nowe produkty/usługi internet technologie
Wirtualna Polska zwiększa bezpieczeństwo użytkowników
Wirtualna Polska, lider poczty e-mail w Polsce, wprowadza kolejne rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo użytkowników. Dzięki nowej funkcji zostaną oni ostrzeżeni przed otworzeniem strony internetowej mogącej spowodować przejęcie ich danych (tzw. phishing) lub zainstalowanie w systemie złośliwego oprogramowania.
Po kliknięciu w odnośniki z wiadomości, które zostały sklasyfikowane jako spam lub umieszczone w segregatorach, zostanie wyświetlona specjalna plansza informacyjna. Użytkownicy znajdą na niej dokładny adres strony internetowej, na którą zamierzają przejść oraz krótkie przypomnienie podstawowych zasad zachowania w sieci.
- Ogromnym problemem w internecie są podmioty, które podszywają się pod zaufane instytucje i firmy w celu wyłudzenia prywatnych danych. Ich metody są bardzo wyrafinowane i mniej czujni użytkownicy często padają ofiarą takich działań. - mówi Arkadiusz Bartnik, product owner Poczty w WP – Nowe rozwiązanie pozwoli nam skuteczniej zwrócić uwagę posiadaczom kont pocztowych w Wirtualnej Polsce na potencjalne zagrożenie.
Wirtualna Polska stale monitoruje pojawiające się w sieci zagrożenia. Dzięki temu jest w stanie szybciej informować użytkowników np. o krążącym po polskich stronach internetowych złośliwym oprogramowaniu niż międzynarodowe firmy.
Rozwiązanie jest już dostępne dla wszystkich użytkowników Poczty o2 oraz systematycznie jest wdrażane dla WP Poczty.
Wirtualna Polska od lat realizuje również antyphisingowy program Bezpieczny Nadawca, który zrzesza nadawców korespondencji o charakterze wrażliwym i podatnym na ataki socjotechniczne. Partnerami Bezpiecznego Nadawcy są banki, firmy telekomunikacyjne oraz operatorzy płatności internetowych. Użytkownik otrzymujący maile od partnera programu może być pewny, że wiadomość zawiera prawdziwe dane, a wiarygodność nadawcy jest potwierdzona przez dostawcę poczty, czyli Wirtualną Polskę.
Wirtualna Polska posiada ponad 10 mln aktywnych kont poczty elektronicznej, w tym 3,5 mln to konta Poczty o2.
kontakt dla mediów
Michał Siegieda
michal.siegieda@grupawp.pl
Agata Chaber
agata.chaber@grupawp.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Michał Siegieda
michal.siegieda@grupawp.pl
Agata Chaber
agata.chaber@grupawp.pl
informacje o firmie