nowe produkty/usługi handel zdrowie towary konsumpcyjne

Nestlé wprowadza do swojej oferty produkty zawierające więcej owoców, warzyw i ziaren

15.05.2018 | Nestlé Polska S.A.

Firma Nestlé rozpoczyna wprowadzanie innowacji do swojej oferty produktowej. Pojawią się w niej nowości zawierające więcej owoców, warzyw i ziaren. Jednocześnie zredukowana zostanie zawartość cukru, soli i tłuszczów. Inicjatywa Nestlé for Healthier Kids Nestlé została ogłoszona 15 maja w Międzynarodowym Dniu Rodzin, zapoczątkowanym przez Zgromadzenie Narodowe ONZ. W ramach programu, do 2030 roku firma postawiła sobie za cel pomóc 50 milionom dzieci w prowadzeniu zdrowszego stylu życia.

Decyzja Nestlé to odpowiedź na potrzeby świata i głosy ekspertów, którzy coraz mocniej podkreślają konieczność wprowadzenia zmian w sposobie żywienia, w szczególności dzieci i młodzieży. Według danych WHO[i], od 1975 roku liczba wszystkich osób otyłych na świecie niemal się potroiła. Ten trend dotyczy też dzieci. W ciągu ostatnich 30 lat, w grupie pomiędzy 2 a 5 rokiem życia, liczba dzieci z nadwagą potroiła się. Obecnie WHO szacuje, że 42 mln dzieci powyżej 5 roku życia ma nadwagę lub otyłość. W Polsce[ii] w 2002 roku wskaźnik otyłości wśród 13-letnich dziewcząt wynosił 0,7%, a w 2014 roku już 1,6%, natomiast w przypadku 13-letnich chłopców, w 2002 roku 3,2%, a w 2014 już 6,2%. Łączną liczbę dzieci otyłych w Polsce szacuje się na 12-18%[iii]. Dodatkowo według badań przeprowadzonych w Instytucie Matki i Dziecka, co trzecie dziecko w Polsce uczestniczy nieregularnie lub wcale w zajęciach wychowania fizycznego[iv], co może przyczyniać się do powstawania nadmiernej masy ciała oraz trudności społecznych w starszym wieku. Badania w Stanach Zjednoczonych pokazały, że ponad 60% dzieci w tym kraju spożywa za dużo cukrów, 99% dzieci ma dietę z niewystarczającą zawartością błonnika, a 59% ubogą w wapń.

Dzieciństwo to ważny okres, w którym kształtują się nawyki na całe życie. To, co i jak dzieci jedzą w tym czasie, wpływa na ich styl odżywiania w późniejszym życiu i ich kondycję zdrowotną. W ramach inicjatywy Nestlé for Healthier Kids pragniemy pomóc rodzicom i opiekunom w dokonywaniu lepszych wyborów żywieniowych dla swoich dzieci. Dlatego zwiększamy wysiłki, by wesprzeć ich w wychowywaniu zdrowszych dzieci, a także zachęcamy innych, żeby do nas w tym dołączylipowiedział Prezes Nestlé S.A. Mark Schneider, inicjując program Nestlé for Healthier Kids.

Aby pomóc rodzicom i opiekunom w wychowywaniu zdrowszych dzieci, Nestlé wprowadzi do swojej oferty produkty o zdecydowanie niższej zawartości cukru, soli i tłuszczy. Jednocześnie zwiększy zawartość składników odżywczych, szczególnie tych, które według ekspertów ds. żywienia, są istotne dla prawidłowego rozwoju dzieci. Zwiększona zostanie zawartość owoców i warzyw, a także ziaren bogatych w błonnik i mikroelementy. Nestlé przyspieszy również wdrażanie oddolnych programów edukacyjnych, które wspierają rodziców i opiekunów w kształtowaniu prawidłowych postaw żywieniowych u dzieci.

W Polsce przykładem takiej inicjatywy jest program „Lekkoatletyka dla każdego!” realizowany we współpracy z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki. Inicjatywa, którą jako Nestlé Polska realizujemy od 2014 roku, obejmuje 788 grup treningowych i angażuje ponad 700 trenerów. Od powstania programu w zajęciach uczestniczyło ponad 300 000 dzieci z całej Polski. W nadchodzących latach planujemy jego dalszy rozwój, gdyż przynosi on wymierne efekty w kształtowaniu prawidłowych postaw dzieci i młodzieży, zarówno w obszarze aktywności fizycznej, jak i wyborów żywieniowych. Staramy się z nim docierać do dzieci z całej Polski, w tym również do mniejszych miast, w których dostęp do ośrodków sportowych jest trudniejszy niż w dużych aglomeracjach – podkreślił Simon Smith, Prezes Nestlé Polska i Krajów Bałtyckich.

Nestlé zmniejszyło już zawartość cukru, soli i tłuszczu w całym asortymencie produktów i zwiększyło ilość korzystnych składników odżywczych. Od 2000 roku firma konsekwentnie redukuje cukier w swoich produktach – zmniejszyła jego zawartość już o 34%. Nestlé redukuje również zawartość tłuszczów nasyconych oraz soli – od 2015 roku jej użycie zmniejszyło się o ponad 20%. Do 2020 roku firma zobowiązała się zwiększyć zawartość warzyw o 750 milionów porcji, a produktów bogatych w błonnik, orzechy i nasiona o 300 milionów porcji oraz zredukować cukier i sól w produktach o kolejne 5% i 10%. Nowa inicjatywa to kontynuacja dotychczasowej polityki, w ramach której w 2017 roku Nestlé dostarczyło 174 miliardy porcji wzbogaconej żywności i napojów w 66 krajach o wyższej podatności na niedożywienia mikroelementami. W tym samym roku w odpowiedzi na potrzeby żywieniowe dzieci, wprowadzono ponad 1000 nowych produktów w różnych kategoriach i na różnych rynkach.

 

[i] http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs311/en/

[ii] Adolescent obesity and related behaviours: trends and inequalities in the WHO European Region, str. 50: http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0019/339211/WHO_ObesityReport_2017_v3.pdf?ua=1

[iii] Oblacińska A., Jodkowska M. (red.): Otyłość u polskich nastolatków: epidemiologia, styl życia, samopoczucie. Instytut Matki i Dziecka. Warszawa, 2007,

[iv] Oblacińska A., Tabak I.: Jak pomóc otyłemu nastolatkowi?, IMiD, Warszawa 2006, 13-30.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.