wydarzenia media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Banki i fintechy stają do walki o złoto

21.12.2017 | Bankier.pl

Rusza dziewiąta edycja doskonale znanego i branży, i klientom banków plebiscytu - Złoty Bankier. W tym roku, obok rywalizacji w tradycyjnych kategoriach, pojawi się nowość – ocenione zostaną także podmioty działające na dynamicznie rozwijającym się rynku fintechów.

Złoty Bankier to potężna machina analityczna, która po raz kolejny weźmie w swoje tryby banki, a po raz pierwszy – również pozabankowe firmy oferujące usługi finansowe. Od stycznia do kwietnia redakcje Bankier.pl, PRNews.pl i „Pulsu Biznesu”, przy wsparciu Partnerów badania oraz czytelników, będą prześwietlać jakość produktów i standardy obsługi w instytucjach konkurujących o miano najlepszych w branży.

Redaktorzy wezmą na tapet produkty i innowacje

Tradycją stało się już, że Złoty Bankier to przede wszystkim gruntowna analiza oferty banków. W tej edycji, podobnie jak poprzednio, redaktorzy Bankier.pl, PRNews.pl i „Pulsu Biznesu” porównają warunki dziesiątek produktów w kategoriach: Konto osobiste, Kredyt hipoteczny, Kredyt gotówkowy oraz Karta kredytowa. Badanie, na które złożą się m.in. trzy tury zapytań ankietowych do banków, potrwa kwartał i pozwoli wyłonić oferentów najlepszych produktów. Obok parametrów cenowych, liczyć będzie się również jakość produktów dla różnych profili klientów.

Podobnie jak w poprzednich latach, redaktorzy dodatkowo wybiorą najbardziej innowacyjne rozwiązanie w zakresie produktów lub usług finansowych, przyznając jego pomysłodawcy nagrodę w kategorii Innowacja.

Monitoring jakości i obsługi

Obok badania produktów, jednym z filarów Złotego Bankiera stał się monitoring jakości obsługi. W tym roku do drzwi banków ponownie zapukają tajemniczy klienci. Pod okiem Kantar TNS i Obserwatorium.biz odwiedzą 1,1 tys. placówek 18 banków i nawiążą ponad 1,4 tys. kontaktów zdalnych. Żeby kompleksowo ocenić jakość usług, najpierw przepytają bankowców z zakresu usług, później założą konto osobiste i rozpoczną korzystanie z bankowości internetowej i mobilnej, gdzie zrealizują podstawowe transakcje bankowe.

Internauci wybiorą najlepsze reklamy, CSR i aktywność w social media

Najnowsza edycja Złotego Bankiera nie mogłaby się odbyć bez udziału klientów ocenianych instytucji. Po raz kolejny w ręce internautów zostaną oddane 3 kategorie konkursowe. W internetowym głosowaniu czytelnicy Bankier.pl wskażą wyróżniające się spoty reklamowe, inicjatywy CSR oraz aktywność banków w mediach społecznościowych.

Tym razem jednak wyniki internetowego głosowania będą stanowiły tylko część finalnej oceny konkurentów w tych kategoriach. Na końcowe noty wpłyną również wskazania komisji eksperckich.

Złoty Fintech po raz pierwszy!

W tegorocznej edycji plebiscytu po raz pierwszy zostanie wskazany Złoty Fintech – najlepsza pozabankowa firma finansowa. Nagrody za najlepszą jakość obsługi zostaną przyznane w dwóch kategoriach: Operator płatności internetowych oraz Internetowe kantory i platformy walutowe. W 2018 roku o miano lidera będą ubiegały się fintechy działające w segmencie B2C. Zwycięzców pomogą wybrać Kantar TNS oraz Obserwatorium.biz 

W kategorii Operator płatności internetowych oceniane będą rozwiązania: Blue Media, CashBill, Dotpay, eCard, eService, First Data Polcard, PayLane, PayU, Przelewy24 i Tpay.com. W przygotowaniu rankingów pomogą doświadczenia zebrane przez respondentów, którzy pod okiem ekspertów skorzystają z usług fintechów. Ocenią oni jakość obsługi na trzech etapach – przy poszukiwaniu informacji, podczas realizacji transakcji oraz na etapie obsługi posprzedażowej, szukając pomocy przy rozwiązywaniu hipotetycznego problemu.

W kategorii Internetowe kantory i platformy walutowe oceniane będą: cinkciarz.pl, dobrykantor.pl, inkantor.pl, internetowykantor.pl, Kantor.com, KantorEkspert.pl, Kantor Walutowy Alior Banku, LiderWalut.pl, Trejdoo, Walutomat. Również w tym przypadku ranking powstanie w oparciu o doświadczenia płynące z korzystania z usług fintechów. Prowadzący badanie porównają jakość obsługi na etapie zakładania rachunku i wykonywania transakcji. Dodatkowo ocenie zostanie poddana ergonomia, funkcjonalność, a także wizerunek stron internetowych.

Nagrodzone zostaną dobre praktyki z bezpieczeństwa

Wraz z partnerem wspierającym kategorii, firmą Securing, organizatorzy nagrodzą również dobre praktyki banków i fintechów w zakresie bezpieczeństwa. W tym celu specjaliści dokonają swoistego audytu systemów bankowości internetowej i mobilnej oraz systemów wybranych operatorów płatności, internetowych kantorów i platform walutowych. Analizowana będzie dostępność systemowa, narzędzia uwierzytelniania i autoryzacji, poufność połączeń czy zakres edukacji klientów. Celem badania jest sprawdzenie zgodności serwisów z dobrymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa od strony funkcjonalności dla użytkownika.

Zwycięzców najnowszej edycji plebiscytu Złoty Bankier poznamy podczas uroczystej gali w kwietniu 2018 r.

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie