handel styl życia zainteresowania/hobby kultura/sztuka/rozrywka media/marketing/reklama

Świąteczna muzyka tworzy wyjątkowy nastrój. Przedsiębiorcy chętnie to wykorzystują

22.12.2017 | redakcja infoWire.pl

Idą święta Bożego Narodzenia i większość z nas chciałaby przeżyć je w iście świątecznej atmosferze. Nie każdy potrafi jednak wprowadzić się w odpowiedni nastrój. Jak to zrobić? Tym, co najmocniej tworzy świąteczny klimat, jest bodaj muzyka.

„Moim zdaniem muzyka jeszcze bardziej niż zdjęcia jest wspaniałym nośnikiem wspomnień i pomaga budować mosty do tych wszystkich chwil spędzonych z rodziną oraz przyjaciółmi podczas poprzednich świąt. W związku z tym w połączeniu z obrazem może mieć bardzo potężny wpływ emocjonalny” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl kompozytor Michał Stroiński. „Muzyka jest kluczowym elementem, jeżeli chodzi o budowanie nastroju, nie tylko świątecznego” – dodaje.

O tym, że muzyka mocno sprzyja tworzeniu świątecznego nastroju, od dawna wiedzą reklamodawcy i sprzedawcy. Nie przypadkiem już od listopada w telewizji oraz centrach handlowych co rusz słychać klimatyczne świąteczne piosenki i – rzadziej – kolędy. W końcu to dobre samopoczucie ma skłaniać nas do chętniejszego wydawania pieniędzy. I chociaż jest to niewątpliwie przejaw komercjalizacji świąt, która niekoniecznie musi nam się podobać, nie da się ukryć, że w dużym stopniu to właśnie świąteczna muzyka sprawia, że okres Bożego Narodzenia jest dla nas okresem szczególnym.

załączniki