styl życia sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Dzień bez Długów: Naprawy w domu i święta – na to najczęściej brakuje nam pieniędzy

16.11.2017 | Provident Polska SA

Prawie połowa Polaków przyznaje, że w ciągu ostatniego roku miała problemy ze sfinansowaniem niektórych wydatków z bieżących dochodów – wynika z badania Barometr Providenta przeprowadzonego z okazji Ogólnopolskiego Dnia bez Długów, którego partnerem jest Provident Polska, a pomysłodawcą Grupa KRUK.

Badanie przeprowadzone na zlecenie Provident Polska pokazuje, że większość z nas (54 proc.) nie miewa problemów z finansowaniem swoich wydatków czy bieżących zakupów, ale pozostałym, czyli aż 46 procentom takie sytuacje się zdarzają. Co piąty Polak przyznaje, że problemy z płynnością finansową spotykają go raz, góra dwa razy w roku, kolejne kilkanaście procent uznaje, że są to sytuacje sporadyczne, występujące rzadziej niż raz w roku. 12 proc. Polaków problemy z pokryciem swoich wydatków z bieżących dochodów miewa co najmniej raz na kwartał, z czego ponad 5 proc. doświadcza tego co miesiąc.

Najczęściej nie wystarcza nam środków z bieżących dochodów na dodatkowe, większe wydatki, które nie są wpisane w comiesięczny budżet. Mowa o naprawach w domu, naprawach samochodu, wydatkach okazjonalnych związanych np. ze świętami czy ważnymi okazjami rodzinnymi – tego rodzaju sytuacje wymieniał co trzeci ankietowany, który przyznał, że miewał w ostatnim czasie problemy z finansowaniem swoich wydatków. Co czwartemu respondentowi zabrakło pieniędzy na wakacje, zakup sprzętu RTV/AGD oraz na pokrycie kosztów związanych z leczeniem. Co piąty wskazywał na problemy z uregulowaniem rachunków, zaś co szósty narzekał na brak środków na spontaniczny zakup np. gadżetu czy odzieży – mówi Anna Karasińska, ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska. – Katalog istotnych dla nas wydatków nieustannie się poszerza, nic więc dziwnego, że pomimo rosnących zarobków takie problemy wciąż wielu z nas dotykają – dodaje.

Gdy w portfelu pusto…

Kluczową kwestią jest to, jak sobie radzimy z brakiem środków na pokrycie wszystkich naszych wydatków. Ważne jest, by robić to mądrze, by nauczyć się gromadzić oszczędności, po które możemy sięgnąć w nagłych wypadkach.

Tylko co trzeci ankietowany, który przyznał się do problemów z płynnością finansową, zadeklarował, że w takich sytuacjach zazwyczaj sięga po oszczędności. Najczęstszym rozwiązaniem jest zwrócenie się o pomoc do rodziny – tak odpowiedziała niemal połowa badanych. Co czwarty badany decyduje się odłożyć w czasie kłopotliwy wydatek bądź z niego rezygnuje. Natomiast ponad 20 proc. decyduje się skredytować taki wydatek pożyczką (13,9 proc.) lub kartą kredytową (11,7 proc.).

Wzięcie pożyczki oczywiście jest jednym z rozwiązań, które warto rozważyć w takiej sytuacji. Pamiętajmy jednak, że te pieniądze trzeba będzie zwrócić wraz z dodatkowymi kosztami. Dlatego zanim podpiszemy umowę o pożyczkę powinniśmy się zastanowić, czy nas na to stać, czy spłata rat nie zaburzy domowego budżetu – podkreśla Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji w Provident Polska.

Dzień Bez Długów

17 listopada obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Bez Długów – inicjatywa stworzona przez Grupę Kruk specjalizującą się w zarządzaniu wierzytelnościami. Partnerem Dnia bez Długów już kolejny rok z rzędu jest Provident Polska. Dzień Bez Długów to dobra okazja, by zastanowić się nad swoimi finansami, pomyśleć o tym, jakie wydatki najczęściej sprawiają nam problemy i jak je zaplanować, by tych problemów uniknąć.

O Barometrze Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizowała firma Danae w dniach 22-24.09.2017 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska S.A jest największą instytucją pożyczkową w Polsce, działającą na rynku od 20 lat. Prezesem Zarządu jest David Parkinson. Spółka należy do grupy finansowej International Personal Finance (IPF), która jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach.

Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną oraz pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie. Firma dużą wagę przywiązuje do prowadzenia biznesu w sposób zrównoważony. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku Provident, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma pięciokrotnie została wyróżniona certyfikatem dla najlepszych pracodawców Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016, 2017).

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska S.A jest największą instytucją pożyczkową w Polsce, działającą na rynku od 20 lat. Prezesem Zarządu jest David Parkinson. Spółka należy do grupy finansowej International Personal Finance (IPF), która jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 11 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach.

Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną oraz pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie. Firma dużą wagę przywiązuje do prowadzenia biznesu w sposób zrównoważony. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik „Puls Biznesu”. W 2015 roku Provident, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy. Firma pięciokrotnie została wyróżniona certyfikatem dla najlepszych pracodawców Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016, 2017).