praca technologie ekonomia/biznes/finanse

Analiza EY: Czy łańcuch wartości talentów to w Twojej firmie słabe ogniwo?

26.02.2018 | EY

Holistyczne podejście do zarządzania ludźmi, połączone z zaawansowanymi technologiami oraz świeżym spojrzeniem na strukturę organizacyjną, przestrzeń biurową i kulturę korporacyjną tworzą łańcuch wartości talentów. Analiza EY „Czy Twój łańcuch wartości talentów jest najsłabszym ogniwem w czasach przełomowych innowacji?" wskazuje, że aby utrzymać lub zdobyć pozycję konkurencyjną na rynku, organizacje muszą stale oceniać swoje strategie. Jest to szczególnie istotne dla biznesów, które powstały w wyniku podziałów lub połączeń oraz takich przechodzących transformację. Aby wykrzesać jak najwięcej z takiego biznesu trzeba bowiem umiejętnie połączyć i wykorzystać ogniwa łańcucha wartości.

Zmiany rynkowe wymagają także nowego podejścia do najbardziej istotnego zasobu – ludzi, ponieważ to od ich zaangażowania zależy „być albo nie być” każdyego biznesowego planu. Dzisiaj kawiarnie często stają się miejscami pracy, a boty – współpracownikami. Automatyzacja procesów stwarza nowe możliwości, a oprogramowanie oparte na danych dostarcza nowych, niedostępnych dotychczas informacji. Ponadto ważną rolę odgrywa dominująca generacja – dziś Millenialsi, którzy mają inne oczekiwania wobec kariery zawodowej, stają się dominującą na rynku siłą roboczą. Często jednak w zarządzaniu talentami firmy stosują praktyki oparte na doświadczeniach z przeszłości, a nie te biorące pod uwagę przyszłość. Odpowiedzią na wyzwania rynku pracy są wg EY trzy kluczowe ogniwa łańcucha wartości talentów: warstwa strukturalna, kultura organizacyjna oraz technologia.

Warstwa strukturalna: organizacja, zarządzanie talentami i ład wewnętrzny

Wiodące przedsiębiorstwa tworzą sprzyjające struktury i znajdują odpowiedniejsze miejsce w organizacji dla swoich talentów, co przybliża je do realizacji założonej strategii. Nie da się tego osiągnąć bez wsparcia ze strony zespołów HR. Niestety, często w procesie transformacji lub w trakcie transakcji, struktury i zakresy odpowiedzialności zanikają i przestają wspierać realizację celów.

Jak wskazuje Eliza Skotnicka, Senior Manager w zespole People Advisory Services EY - Mimo wielu wyzwań, trzeba wtedy znaleźć czas na refleksję i odpowiedź sobie na pytania: Czy moi utalentowani pracownicy na pewno pracują na rynkach, które wciąż mają potencjał wzrostowy? Czy i jak organizacja wspiera rozwój kierownictwa i talentów tak, aby byli oni wyposażeni w praktyczne narzędzia do realizacji celów biznesowych? Czy organizacja wspiera i tworzy kulturę innowacji? Czy po tej zmianie organizacyjnej już przyszedł czas by pomyśleć o nowych metodach pozyskiwania talentów? Mam tu na myśli uelastycznienie struktur zatrudnienia i otwarcie się, np. na talenty spoza organizacji i tzw. otwartą innowację.

Jan Kasprzycki- Rosikoń, Associate Partner w EY Crowdsourcing, dodaje - Nowoczesne organizacje aspirujące do miana liderów rynkowych, muszą uświadomić sobie, że bez względu na to, jak silnym jest się biznesem, większość utalentowanych i kreatywnych ludzi niestety pracuje poza naszymi strukturami, być może dla kogoś innego. Firmy i zarządzający, którzy znajdą motywację i sposób by ich zaangażować, wyprzedzą konkurencję. Z pomocą przychodzi tutaj tzw. otwarta innowacja, teraz dostępna także w Polsce na platformie Innowatorów MillionYou, rozwiązania technologicznego opracowanego przez EY Crowdsourcing. Dzięki platformie i metodologii angażowania pomagamy firmom i markom w atrakcyjny dla nich sposób pozyskiwać zmotywowane talenty i trafne „insighty”, również te konsumenckie, od grup docelowych - uzupełnia Jan Kasprzycki-Rosikoń, dodając - Światy: HR, business unitów, działów innowacji, sprzedaży i marketingu przenikają się. Platforma to pomost między firmami a społeczeństwem.

