nowe produkty/usługi budownictwo/nieruchomości media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse
Klarna i SOFORT w zintegrowanym designie
Grupa kapitałowa Klarna, w której skład wchodzą Klarna, Bill Pay i SOFORT, lider płatności online w Europie, zmienia i ujednolica swoją identyfikację wizualną. W ramach globalnego rebrandingu unowocześniono logo Klarny, powstały też trzy nowe grupy produktowe, które otrzymały charakterystyczne logotypy w pastelowej kolorystyce. Nowa identyfikacja wizualna marki Klarna odzwierciedla intuicyjność i nowoczesność, a także ma zwrócić uwagę młodych konsumentów. Zmiana zacznie obowiązywać od 28 sierpnia br.
Od początku powstania spółki jej celem było uproszczenie metod płatności online. W 2014 roku w wyniku połączenia SOFORT z Klarna powstała Grupa Kapitałowa Klarna. Zatrudnia ona ponad 1500 pracowników i działa na 14 rynkach. W Polsce jest obecna poprzez SOFORT . Nowo powstała struktura łącząca oba podmioty, stała się wiodącym dostawcą metod płatności w Europie. Obecnie dostarcza swoje rozwiązania płatnicze 60 milionom konsumentów i 70 000 sprzedawcom internetowym.
W dążeniu do zrewolucjonizowania części usług w bankowości detalicznej Klarnie niezmiennie towarzyszy proces ciągłego udoskonalania swoich produktów. Jego celem jest stworzenie najnowocześniejszej platformy technologicznej koncentrującej się na bezpieczeństwie i wygodzie klientów, innowacjach fintechowych oraz prostocie rozwiązań. Stąd też, wejście Grupy w kolejny etap rozwoju, którym jest stworzenie ujednoliconego i nowoczesnego wizerunku pod wspólną marką Klarna. W celu jeszcze lepszego zoptymalizowania procesów zakupowych dla sprzedawców i klientów produkty SOFORT weszły w skład portfela produktowego Klarny – „Pay now.” (płatności natychmiastowe). W ramach zmiany wprowadzono również dwie inne usługi „Pay later.” (płatności odroczone, faktura) oraz „Slice it.” (płatności ratalne), które na chwile obecną, nie będą dostępne w Polsce. Do każdej grupy produktowej stworzono nowe, intuicyjne logotypy, wykorzystujące język obrazu. W połączeniu z nową kolorystyką charakteryzującą się pastelowo różową barwą, powstał ekscytujący design wyrażający nowoczesne podejście do płatności internetowych. Zmiany wprowadzono również z myślą o młodych konsumentach, w szczególności przedstawicielach pokolenia millenialsów, dla których świat nowych technologii jest naturalnym środowiskiem i elementem ich stylu życia. Nowa identyfikacja wizualna ma oddawać kierunek, w którym zmierza firma.
– W ostatnim czasie, w ramach Grupy Klarna, zaszło wiele istotnych zmian, Klarna otrzymała pełną licencję bankową, nawiązaliśmy też strategiczne partnerstwo z funduszem inwestycyjnymi Permira. Dzisiaj wykonujemy kolejny, znaczący krok w kierunku stania się najbardziej preferowaną metodą płatności i maksymalnemu upraszczaniu zakupów w sieci. Naturalnym etapem realizowanej strategii rozwoju jest rebranding i ujednolicenie identyfikacji wizualnej produktów Grupy. Odzwierciedla ona cechy, które nas charakteryzują czyli innowacyjność, bezpieczeństwo, wygoda i bezproblemowość płatności. Nawiązuje też do dynamicznie rozwijającego się sektora usług bankowości elektronicznej, którego jesteśmy liderem. Unowocześniona marka Klarna odzwierciedla nasze dążenie do oferowania poszukiwanych przez klientów rozwiązań, takich, w których jedno kliknięcie pozwala im zdecydować w jaki sposób i kiedy zapłacą za swoje zakupy. Poprzez nową identyfikację wizualną chcemy wprowadzić trochę ekspresji w dość monotonny bankowy świat, w którym funkcjonujemy – powiedział Sebastian Siemiątkowski, współzałożyciel i CEO Klarny.
