zainteresowania/hobby technologie
Jak duże są konsumenckie „białe plamy” na komórkowej mapie Polski?
Raport GfK i Yanosik na temat przestrzennego zróżnicowania siły sygnału telefonii mobilnej w Polsce
Warszawa, 18 stycznia 2018 r. – Instytut badawczy GfK Polonia posługując się danymi statystycznymi od operatora systemu Yanosik (będącego własnością Neptis S.A.) zebranymi w okresie od 10 kwietnia do 1 maja 2016 r. ustalił siłę sygnału poszczególnych sieci mobilnych w Polsce z uwzględnieniem liczby zamieszkującej tam ludności oraz jej potencjału mierzonego Wskaźnikiem Siły Nabywczej GfK.
Badany teren został podzielony na 984 mikroobszarów o boku ok. 610 m x 790 m. W analizie uwzględniono wyłącznie te z nich, na których zalogowano się do BTS-ów co najmniej 100 razy. Mierzono siłę sygnału dla wszystkich operatorów na skali ciągłej od 0 do 31,99, na której 14 oznacza optimum. W wyniku badania określono dostępność optymalnego sygnału dla każdego operatora w poszczególnych lokalizacjach oraz potencjał rozwoju i poprawy jakości usług w mikroobszarach, w których siła nabywcza jest wyższa od średniej.
Wyniki badania potwierdzają, iż na terenie Polski istnieją obszary niedopasowania jakości sygnału sieci komórkowych i potencjału konsumenckiego. Badając przykładowo wybrany rejon południa Polski (analizie poddano dane dla Bielska-Białej i okolic), obie firmy udowodniły, iż około 2/3 mikroobszarów dysponuje niższą od optymalnej jakością sygnału.
Aby wskazać lokalizacje z najwyższym potencjałem dalszego rozwoju sieci, dla każdego z mikroobszarów obliczono wartość Siły Nabywczej GfK na mieszkańca. Okazuje się, że największe zapotrzebowanie na dalsze unowocześnienie sieci istnieje w rejonach przedmieść i w strefach podmiejskich, co stanowi około 1/5 badanego obszaru. Co więcej siła sygnału wybranego operatora na całym badanym obszarze była w ponad 1/3 podobszarów nieskorelowana z potencjałem siły nabywczej. Zjawisko to występowało także w centrum Bielska-Białej.
Cyfryzacja poszczególnych dziedzin życia przejawiająca się coraz bardziej wszechstronnym wykorzystywaniem telefonu komórkowego podnosi oczekiwania konsumentów. Zmienia się styl życia Polaków, którzy coraz częściej osiedlają się poza miastami nie zawsze godząc się na obniżenie standardu życia. Rodzi to potrzebę lepszego wyposażenia przestrzeni w infrastrukturę techniczną i stwarza możliwość konkurencji pomiędzy poszczególnymi lokalizacjami / operatorami.
Do pobrania
- [Mapa] Siła sygnału telefonii mobilnej vs Siła Nabywcza GfK
- [Mapa] Siła sygnału wybranego operatora telefonii mobilnej vs Siła Nabywcza GfK
Wskaźnik Siły Nabywczej GfK
Ogólna Siła Nabywcza GfK definiuje całkowitą wartość towarów i usług, jakie ludność zamieszkała w wybranym obszarze może nabyć w ciągu roku. Inaczej mówiąc, ogólna siła nabywcza ilustruje potencjał nabywczy, jakim dysponuje ludność zamieszkała w analizowanym obszarze w określonym czasie.
Yanosik
Najpopularniejszy w Polsce, nowoczesny system wzajemnej wymiany informacji o sytuacji drogowej pomiędzy kierowcami. Aplikacja mobilna Yanosik pobrana została już ponad 7 mln razy, a każdego miesiąca z systemu korzysta prawie 1,5 mln unikalnych kierowców. W szczytowych momentach do systemu jednocześnie zalogowanych jest ponad 160.000 kierowców. Skala działań niezwykle zaangażowanej społeczności użytkowników dróg powoduje, że do systemu co 3 sekundy zgłaszane jest nowe zdarzenie drogowe.
informacje o firmie
GfK
GfK stosuje naukowe podejście w analizie danych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom badawczym dostarczamy informacje o konsumentach, rynkach, markach i mediach. Zarówno tych dzisiejszych, jak i przyszłych. Dla naszych klientów jesteśmy sprawdzonym partnerem badawczym i analitycznym. „Growth from Knowledge”.
Dowiesz się o nas więcej odwiedzając stronę www.gfk.com lub obserwując konto: https://twitter.com/GfK
informacje o firmie
GfK
GfK stosuje naukowe podejście w analizie danych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom badawczym dostarczamy informacje o konsumentach, rynkach, markach i mediach. Zarówno tych dzisiejszych, jak i przyszłych. Dla naszych klientów jesteśmy sprawdzonym partnerem badawczym i analitycznym. „Growth from Knowledge”.
Dowiesz się o nas więcej odwiedzając stronę www.gfk.com lub obserwując konto: https://twitter.com/GfK