nowe produkty/usługi internet technologie

Współpraca GfK i Selectivv. Cel: nowe pole badań konsumentów na podstawie danych ze smartfonów

04.12.2017 | GfK Polonia

Instytut badawczy GfK podpisał umowę o współpracy z Selectivv Mobile House. Porozumienie otwiera drogę do tworzenia nowych produktów badawczych, łączących wybrane metodologie i doświadczenie GfK z zasobami informacyjnymi firmy Selectivv.

Jednymi z licznych rozwiązań badawczych oferowanych przez GfK są usługi konsultingowe oparte o integrację różnorodnych danych, ich analizę, prowadzące do rekomendacji. Stosowane metody to geolokalizacją grup docelowych, ocena potencjału placówek handlowych, optymalizacja sieci sprzedaży, analiza i ocena cen i dystrybucji.
Selectivv wyświetla reklamy i bada zachowanie 15 mln polskich właścicieli smartfonów. O jednym użytkowniku posiada średnio 362 informacje. Analiza zgromadzonych danych pozwala przydzielać użytkowników do zróżnicowanych profili psychograficznych. Obecnie Selectivv wyróżnia 60 takich profili, m.in. kobiety w ciąży, klienci dyskontów czy użytkownicy bankowości mobilnej.
GfK dzięki analizie big data uzupełni wiedzę o klientach o parametry behawioralne: miejsce, z którego pochodzą klienci, odwiedzaną konkurencję, informacje o korzystaniu z komunikacji miejskiej, wykorzystywanych aplikacjach mobilnych.
Przemysław Dwojak, dyrektor działu CASS w GfK Polonia, mówi: „Z perspektywy badawczej, dane o których mówimy uzupełniają nasze dane wyjaśniające zachowania konsumentów. Dają możliwość wnioskowania opartego o duże zbiory danych o tym jak poszczególne typy klientów działają i dlaczego. W połączeniu z kontekstem rynkowym pozwalają na np. lepsze segmentacje, a w konsekwencji na jeszcze bardziej personalizowaną komunikację marketingową, a trend personalizacji patrząc na wielokanałowość handlu i jego rozwój jest jednym z kluczowych.”
„Dzięki współpracy naszych firm tworzymy nową jakość na rynku badań. Łączymy świat badań tradycyjnych z możliwościami jakie daje badanie zachowań Klientów 24 h na dobę za pomocą smartfonów. Dzięki temu badania z dotychczasowej fazy deklaratywnej przechodzą na fazę realnych zachowań badanych populacji. Połączenie szczegółowych badań na grupach docelowych przeprowadzanych przez GfK z informacjami zebranymi z większości populacji pozwoli na uszczegółowienie oraz rozszerzenie wiedzy o zachowaniach konsumentów. Jest to jeden z pierwszych tego typu projekt w Europie, który łączy nasze dwa światy.” – powiedział Aleksander Luchowski, Prezes Zarządu Selectivv Mobile House
Smartfony to najbardziej osobiste przedmioty współczesnych konsumentów. Służą rozrywce, wyszukiwaniu informacji oraz zakupom. Konsumenci godzą się na anonimowe udostępnianie wybranych danych na swój temat w zamian za bezpłatne korzystanie z aplikacji. Zbierane dane to np. lokalizacja, wiek, płeć, aktualnie używana aplikacja lub strona WWW. Sam fakt zainstalowania określonej aplikacji mówi wiele o osobie, chociażby to, że uprawia sport (aplikacja Endomondo), monitoruje przebieg ciąży (Moja ciąża) lub jest osobą homoseksualną (Grindr). Co ważne nie są to dane deklaratywne, zebrane w ankiecie, ale pokazujące rzeczywiste zachowania użytkowników smartfonów.

O GfK
GfK stosuje naukowe podejście w analizie danych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom badawczym dostarczamy informacje o konsumentach, rynkach, markach i mediach. Zarówno tych dzisiejszych, jak i przyszłych. Dla naszych klientów jesteśmy sprawdzonym partnerem badawczym i analitycznym. „Growth from Knowledge”. Dowiesz się o nas więcej odwiedzając stronę www.gfk.com lub obserwując konto: https://twitter.com/GfK.
Dział CASS w GfK
Odpowiada na pytania związane z potencjałem lokalizacji konsumenta oraz punktów dystrybucji
Obiektywnie ocenia potencjał działań związanych z zarządzaniem sprzedażą i marketingiem
Prognozuje spodziewane wyniki działań sprzedażowych, promocyjnych oraz ekspansyjnych
Opisuje i wyjaśnia czynniki wpływające na sukces działań sprzedażowych

O Selectivv Mobile House
Selectivv to polska firma specjalizująca się w planowaniu i realizacji kampanii reklamowych na mobile oraz badaniach użytkowników smartfonów. Reklamy Selectivv wyświetlają się w ponad 200 tys. aplikacji oraz na 15 milionach stron WWW. Przeprowadzona przez Selectivv analiza big data zaowocowała powstaniem największego w Europie Centralnej i Wschodniej zbioru danych o użytkownikach mobile. Selectivv posiada biura w Polsce, Izraelu, Ukrainie, Rumunii i na Węgrzech. Koncentracja na mobile oraz lokalna obsługa w każdym kraju to cechy odróżniające Selectivv od konkurencyjnych firm z USA.

informacje o firmie

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

informacje o firmie

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group