PZU spieszy na pomoc poszkodowanym
Ponad 22 tysiące szkód zgłosili dotychczas do PZU poszkodowani klienci po ostatnich nawałnicach. Firma szacuje, że liczba szkód przekroczy znacznie 30 tysięcy.
Ubezpieczyciel wysłał cztery mobilne biura PZU Pomoc do miejscowości dotkniętych nawałnicami. Często są to miejsca trudno dostępne i bez prądu.
- Mogę zapewnić, że każdy klient otrzyma odpowiednią pomoc. Warto podkreślić, że poszkodowani mogą przystępować do naprawy szkód, nie czekając na oględziny rzeczoznawcy PZU. Prosimy jedynie o udokumentowanie zakresu szkody zdjęciami. W tej wyjątkowej sytuacji ponad 1000 pracowników PZU jest zaangażowanych w obsługę szkód, z tego 100 osób pracuje na miejscu, aby bezpośrednio pomagać osobom poszkodowanym. – mówi Paweł Surówka, prezes PZU. - Przygotowujemy się równocześnie na ewentualność powrotu nawałnic i robimy wszystko, aby być w gotowości, gdyby taka nieszczęśliwa sytuacja się powtórzyła – dodaje.
Dotychczas najwięcej szkód zgłoszono w województwach wielkopolskim i kujawsko – pomorskim. Dużo ich jest również w województwie pomorskim i z tego regionu spodziewany jest w najbliższych dniach największy przyrost zgłoszeń. Wynika to z tego, że szkody są tam największych rozmiarów i poszkodowani w pierwszej kolejności zabezpieczają swój majątek. Ponadto, cały czas trwa przywracanie dostaw prądu. Tam, gdzie go jeszcze nie ma, kontakt z ubezpieczycielem może być utrudniony.
Dlatego od poniedziałku działa Mobilne Biuro PZU Pomoc. Poszkodowani mogą zgłaszać w nim szkody. W tym tygodniu było w Nakle, Gnieźnie i Żninie. Jutro będzie w Chojnicach. Także od jutra będą go wspierały trzy mini mobilne biura: dwa w okolicach Chojnic, a jedno w Rawiczu na południu Wielkopolski. W terenie przy obsłudze szkód pracuje 100 osób, a wszystkich zaangażowanych pracowników PZU jest około 1000. Dodatkowo PZU korzysta ze wsparcia 500 niezależnych rzeczoznawców.
PZU wprowadziło uproszczenia: w wielu szkodach wypłaca odszkodowania bez oględzin, ustalając rozmiar szkody na podstawie zgłoszenia, dostarczanych zdjęć oraz rozmów telefonicznych z poszkodowanymi. Klienci mogą również zgłaszać szkody przez aplikacje mobilne, Internet www.pzu.pl i telefon 801 102 102.