy zysk na akcję wzrósł o 10,4 % do kwoty 1.86 CHF i o 9,2% przy zachowaniu stałego kursu walutowego.
- Wolne przepływy pieniężne wzrosły o 52%, z 1,9 mld CHF do 2,9 mld CHF.
- Potwierdzono prognozę całoroczną na 2018 rok z oczekiwanym organicznym wzrostem sprzedaży na poziomie zbliżonym do 3%; przy jednoczesnej poprawie zysku operacyjnego zgodnie z przyjętą strategią poprawy rentowności do roku 2020. Koszty restrukturyzacji w tym roku przewidywane są na około 700 mln CHF. Oczekuje się wzrostu bazowego zysku na akcję przy zachowaniu stałego kursu walutowego i efektywności kapitałowej.
Szczegóły w informacji prasowej w języku angielskim: https://www.nestle.com/media/mediaeventscalendar/allevents/2018-half-year-results
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
informacje o firmie
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.