kultura/sztuka/rozrywka ekonomia/biznes/finanse
PZU mecenasem Teatru Narodowego
PZU został ponownie wyłącznym branżowym mecenasem finansowym Teatru Narodowego w Warszawie. Umowa będzie obowiązywać do końca marca 2019 roku. PZU jest mecenasem Teatru Narodowego od 2015 roku.
Teatr Narodowy w Warszawie, działający od ponad 250 lat, jest czwartą pod względem starszeństwa sceną narodową Europy. Aktualnie w repertuarze ma dwadzieścia dziewięć tytułów prezentowanych na trzech scenach; przygotowuje wydarzenia artystyczne, prowadzi działalność edukacyjną i wydawniczą, organizuje lekcje teatralne dla obiorców w różnym wieku. W 2017 roku przedstawienia Teatru Narodowego obejrzało ponad 84 700 widzów, a ponad 2 800 osób uczestniczyło w lekcjach teatralnych.
– Wsparcie polskich instytucji kultury jest istotnym elementem naszego zaangażowania społecznego. Ten rodzaj mecenatu wymaga wiedzy, wrażliwości i wyjątkowej kreatywności zarówno od mecenasa, jak i od instytucji, która otrzymuje wsparcie. Cieszymy się, że udało nam się zbudować z Teatrem Narodowym bardzo dobre relacje i zrozumieć wzajemne możliwości, potrzeby i oczekiwania – mówi Marek Baran, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.
PZU obejmuje mecenatem najznamienitsze instytucje kultury w Polsce. Zapewnia wsparcie m.in. Teatrowi Wielkiemu Operze Narodowej w Warszawie, Muzeum Narodowemu w Warszawie i Muzeum Narodowemu w Krakowie, Muzeum Łazienki Królewskie oraz Muzeum Powstania Warszawskiego. Ponadto PZU angażuje się w działania mające na celu pozyskiwanie i udostępnianie polskiej publiczności prac wybitnych artystów.
PZU jest mecenasem Teatru Narodowego od 2015 roku. Podczas współpracy od listopada 2016 roku do końca grudnia 2017 roku wystawiono siedem premier. W nowym sezonie Teatr Narodowy zaplanował bardzo bogaty repertuar. Obecnie trwają próby do premiery Gombrowiczowskiego Ślubu w scenicznej interpretacji słynnego litewskiego reżysera Eimuntasa Nekrošiusa (premiera: 15 czerwca 2018 r.). Kolejne przedsięwzięcia Teatru to Tchnienie Duncana Macmillana w reżyserii Grzegorza Małeckiego (premiera: wrzesień 2018 r.), dramat Some Girl(s) Neila LaBute’a przygotowywany przez Bożenę Suchocką (premiera: listopad 2018 r.) i Szekspirowska Burza w inscenizacji Pawła Miśkiewicza (premiera: grudzień 2018 r.). Pod koniec roku rozpoczną się próby do Zemsty nietoperza Johanna Straussa syna – przedstawienie reżyseruje Michał Zadara (premiera: styczeń 2019 r.) oraz do scenicznej adaptacji opowiadania Kazimierza Brandysa Jak być kochaną, w realizacji Leny Frankiewicz (premiera: luty 2019 r.). Na kwiecień 2019 roku planowana jest premiera Heddy Gabler Henrika Ibsena w scenicznej interpretacji Kuby Kowalskiego. 28 maja 2018 roku podczas specjalnego wieczoru poetyckiego, zatytułowanego ZBIGNIEW HERBERT Ostatni wieczór – dwadzieścia lat później, zostanie przypomniane wydarzenie z maja 1998 roku, kiedy na deskach Teatru Narodowego aktorzy czytali utwory Zbigniewa Herberta oraz wybrane przez niego wiersze polskich poetów. Repertuar Teatru Narodowego obfituje w przedstawienia zrealizowane na podstawie tekstów polskich autorów. W listopadzie 2018 roku odbędzie się szeroki przegląd tych spektakli zatytułowany „Znacie?... Znamy!” Przegląd repertuaru polskiego w stulecie odzyskania niepodległości.