Kultura organizacyjna: zespół, efektywność i wspólny cel

Po zakończeniu transformacji czy transakcji osoby wywodzące się oryginalnie ze zmienianej organizacji mogą odczuwać niepewność co do swojej przyszłości w firmie. Dlatego tak ważne są szkolenia podwyższające lub zmieniające ich kwalifikacje. Pokazanie celu i zapewnienie nowych zadań, jak i przeszkolenie do nowych ról pozwala osiągnąć korzystne efekty – przedsiębiorstwa znajdujące się w najwyższym kwartylu zaangażowania pracowników są o 22% bardziej rentowne niż firmy z najniższego kwartylu.

Które obszary są kluczowe? Mobilność, elastyczność, wspólny cel i efektywność. Należy pamiętać, że mobilność, choć oznacza wyzwania, jest kluczowa w zglobalizowanej gospodarce, a pracownicy, którymi coraz częściej są millenialsi, cenią sobie elastyczność zatrudnienia. Organizacje nakierowane na osiągnięcie konkretnego wspólnego celu są w stanie przyciągnąć bardziej zmotywowanych pracowników. Do pomiaru efektywności zespołów zaś niezbędna jest analityka, pozyskiwana poprzez indywidualne oceny pracownicze / feedbacki, jak również za pomocą bardziej anonimowych narzędzi oceny 360 stopni.

Technologia

Zdecydowanie za dużo przedsiębiorstw, szczególnie tych powstałych po połączeniach, działa w oparciu o przestarzałe lub niedostosowane systemy komputerowe. Jeśli zmiana systemów nie jest przeprowadzana całościowo, wówczas technologia może powodować nowe, nieznane dotąd problemy. Warto wskazać, że 82% millenialsów jako powód rezygnacji z pracy podaje przestarzałe technologie.

Nowe narzędzia technologiczne obejmują śledzenie działań pracowników konieczne do codziennego funkcjonowania organizacji, platformy oparte na danych, które pozwalają prowadzić biznes oparty na konkretach, a nie przypuszczeniach. Funkcje HR mogą być pomocne w zmianie strategii biznesowych, pod warunkiem, że dysponują odpowiednimi narzędziami – w tym zaawansowaną analityką. Automatyzacja natomiast pozwala obniżyć koszty działalności.

***

EY pomaga tworzyć ludzkie strategie. Potrzebujesz inspiracji do stworzenia nowej strategii HR? Szukasz możliwych rozwiązań ludzkich problemów, z którymi boryka się biznes, technologii, która zapewni Ci sukces i wzrost, realizację Twoich celów? Twoja organizacja nie może zostać w tyle i aktywnie szuka innowacji? EY People Advisory Services i EY Crowdsourcing to unikatowy na polskim rynku zespół ekspertów złożony ze specjalistów wyspecjalizowanych w kwestiach zarządzania zasobami ludzkimi i employer branding’u ze specjalistami od angażowania społeczności poprzez innowacyjny crowdsourcing.

kontakt dla mediów
Tomasz Bogusławski
Media Relations Koordynator, EY
Tomasz Bogusławski

tomasz.boguslawski@pl.ey.com

tel: +48 22 557 68 24

tel: +48 515 608 180

informacje o firmie
EY

O firmie EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne. Na całym świecie EY zatrudnia ponad 247 570 pracowników, których łączą wspólne wartości i przywiązanie do dostarczania klientom wysokiej jakości usług. Misją EY jest ciągłe usprawnianie rzeczywistości wyrażające się w haśle „Building a Better Working World”. Firma pomaga swoim pracownikom, klientom i społecznościom, w których funkcjonuje wykorzystać ich potencjał.

