styl życia zainteresowania/hobby praca ekonomia/biznes/finanse nauka/edukacja/szkolenia
Nie każda branża przyciąga pracowników. Czy atrakcyjne pensje i benefity rzeczywiście mogą to zmienić?
Świeżo upieczony absolwent studiów raczej nie będzie szukał pracy w branży ubezpieczeniowej. Według badań rynkowych, firmy z tego sektora nie są postrzegane jako atrakcyjni pracodawcy. Winny jest w dużej mierze… brak promocji ze strony spółek ubezpieczeniowych. Jak w takim razie mogą one pozyskiwać kandydatów do pracy?
Rozpoznawalność marki kluczem do sukcesu
Banki oraz firmy z branży FMCG są znane społeczeństwu. Dlatego też to właśnie do nich kierują swoje pierwsze kroki młodzi ludzie, wchodzący dopiero na rynek pracy. „Przedsiębiorstwa, które zadbały o to, by ich reklamy pojawiały się w mediach, cieszą się znacznie większym zaufaniem i są lepiej postrzegane niż te, które nie inwestują w działania marketingowe i PR” - zauważa w rozmowie z agencją informacyjną infoWire.pl Joanna Wyrębowska, Business Unit Manager HRK Financial Markets. Wnioski nasuwają się same: łatwiej pozyskają kandydatów do pracy te spółki ubezpieczeniowe, które budowały na rynku świadomość własnej marki. Niestety, wiele firm z branży zaniedbało podobne działania. Warto powrócić do dobrych praktyk. W końcu sumienny pracownik jest dziś na wagę złota i warto przyciągnąć go do firmy.
Kadra prawdę ci powie, dlatego dbaj o pracowników!
Osoby zatrudnione w firmie są najlepszymi ambasadorami marki - oczywiście, jeśli mają o przedsiębiorstwie dobre zdanie. Dlatego pracodawca powinien dbać o pracowników. Wówczas pozytywna opinia o jego firmie będzie krążyła na rynku pracy. Warto więc pomyśleć o atrakcyjnym wynagrodzeniu, wynoszącym co najmniej równowartość obowiązującej na rynku mediany. Choć oczywiście im wyższe stawki, tym lepiej. Nie należy zapominać o systemach premiowych oraz pozapłacowych benefitach, takich jak bilety do teatru czy karnety na siłownię. To także przyciąga kandydatów!
Lubimy firmy społecznie odpowiedzialne
Doceniamy przedsiębiorstwa, które organizują akcje wspierające inicjatywy kulturalne i społeczne. Dlatego też zaangażowanie firmy w wolontariat lub finansowe wsparcie imprezy sportowej może okazać się bardzo dobrym pomysłem, który przyczyni się do wypromowania marki na rynku, a przy tym będzie okazją do zrobienia czegoś dobrego dla innych.
Dla kandydatów ważny jest prestiż
Nawet najlepsza firma ubezpieczeniowa nie przyciągnie wielu kandydatów, jeśli dojazd do niej będzie sprawiał problemy. Pracownikom zależy dziś na prestiżowej lokalizacji, dobrze skomunikowanej z ich miejscem zamieszkania. Jeśli pracodawca nie jest w stanie im tego zapewnić, być może rozwiązaniem będzie możliwość pracy zdalnej, najlepiej na dobrej jakości firmowym laptopie? Narzędzia pracy, w które przedsiębiorstwa wyposażają zatrudnione osoby, mają duże znaczenie dla budowania wizerunku dobrego pracodawcy.