wydarzenia technologie ekonomia/biznes/finanse nauka/edukacja/szkolenia
Millenialsi szukają rozwiązań biznesowych dla PZU, AccorHotels i SMEO
Rusza Future Makers Challenge, połączenie akceleratora innowacji i programu edukacyjnego, skierowanego do licealistów i studentów, a jednocześnie projekt typu open innovation, organizowany przez Innovatikę. Od kwietnia do czerwca uczestnicy programu pracują nad konkretnymi rozwiązaniami wyzwań biznesowych, wskazanych przez AccorHotels, PZU i SMEO. Najlepsze zespoły zostaną nagrodzone, a zaproponowane przez nich rozwiązania wdrożone na rynku.
Dzięki udziałowi w programie Future Makers Challenge - którego pomysłodawcą i organizatorem jest Innovatika - młodzi ludzie pracują jak startupy i najbardziej dynamiczne firmy technologiczne, pod okiem praktyków i ekspertów z różnych dziedzin. Program oparty jest na koncepcji open innovation - firmy biorące udział w programie korzystają z pomysłowości i kreatywności młodych ludzi, którzy nie są ograniczeni żadnymi korporacyjnymi procedurami, utrwalonymi schematami czy stereotypowym podejściem do wyzwań.
- W tworzeniu innowacji nie chodzi tylko o generowanie pomysłów. Uczestnicy programu zaczynają od zrozumienia odbiorcy, jego obecnych problemów i pragnień. Koncentracja na człowieku, który będzie korzystać z produktu pozwala zaprojektować coś, co jest potem chętnie używane, a często uwielbiane przez użytkowników. I o to właśnie chodzi. Do projektowania uczestnicy przystąpią dopiero po odkryciu prawdziwych problemów odbiorców, które warto rozwiązać. To są obszary szansy na sukces. Pomysły będą od razu przerabiane na prototypy, które będą sprawdzane z odbiorcami. To jest podejście, które od lat wykorzystujemy w naszej codziennej pracy do tworzenia produktów i startupów. Dzięki temu – wydając minimalne środki, w bardzo krótkim czasie można dowiedzieć się, co dobrze działa, a co warto zmienić - przekonuje Katarzyna Królak-Wyszyńska, CEO Innovatiki i pomysłodawczyni Future Makers Challenge.
Co-working w hotelu, selfie w ubezpieczeniach i finanse freelancerów
AccorHotels, PZU i SMEO - partnerzy programu - wytypowali wyzwania biznesowe, które wynikają z ich aktualnej działalności. Zadaniem uczestników jest opracowanie koncepcji rozwiązań lub produktów, które odpowiadają na te problemy. Nad wyzwaniem każdej z firm pracuje po kilka 5-6-osobowych zespołów. Każdy zespół wspiera opiekun z ramienia Innovatiki oraz mentorzy z danej firmy partnerskiej, jak również specjaliści m.in. od badań rynkowych, tworzenia produktów, UX i komunikacji.
Wyzwaniem AccorHotels jest stworzenie koncepcji funkcjonowania co-workingu w hotelach, która weźmie pod uwagę potrzeby różnych grup docelowych. Zadaniem, jakie stawia uczestnikom PZU, jest opracowanie jak najatrakcyjniejszego sposobu komunikacji z klientem tak, by doprowadzić do zawarcia ubezpieczenia. Zaproponowane rozwiązanie może bazować na wykorzystaniu zdjęcia selfie, na podstawie którego można uzyskać informacje na temat wieku czy emocji, a nawet stanu zdrowia danej osoby. Nowy polski fintech SMEO, oferujący usługi faktoringu online dla małych firm, poszukuje z kolei rozwiązania, które wesprze freelancerów w przewidywaniu i kontroli płynności finansowej w ich codziennym życiu.
Michał Pawlik, prezes SMEO: Jesteśmy zwolennikami pracy grupowej osób mających różne perspektywy. Liczymy na ich świeże spojrzenie z zewnątrz, które może nam pomóc dostrzec nowe i ciekawe elementy, które wykorzystamy w naszym biznesie. Jesteśmy naprawdę ciekawi rozwiązań, które dla naszego wyzwania opracują młodzi ludzie. Otwartość na innowacje, poszerzanie perspektyw i szukanie nowych rozwiązań to procesy na stałe wpisane w filozofię działania fintechów, takich jak nasz.
Marcin Kurczab, dyrektor Laboratorium Innowacji PZU: Podstawowa zasada, jaką kierujemy się w Laboratorium Innowacji Grupy PZU brzmi „mniej mówić, więcej robić”. Jesteśmy zwolennikami szybkiego prototypowania i jak najszybszego testowania naszych pomysłów z klientami. Jestem przekonany, że młodzież podziela nasz punkt widzenia. Liczę na to, że uczestnicy programu, którzy będą pracować nad naszym wyzwaniem zaproponują nieszablonowe rozwiązania, z których sami chcieliby skorzystać. Dzięki udziałowi w programie młodzi ludzie mają okazję lepiej zrozumieć biznes ubezpieczeniowy, a my możemy poznać ich punkt widzenia odnośnie tego, z jaką firmą ubezpieczeniową chcieliby mieć do czynienia w przyszłości.
Sylwia Maśluk, VP Talent&Culture Eastern Europe, AccorHotels: Program jest fantastyczną możliwością połączenia rzeczywistych wyzwań biznesowych stojących dziś przed korporacjami i dysruptywnym stylem myślenia, który mogą wnieść młode, bystre umysły. Umożliwia spojrzenie na kluczowe projekty ze świeżej perspektywy, a potencjalnie umożliwia inne do nich podejście. To odświeżające dla obu stroń. Świetna inicjatywa.
Michał Kwinta, senior community manager, Mindspace Koszyki: Innowacyjność w biznesie to nie jest droga w pojedynkę. Dla młodych ludzi ważnym doświadczeniem będzie zrozumienie, że o sukcesie często decyduje nasza umiejętność dzielenia się wiedzą, wspólne szukanie odpowiedzi na ważne, trudne pytania, a także otwartość na innych i dociekliwość. Nie ma lepszego miejsca, by poczuć ducha przedsiębiorczości i innowacyjności, a także przekonać się, czym jest networking, niż przestrzeń coworkingowa, w której duże korporacje spotykają się ze środowiskiem startupów i freelancerów.
Rafał Flis, organizator programu Zwolnieni z Teorii: Projekt społeczny to najlepszy sposób, żeby nauczyć się weryfikować koncepcje produktowe w rzeczywistości.
Inicjatorem i organizatorem programu Future Makers Challenge jest Innovatika. Partnerami programu: AccorHotels, PZU, SMEO, Szkoła Główna Handlowa, Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, Zwolnieni z Teorii, Social Wolves, Mindspace, CoachWise i Profeina.
Więcej informacji na stronie programu: http://www.futuremakerschallenge.pl/
Informacji dla mediów udziela:
Bartosz Dąbrowski
kom: 796 674 490