EY ma biura w ponad 150 krajach, dzięki czemu może wspierać klientów w niemal każdym zakątku świata. W Polsce ma blisko 2800 specjalistów pracujących w 7 biurach: w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu oraz w Centrum Usług Wspólnych. Na lokalnym rynku EY wielokrotnie nagradzano tytułami najlepszej i najskuteczniejszej firmy doradztwa podatkowego wg rankingu Dziennika Gazety Prawnej. Firma wygrywała również Ranking Audytorów Rzeczpospolitej.

EY angażuje się w działania na rzecz promocji przedsiębiorczości. Od 15 lat zaprasza kandydatów do startu w polskiej edycji konkursu Przedsiębiorca Roku, której zwycięzcy reprezentują nasz kraj w międzynarodowym finale World Entrepreneur of the Year organizowanym co roku w Monte Carlo.

EY od wielu lat na całym świecie wspiera inicjatywy związane ze sztuką. W Londynie jest partnerem Tate Britain i Tate Modern. Współpracuje także z British Museum czy National Gallery. Liczne projekty realizowane są także w Australii. W EY Polska działa inicjatywa EY Art Club promująca polskich artystów młodego pokolenia. Organizowane są spotkania z ludźmi sztuki, wykłady i wspólne zwiedzanie wystaw. Od 2017 roku EY Polska jest Mecenasem Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

EY to także jeden z najlepszych pracodawców w Polsce. Firma została wielokrotnie wyróżniona tytułem Idealnego Pracodawcy według Uniwersum, a także Najbardziej Pożądanego Pracodawcy w rankingu „Pracodawca Roku®” prowadzonym przez międzynarodową organizację studencką AIESEC. W 2017 roku Great Place to Work nagrodził EY w kategorii organizacji zatrudniających ponad 500 pracowników.

Aby uzyskać więcej informacji, wejdź na www.ey.com/pl

załączniki

kontakt dla mediów
Tomasz Bogusławski
Media Relations Koordynator, EY
Tomasz Bogusławski

tomasz.boguslawski@pl.ey.com

tel: +48 22 557 68 24

tel: +48 515 608 180

informacje o firmie
EY

O firmie EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne. Na całym świecie EY zatrudnia ponad 247 570 pracowników, których łączą wspólne wartości i przywiązanie do dostarczania klientom wysokiej jakości usług. Misją EY jest ciągłe usprawnianie rzeczywistości wyrażające się w haśle „Building a Better Working World”. Firma pomaga swoim pracownikom, klientom i społecznościom, w których funkcjonuje wykorzystać ich potencjał.

EY ma biura w ponad 150 krajach, dzięki czemu może wspierać klientów w niemal każdym zakątku świata. W Polsce ma blisko 2800 specjalistów pracujących w 7 biurach: w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu oraz w Centrum Usług Wspólnych. Na lokalnym rynku EY wielokrotnie nagradzano tytułami najlepszej i najskuteczniejszej firmy doradztwa podatkowego wg rankingu Dziennika Gazety Prawnej. Firma wygrywała również Ranking Audytorów Rzeczpospolitej.

EY angażuje się w działania na rzecz promocji przedsiębiorczości. Od 15 lat zaprasza kandydatów do startu w polskiej edycji konkursu Przedsiębiorca Roku, której zwycięzcy reprezentują nasz kraj w międzynarodowym finale World Entrepreneur of the Year organizowanym co roku w Monte Carlo.

EY od wielu lat na całym świecie wspiera inicjatywy związane ze sztuką. W Londynie jest partnerem Tate Britain i Tate Modern. Współpracuje także z British Museum czy National Gallery. Liczne projekty realizowane są także w Australii. W EY Polska działa inicjatywa EY Art Club promująca polskich artystów młodego pokolenia. Organizowane są spotkania z ludźmi sztuki, wykłady i wspólne zwiedzanie wystaw. Od 2017 roku EY Polska jest Mecenasem Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

EY to także jeden z najlepszych pracodawców w Polsce. Firma została wielokrotnie wyróżniona tytułem Idealnego Pracodawcy według Uniwersum, a także Najbardziej Pożądanego Pracodawcy w rankingu „Pracodawca Roku®” prowadzonym przez międzynarodową organizację studencką AIESEC. W 2017 roku Great Place to Work nagrodził EY w kategorii organizacji zatrudniających ponad 500 pracowników.

Aby uzyskać więcej informacji, wejdź na www.ey.com/pl