W przypadku marki SOFORT oraz wszystkich rynków na których jest ona obecna, w tym Polski, największa i najbardziej zauważalna modyfikacja z perspektywy partnerów i konsumentów dotyczy oprawy graficznej oferowanej usługi oraz logo. Znak graficzny przedstawia dłoń z palcami ułożonymi w kształcie litery „V”, czyli tzw. wiktorii, na pastelowo różowym tle. W takiej kolorystyce będzie utrzymana cała nowo powstała identyfikacja wizualna, która z pewnością odróżni się od innych podmiotów dostępnych na rynku, podkreślając jeszcze bardziej nowoczesne podejście Grupy Klarna do swoich klientów. W Polsce logotyp usługi SOFORT zmieni się na: „Klarna.” lub „Przelew.”, a jej nazwa: „Przelew elektroniczny” pozostanie bez zmian. Co ważne, produkty firmy zostaną zintegrowane pod kątem wizualnym, ale technologicznie ich funkcjonalność pozostanie bez zmian. Będzie to ta sama szybka i bezpieczna metoda płatności. Tylko niezbędne modyfikacje nastąpią na stronach partnerów SOFORT, gdzie przy wymienionych metodach płatności znajdzie się nowe logo Klarny (w wersji na białym lub czarnym tle).
– Od 28 sierpnia konsumenci będą mogli zauważyć na stronach naszych partnerów nowe elementy graficzne w związku z wprowadzonymi modyfikacjami. Logo SOFORT zostanie zastąpione nowym logotypem usługi i logo Klarny. To jedyna zmiana, którą klienci końcowi będą w stanie zauważyć. Natomiast sprzedawcy będą zobowiązani do zmiany logotypu SOFORT. Co bardzo ważne, umowy oraz ich warunki pozostaną bez zmian, jak również osoby kontaktowe ze strony firmy nie ulegną zmianie – dodaje Sebastian Siemiątkowski, współzałożyciel i CEO Klarny.
Więcej informacji o wprowadzonej zmianie na www.klarna.com, a także na stronie instruktażowej dotyczącej niezbędnych modyfikacji wizualnych www.brand.klarna.com.
informacje o firmie
Klarna Group
Klarna Group powstała w 2014 r. w wyniku połączenia Klarna z SOFORT. Klarna, powstała w Sztoholmie w 2005 r., jest aktualnie jednym z większych europejskich banków, dostarczając swoje proste w obsłudze metody płatności przeszło 60 milionom konsumentów poprzez 70 000 sklepów internetowych. Grupa obsługuje dziennie średnio 450 tys. transakcji. Klarna Group oferuje swoje usługi na 14 rynkach i zatrudnia ponad 1500 pracowników. Misją firmy jest dostarczanie bezpiecznych, prostych i bezproblemowych płatności. Klarna oferuje płatności bezpośrednie, po odbiorze towaru lub ratalne, do skorzystania z których wystarczy jedno kliknięcie pozwalające klientowi zdecydować w jaki sposób i kiedy zapłaci za swoje zakupy. Udziały w niej mają m.in. Sequoia Capital, Bestseller, Atomico czy Permira. W Polsce oferując prostą, bezpieczną i innowacyjną metodę płatności, grupa jest obecna poprzez SOFORT GmbH.
informacje o firmie
Klarna Group
Klarna Group powstała w 2014 r. w wyniku połączenia Klarna z SOFORT. Klarna, powstała w Sztoholmie w 2005 r., jest aktualnie jednym z większych europejskich banków, dostarczając swoje proste w obsłudze metody płatności przeszło 60 milionom konsumentów poprzez 70 000 sklepów internetowych. Grupa obsługuje dziennie średnio 450 tys. transakcji. Klarna Group oferuje swoje usługi na 14 rynkach i zatrudnia ponad 1500 pracowników. Misją firmy jest dostarczanie bezpiecznych, prostych i bezproblemowych płatności. Klarna oferuje płatności bezpośrednie, po odbiorze towaru lub ratalne, do skorzystania z których wystarczy jedno kliknięcie pozwalające klientowi zdecydować w jaki sposób i kiedy zapłaci za swoje zakupy. Udziały w niej mają m.in. Sequoia Capital, Bestseller, Atomico czy Permira. W Polsce oferując prostą, bezpieczną i innowacyjną metodę płatności, grupa jest obecna poprzez SOFORT GmbH.